Italie in februari - probleem voor 10-ers zonder booster?

Zo als ik nu naar de regels kijk is het niet mogelijk om in Italie te skien als je kinderen (12-18) langer dan 6 maanden geleden zijn gevaccineerd.
Vooralsnog is er geen mogelijkheid voor deze leeftijdsgroep om een booster te krijgen in Nederland. Dus lijkt een vakantie in gevaar te zijn…

Wie kan dit beamen en wie heeft mogelijk hetzelfde probleem?

Ik trok die conclusie ook al op basis van alle informatie van wijsopreis etc voor Italië. Vaccinatie van mijn 2 kinderen (13 en 15 jaar) is precies ‘verlopen’ tijdens de voorjaarsvakantie, echt de laatste 2 dagen. Zuur dit.

Tot en met bouwjaar 2003 kan al een booster regelen via de boostercampagne. Voor latere bouwjaren is het helaas nog niet goedgekeurd. https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/boosterprik-voor…

Het is mij ook allemaal niet duidelijk met een zoon en dochter van 13 en 16.
Als je er van uitgaat dat ze geen geldige vaccinatie meer hebben én er geldt nog steeds:

" Kinderen van 6 t/m 17 jaar oud moeten voor aankomst wel getest worden. Als zij geen vaccinatie- of herstelbewijs hebben, hoeven zij alleen in quarantaine te blijven als hun meereizende ouders ook in quarantaine moeten blijven".

Dan hoeven ze niet in quarantaine…? Maar ze hebben ook geen geldig 2G bewijs die je wel nodig hebt voor restaurants en skiliften (of skipas).

Ik zou het ook graag goed willen snappen voordat ik in in februari de auto inpak.

*bericht bewerkt door Fdammers op 06 jan 2022 16:56

Helaas kom ik tot dezelfde conclusie: vandaag VVV Val Gardena gebeld en daarna als check Sudtirol en de accommodatie in Selva: alle 12 jarigen moeten vanaf februari 2 inentingen hebben die niet ouder zijn dan 6 maanden. In Italië zouden kids pas in najaar zijn ingeënt zei de VVV - dat er in Italië geen booster is voor bv 14 jarige maakt daar dus niet uit. Testen werkt ook niet - je mag dan wel de grens over maar bv nog steeds geen hotel of restaurant in. Hotelier gaf aan dat hij nu eea nog verder ging uitzoeken en dat evt annulering kan op zijn kosten - ik heb het echt met ze te doen daar!

Fijn, zo’n 1 Europa. Maken ze pas afspraken dat de geldigheid 9 maanden vanaf de 2e vaccinatie… de inkt is nog niet droog en elk land gaat weer zijn eigen regels er op los laten.

Gelukkig ben ik in december al in Italië geweest maar ik denk dat de wintersport met het gezin in de krokusvakantie niet door zal gaan…tenminste niet in Italië.

De enigen met een steady lijn lijken de Zwitsers momenteel, alhoewel de besmettingen daar ook flink omhoog gaan.

Edwin van Riel

En weer de vraag, hoe wordt een recente besmetting gezien in dit licht? Kinderen in augustus laatste vaccinatie gehad en daarna besmetting (december). Dus komen niet voor maart in aanmerking voor een booster. Wordt de besmetting dan als ‘booster’ gezien? Dit blijft m.i. beetje onduidelijk.

Helaas kom ik tot dezelfde conclusie: vandaag VVV Val Gardena gebeld en daarna als check Sudtirol en de accommodatie in Selva: alle 12 jarigen moeten vanaf februari 2 inentingen hebben die niet ouder zijn dan 6 maanden. In Italië zouden kids pas in najaar zijn ingeënt zei de VVV - dat er in Italië geen booster is voor bv 14 jarige maakt daar dus niet uit. Testen werkt ook niet - je mag dan wel de grens over maar bv nog steeds geen hotel of restaurant in. Hotelier gaf aan dat hij nu eea nog verder ging uitzoeken en dat evt annulering kan op zijn kosten - ik heb het echt met ze te doen daar!

