Booster maar Nederland geeft dit als 1/2 omdat ik helaas in Zweden 2/2 vaccinatie heb gehad

Beste wintersporters,

Ik wil deze vraag ook voorleggen aan de ambassade maar vroeg me af of iemand hiermee al ervaring heeft gehad, ik ben volledig gevaccineerd in Zweden. Ik heb nu in Nederland mijn booster gehaald, echter nu klopt er niks van mijn corona check app, ondanks dat mijn vaccinaties zijn geregistreerd in Nederland. Lang verhaal kort, Nederland heeft de zaken niet op orde en dus ik kan alleen maar een 1/2 certificaat van Nederland krijgen, daarnaast heb ik (voor nu) een nog geldig certificaat van 2/2 van Zweden. Er is geen oplossing voor, misschien komt dit een keer in februari, iets met afspraken binnen de EU rondom internationale corona certificaten.

Ze adviseerden me bij de GGD nu om dit up te loaden in de corona warn app omdat ze dan samengevoegd konden worden, helaas niet waar, ik heb nu enkel twee certificaten erin staan.

Mijn vraag is of iemand dit probleem ook heeft, kom je hiermee het land binnen? Het lijkt nu alsof ik in Zweden gevaccineerd ben en omdat ik het zo chill vond om gevaccineerd te worden ik de cyclus herstart ben in Nederland.

*bericht bewerkt door kfwerf op 03 jan 2022 17:28

Kan je eventueel in Zweden niet vragen om de Nederlandse booster erbij te voegen, zodat je een Zweedse 3/3 hebt?

Of anders alle Nederlandse certificaten laten vernietigen, en 1 voor 1 de Zweedse en dan de Nederlandse laten toevoegen?

Ik heb de vraag gesteld aan Zweden maar daar gaat nog wel wat tijd overheen, ik las dat dat mogelijk misschien is vanaf februari maar enkel als je er woont, ik woon nu in Nederland dus das lastig.

Ik heb geprobeerd eerst de zweedse 2/2 toe te voegen aan corona warn en erna de nederlandse maar dat worden twee losse, ik heb volgens mij geen zweedse 1/2 certificaat meer

*bericht bewerkt door kfwerf op 03 jan 2022 18:11

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik heb 2/2 in Nederland en 1/2 in Oostenrijk. Deze booster heb ik op 17 dec gehaald toen er nog helemaal geen voordelen aan een booster hingen behalve de extra veiligheid die ik wilde. Nu krijg ik het in beide landen niet voor elkaar een 3/3 certificaat te krijgen.

Plaats een reactie