Houd rekening met nieuwe maatregelen Oostenrijk

Lees dat vele van jullie (nog) positief gestemd zijn om komend weekend en/of volgende week af te reizen naar Oostenrijk. Mijn vrouw en ik zijn hier in Tirol aan het werk en zitten sinds gisteren (ziek) thuis in quarantaine met een Omikron besmetting.

Jullie volgen uiteraard het nieuws op de voet en weten dat er een aantal clusters zijn onder skileraren. Ook zijn er inmiddels diverse berghutten en hotels gesloten al dan niet vrijwillig. De besmettingen onder skileraren en horecapersoneel lopen hard op. Tirol heeft immers de hoogste besmettingsaantallen van Oostenrijk.

Als ik mij niet vergis is er donderdag weer overleg hier. Zowel onze werkgever, een aantal bevriende hoteliers alsmede de werknemers van de seilbahn geven aan dat het er toch echt naar uitziet dat er vanaf 10 januari nieuwe maatregelen van kracht gaan zijn.

Wil niet speculeren welke dit eventueel kunnen zijn, wel wil ik iedereen die bloed-enthousiast is dat ie één dezer dagen af kan reizen naar Oostenrijk behoeden voor (te) veel optimisme. Om teleurstellingen te voorkomen, houd er rekening mee dat het volgende week anders kan zijn.

Laten we hopen dat het een storm in een glas water is…

*bericht bewerkt door MichielVries op 04 jan 2022 18:46

MichielVries

Vandaag moesten wij onze gegevens doorgeven voor onze accommodatie in ellmau. Evenlater een mail terug dat het gegevens voldoende waren, en werd ons een voorspoedige reis gewenst. Later heeft er een van de groep nog even gebeld ivm het in Duitsland wonen en de pcr test. Ook dit werd gewoon afgesloten met ‘ bis samstag. Tuurlijk kan er nog veel gebeuren maar we houden goede hoop

Vergeet niet dat de Omikron variant een incubatie van 2-3 dagen heeft je raakt dus heel snel besmet, hebt weinig tot geen klachten en bent er na vijf dagen al weer vanaf. Uitzonderingen daar gelaten.

Dienten Die Alte schule

Waar rook is, is vuur.

Echter: het lijkt mij voorbarig om hier nu al over te berichten alsof het zo is tenzij we een bron hebben.

Misschien handig om het bij één topic te houden: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526217

Al is het fijn om wat “inside” information / onderbuikgevoel te hebben. Wellicht goed om hem in het geruchten topic te delen?

Prima @JWWietsma, laat het daar neerzetten waar het de juiste aandacht krijgt.

Wat ik met mijn post tracht te bereiken is de situatie te duiden en aan te geven wat er onder de locals rondgaat. Onze werkgever is een vriend van de burgemeester hier in het dorp, dus zal we goed geinformeerd zijn.

Zie veel mensen erg enthousiast reageren op het forum o.a. dat ze contact opgenomen hebben met de hoteleigenaar waar ze geboekt hebben en deze aangeeft dat het allemaal gewoon door kan gaan en het hotel nagenoeg volgeboekt is. Logisch dat ze dat zeggen, ze zijn als de dood voor annuleringen aangezien het om hun inkomsten gaat. Heb zelf tot vorig jaar een hotel in Nederland gehad, zou exact hetzelfde gezegd hebben.

Nogmaals, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Echter, een gewaarschuwd mens telt voor twee en wellicht kan dat besef er aan bijdragen dat de teleurstelling niet al te groot is mocht het anders uitpakken dan menigeen uit (begrijpelijk) enthousiasme denkt.

MichielVries

Prima @JWWietsma, laat het daar neerzetten waar het de juiste aandacht krijgt.

Wat ik met mijn post tracht te bereiken is de situatie te duiden en aan te geven wat er onder de locals rondgaat. Onze werkgever is een vriend van de burgemeester hier in het dorp, dus zal we goed geinformeerd zijn.

Zie veel mensen erg enthousiast reageren op het forum o.a. dat ze contact opgenomen hebben met de hoteleigenaar waar ze geboekt hebben en deze aangeeft dat het allemaal gewoon door kan gaan en het hotel nagenoeg volgeboekt is. Logisch dat ze dat zeggen, ze zijn als de dood voor annuleringen aangezien het om hun inkomsten gaat. Heb zelf tot vorig jaar een hotel in Nederland gehad, zou exact hetzelfde gezegd hebben.

Nogmaals, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Echter, een gewaarschuwd mens telt voor twee en wellicht kan dat besef er aan bijdragen dat de teleurstelling niet al te groot is mocht het anders uitpakken dan menigeen uit (begrijpelijk) enthousiasme denkt.

MichielVries op 05 jan 2022 13:19

Beste Michiel, dank voor jouw inside information. Hierna volgt een nieuwsartikel welke ook in het Geruchten-forum reeds is gepost.
https://orf.at/stories/3242608/

Plaats een reactie