Diana_de_Vos op 10 jan 2022 15:44

Of eerst corona gehad en daarna 1 vaccinatie geldt ook als 2 vaccinaties

Zit met hetzelfde probleem in ons reisgezelschap (Moena v.a. 26/2) 4 meiden 12,14,16 en 17. Allemaal 2e vaccinatie half augustus gehad……
Hopen dat er snel een boostercampagne voor deze leeftijdscategorie in touw gezet word 🙏🏻🙏🏻

Ik heb ook geïnformeerd via site superdolomitiski. Blijkt te kloppen. Ook wij hebben het probleem voor. Je zou bijna hopen dat de kinderen besmet raken en niet ernstig ziek worden want met een herstelcertificaat kan het dan weer wel.

Zit met hetzelfde probleem in ons reisgezelschap (Moena v.a. 26/2) 4 meiden 12,14,16 en 17. Allemaal 2e vaccinatie half augustus gehad……
Hopen dat er snel een boostercampagne voor deze leeftijdscategorie in touw gezet word 🙏🏻🙏🏻

Pirmin op 10 jan 2022 18:50

Dan zijn ze toch volledig gevaccineerd? 6 maanden na de laatste vaccinatie vervalt de geldigheid en dien je een 3e/booster te halen. https://www.valgardena.it/en/news-val-gardena/detail/with-mu…

*bericht bewerkt door Zorba op 10 jan 2022 20:38

Half augustus 2e vaccinatie gehad, is half februari 6 maanden geleden, dus niet meer geldig…

Half augustus 2e vaccinatie gehad, is half februari 6 maanden geleden, dus niet meer geldig…

franksplinter op 10 jan 2022 21:07

Mea culpa helemaal gelijk augustus klinkt niet zo ver weg in eerste instantie 😆 wat een gedoe allemaal met die steeds veranderende regels

*bericht bewerkt door Zorba op 10 jan 2022 21:19

In Duitsland hebben ze net de boosters voor 12-18 jarige goedgekeurd… Daar eentje halen?

Wij hebben hetzelfde probleem. Maar er is nog een kans :

  • de EU commissie heeft een regeling goedgekeurd die de lidstaten een verplichting oplegt vanaf 1 Feb, om 270 dagen te aanvaarden vanaf de dag van de laatste prik (https://www.politico.eu/article/commission-sets-9-month-duration-for-vaccine-certificates-from-february-1/). In principe moet Italië zich dus daar aan houden, tenminste als het gaat om Italië binnen te mogen. Of ski-gebieden dan strengere regels gaan opleggen voor het gebruik van liften, is niet duidelijk (lijkt me niet waarschijnlijk).
  • mogelijk is die 6 maand-beperking niet van toepassing op -18 jarigen, omdat die nog geen kans gehad hebben op een booster …

Optie 3: Kind raakt nog besmet en heeft dan herstel bewijs…

Wij hebben hetzelfde probleem. Maar er is nog een kans :

  • de EU commissie heeft een regeling goedgekeurd die de lidstaten een verplichting oplegt vanaf 1 Feb, om 270 dagen te aanvaarden vanaf de dag van de laatste prik (https://www.politico.eu/article/commission-sets-9-month-duration-for-vaccine-certificates-from-february-1/). In principe moet Italië zich dus daar aan houden, tenminste als het gaat om Italië binnen te mogen. Of ski-gebieden dan strengere regels gaan opleggen voor het gebruik van liften, is niet duidelijk (lijkt me niet waarschijnlijk).
  • mogelijk is die 6 maand-beperking niet van toepassing op -18 jarigen, omdat die nog geen kans gehad hebben op een booster …
steefan op 14 jan 2022 18:11

De geldigheid van 270 dagen is inderdaad opgelegd aan alle Europese lidstaten. Dus je mag binnen 9 maanden na je 2e vaccinaties gewoon Italie en Oostenrijk in. Helaas hebben beide landen daarnaast besloten dat om een hotel/restaurant/skilift in te mogen je vaccinatie maar 180 dagen geldig is… Helaas dus; je mag het land in, maar je kunt lokaal niks.

