Frankrijk: 1G of mag een herstelbewijs ook nog?

Ha allen,

Frankrijk gaat vanaf 1 januari over op een vaccinatiepas. Op deze site (het officiële bericht van Rogier) lees ik dat hersteld ook nog telt als gevaccineerd, maar op veel andere plekken lees ik dat alleen gevaccineerd telt.

Hoe zit het nu?

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 jan 2022 11:42

Iemand? En indien een herstelbewijs wel mag nog, waarom heet het dan een “vaccinatiepas” en niet 2G beleid?

In mijn eerste bericht ontbrak overigens een 5: Vanaf 15 januari in plaats van vanaf 1 januari

*bericht bewerkt door Eline op 05 jan 2022 12:01

Omdat je herstel telt voor 1 vaccinatie en je er dus altijd een vaccinatie bij nodig hebt. Handig is de AntiCovid App, daar kun je je QR in uploaden en heb je zichtbaar tot wanneer je bewijs geldig is.

Er wordt op dit moment nog over gedebatteerd (als in: het parlement is nu bezig de 700+ amendementen te behandelen). Dus nog niet helemaal bekend hoe het er precies uit gaat zien. Hier kun je het volgen: https://www.linternaute.com/sortir/guide-des-loisirs/2593119…

Maar het wordt gevaccineerd of recent hersteld voor iedereen 16+, de precieze vereisten voor herstel kan ik zo gauw niet vinden. Zal wel hetzelfde als nu blijven.

Waarom het niet 2G beleid heet? Omdat in het Frans gevaccineerd of genezen niet met een G begint. Bovendien is het toch uiteindelijk de bedoeling dat de meesten gevaccineerd zijn.

Super, dank!

Sorry ik was iets te vroeg met mijn reactie. Kan even geen betere bron vinden dan dit helaas maar lees toch echt dat het een 1G beleid wordt:
https://www.geenstijl.nl/5162903/macron-heeft-veel-zin-ongev…

Maar even in de gaten houden…

Hey Eline,

Sinds ik dat bericht op Geenstijl langs zag komen ben ik ook uitgebreid het debat aan checken. Ben namelijk wel hersteld maar niet geprikt. Maar het artikel van Geenstijl lijkt niet te kloppen. Zoals Bierdopje al eerder aan gaf is vooral de naam van de pas verwarrend en gaat het hier toch om een vorm van 2G. Maar in de link wordt dit genoemd:

“Comment obtenir le pass vaccinal ? Les Français de plus de 16 ans doivent présenter un schéma vaccinal complet (une ou deux doses en fonction du vaccin) ou un certificat de rétablissement selon certains critères qui seront bientôt présentés. Les tests PCR ou antigéniques négatifs au Covid-19 ne seront plus valables pour accéder aux lieux de loisirs, foires et séminaires ou transports de longue distance. Les établissements et services de santé seront en revanche exemptés du pass vaccinal.”

De criteria wat betreft herstelbewijs zijn alleen nog niet duidelijk. Dus daar kunnen ze wat betreft geldigheidsduur enzo nog mee rommelen.

En het lijkt erop dat dit de 15de nog niet ingevoerd gaat worden, door dat de opmerkingen van Macron het debat onderdruk heeft gezegd waardoor de wet niet op tijd door de kamers komen.

Geenstijl is niet een heel serieuze website ;-)

Frans parlement zet eerste stap richting vaccinatiepas
Na drie dagen van tumultueuze debatten heeft het Lagerhuis van het Franse parlement het wetsvoorstel goedgekeurd dat de coronapas omzet in een vaccinatiepas.

Premier Jean Castex kondigde midden december al aan dat een negatieve test niet langer zou volstaan om deel te nemen aan het openbare leven. Nadien was er in het parlement wel nog veel discussie over bepaalde aspecten van het voorstel.

De tekst werd uiteindelijk deze ochtend in het Franse Lagerhuis goedgekeurd met 214 stemmen (de meerderheid en een deel van de LR en de PS). 93 parlementsleden stemden tegen en 27 onthielden zich. Het wetsontwerp moet nu begin volgende week door de Senaat behandeld worden

Hey Eline,

Sinds ik dat bericht op Geenstijl langs zag komen ben ik ook uitgebreid het debat aan checken. Ben namelijk wel hersteld maar niet geprikt. Maar het artikel van Geenstijl lijkt niet te kloppen. Zoals Bierdopje al eerder aan gaf is vooral de naam van de pas verwarrend en gaat het hier toch om een vorm van 2G. Maar in de link wordt dit genoemd:

“Comment obtenir le pass vaccinal ? Les Français de plus de 16 ans doivent présenter un schéma vaccinal complet (une ou deux doses en fonction du vaccin) ou un certificat de rétablissement selon certains critères qui seront bientôt présentés. Les tests PCR ou antigéniques négatifs au Covid-19 ne seront plus valables pour accéder aux lieux de loisirs, foires et séminaires ou transports de longue distance. Les établissements et services de santé seront en revanche exemptés du pass vaccinal.”

De criteria wat betreft herstelbewijs zijn alleen nog niet duidelijk. Dus daar kunnen ze wat betreft geldigheidsduur enzo nog mee rommelen.

En het lijkt erop dat dit de 15de nog niet ingevoerd gaat worden, door dat de opmerkingen van Macron het debat onderdruk heeft gezegd waardoor de wet niet op tijd door de kamers komen.

JoasB op 05 jan 2022 18:41

Aah dank voor je reactie! Ik ben ook niet geprikt, wel onlangs gesteld dus voor mij is het even billenknijpen…

Geenstijl is niet een heel serieuze website ;-)

Sophie94 op 05 jan 2022 21:59

Klopt, dat gaf ik zelf ook al aan :) Maar kon even geen betere bron vinden, het nieuws ontwikkelt zich zo snel en er is zoveel onduidelijkheid, vaak spreken sites elkaar ook tegen

Frans parlement zet eerste stap richting vaccinatiepas
Na drie dagen van tumultueuze debatten heeft het Lagerhuis van het Franse parlement het wetsvoorstel goedgekeurd dat de coronapas omzet in een vaccinatiepas.

Premier Jean Castex kondigde midden december al aan dat een negatieve test niet langer zou volstaan om deel te nemen aan het openbare leven. Nadien was er in het parlement wel nog veel discussie over bepaalde aspecten van het voorstel.

De tekst werd uiteindelijk deze ochtend in het Franse Lagerhuis goedgekeurd met 214 stemmen (de meerderheid en een deel van de LR en de PS). 93 parlementsleden stemden tegen en 27 onthielden zich. Het wetsontwerp moet nu begin volgende week door de Senaat behandeld worden

Pieter230976 op 06 jan 2022 12:07

Ja dat van die negatieve test wist ik. Maar mij is nog steeds niet duidelijk of een herstelbewijs nu ook niet meer geldig is en vanaf wanneer dan niet meer…

Plaats een reactie