Antigeentest herstelbewijs

In mei 2021 ben ik bij de GGD door de drukte positief getest met een antigeentest. Het herstelbewijs is daarom alleen in Nederland geldig. In augustus heb ik mijn eerste vaccinatie gehad en in november mijn tweede. Helaas kan ik geen afspraak maken voor de booster omdat hier geen drie maanden tussen zit.

Kan ik met mijn Nederlandse herstelbewijs in Oostenrijk aantonen dat ik corona heb gehad? Zijn er al mensen op deze manier gaan skiën?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 jan 2022 11:42

Iemand die hier een antwoord op heeft? 🙏

Ik heb hetzelfde aan de hand en ben ook benieuwd.

23-04-2021 positieve test bij een autosnelteststraat met een antigeentest
28-06-2021 1ste inenting pfizer
13-01-2022 wordt ik voor de tweede keer geënt.

Is dit (in combinatie met een negatieve PCR test van max 48 uur oud bij aankomst) voldoende voor toegang tot hotels/restaurants en geen quarantaine?

De liftpassen worden volgens mij nog steeds geven op basis van 2G dus 2 keer een vaccinatie (heb je Janssen dan is deze niet meer geldig en moet je een booster na 1 keer Janssen in de vorm van 1 keer Pfizer of 1 keer Moderna), mocht je twijfels hebben bel de liftinstantie of kijk op hun website wat ze vragen als bewijs wat je moet laten zien voor de liftpas, vaak kan je ook online een liftpas kopen en online activeren met je QR code.

Liftpas zal wel lukken inderdaad, maar moet je je herstel ook aantonen bij inreis naar Oostenrijk? Of is de 1/1 of 2/2 qr code in de app voldoende?

En indien aantonen herstel verplicht is, voldoet dat een antigeen test of moest dat ook pcr zijn?

Wij gaan 18 feb naar Italie, het hele gezin heeft net corona gehad, een herstelbewijs is in bezit. Maar wat als we nog positief testen bij vertrek naar Italie? Er staat dat een negatieve pcr test verplicht is.

Wij gaan 18 feb naar Italie, het hele gezin heeft net corona gehad, een herstelbewijs is in bezit. Maar wat als we nog positief testen bij vertrek naar Italie? Er staat dat een negatieve pcr test verplicht is.

Martijn_ op 26 jan 2022 14:56

Dan heb je niet goed gelezen ;) voor Italië kun je ook een antigeen test doen!

Wij gaan 18 feb naar Italie, het hele gezin heeft net corona gehad, een herstelbewijs is in bezit. Maar wat als we nog positief testen bij vertrek naar Italie? Er staat dat een negatieve pcr test verplicht is.

Martijn_ op 26 jan 2022 14:56

Mijn man is gisteren niet kunnen vertrekken naar Italië
begin dec booster gehad, midden dec corona, gisteren anti geen test en nog altijd positief.
zijn vrienden zijn wel vertrokken en ze hebben tot nu nog nergens de test moeten laten kijken wel hun inentingen, dus is het hier extra balen

Als niet alleen pcr maar ook de antigeen test positief is, dan denk ik toch aan een herbesmetting. PCR kan nog tot 8 weken positief zijn, maar een antigeentest zou negatief moeten zijn.Dus in dat geval is je man terecht thuisgebleven.

Als niet alleen pcr maar ook de antigeen test positief is, dan denk ik toch aan een herbesmetting. PCR kan nog tot 8 weken positief zijn, maar een antigeentest zou negatief moeten zijn.Dus in dat geval is je man terecht thuisgebleven.

Suuski op 26 jan 2022 16:22

dit was ik ook aan het denken dat het een herbesmetting is, maar volgens mijn man natuurlijk niet :)

Ik heb hetzelfde aan de hand en ben ook benieuwd.

23-04-2021 positieve test bij een autosnelteststraat met een antigeentest
28-06-2021 1ste inenting pfizer
13-01-2022 wordt ik voor de tweede keer geënt.

Is dit (in combinatie met een negatieve PCR test van max 48 uur oud bij aankomst) voldoende voor toegang tot hotels/restaurants en geen quarantaine?

Sjroon op 10 jan 2022 13:55

Voor Oostenrijk is dit inderdaad voldoende op basis van de laatste 2 vaccinaties: https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

Plaats een reactie