Weet iemand vanaf wanneer de 6 mnd geldigheid in Italië ingaat? De datum van vaccinatie of 14 dgn daarna? Mijn zoon (15) heeft 24-8 zijn laatste prik gehad. In de NL coronacheck app staat dat zijn laatste vaccinatie vanaf 7-9 geldig is. Als dat in Italië ook zo is halen we het net met de voorjaarsvakantie

Rossignol One Magtek 161 & Fischer Motive 80 182

Weet iemand vanaf wanneer de 6 mnd geldigheid in Italië ingaat? De datum van vaccinatie of 14 dgn daarna? Mijn zoon (15) heeft 24-8 zijn laatste prik gehad. In de NL coronacheck app staat dat zijn laatste vaccinatie vanaf 7-9 geldig is. Als dat in Italië ook zo is halen we het net met de voorjaarsvakantie

SpeederG1974 op 15 jan 2022 18:17

Hoi, heb jij al uitsluitsel hierover? Zitten (uiteraard) in hetzelfde schuitje. Zijn met totaal 8 man, 1 is 15 n dus nog geen booster…

Ik zeg kijk op topic 12-17jarige Oostenrijk, booster in Duitsland is erg makkelijk te halen en probleem opgelost

Jepe
SpeederG1974 op 15 jan 2022 18:17

Hoi, heb jij al uitsluitsel hierover? Zitten (uiteraard) in hetzelfde schuitje. Zijn met totaal 8 man, 1 is 15 n dus nog geen booster…

Siona op 25 jan 2022 22:10

De datum van prikken is leidend helaas.

Maar zoals Jep zegt kan je blijkbaar ook een booster halen in Duitsland.

*bericht bewerkt door SpeederG1974 op 25 jan 2022 23:58

Rossignol One Magtek 161 & Fischer Motive 80 182
SpeederG1974 op 15 jan 2022 18:17

Hoi, heb jij al uitsluitsel hierover? Zitten (uiteraard) in hetzelfde schuitje. Zijn met totaal 8 man, 1 is 15 n dus nog geen booster…

Siona op 25 jan 2022 22:10

De datum van prikken is leidend helaas.

Maar zoals Jep zegt kan je blijkbaar ook een booster halen in Duitsland.

SpeederG1974 op 25 jan 2022 23:57 5, Hoe meld je je aan dan in Duitsland?

Hoe meld je je aan dan in Duitsland?

Hoe meld je je aan dan in Duitsland?

karin.pekkeriet@gmail.com op 26 jan 2022 02:58

Je kunt in Aken een booster halen, voor het adres zie hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=4…

In het tabblad daarvoor staat een adres in Rees bij Arnhem.

Zonder allerlei andere draadjes terug te lezen even hier de vraag of booster in Duitsland. In de eerste plaats heb ik gisteren de app gedownload (Corona warn) en mijn vaccinaties en booster erin gezet. Je kan dan checken of deze geldig is in een bepaald land. Bij Italië geeft de app aan dit voor Italië niet gecontroleerd kan worden.

  1. Iemand ervaring met de Duitse vaccinatie app in Italië?

  2. Daarnaast, hoe gaat dat straks in NL. Om hier toegang te krijgen tot restaurants etc. is straks ook een booster nodig. Dan moet je de CoronaCheck app laten zien waar die booster in staat, maar dat kan dus niet met de Duitse booster. Iemand daar al een oplossing voor?

  1. je kunt de Duitse booster gewoon inladen in de app “green pass Italia”.
  2. gewoon hier de Duitse of Italiaanse app tonen
Edwin van Riel

Luckyluca, het is wat evr zegt: in Nederland hoef je niet perse de Nederlandse coronacheckapp te laten zien. Buitenlandse checkapps worden hier ook geccepteerd.
En je kunt geen buitenlandse vaccinaties in de Nederlandse app laden, maar andersom wel. Dus bij een buitenlandse booster gebruik je een buitenlandse app, no problem.

Hoe meld je je aan dan in Duitsland?

karin.pekkeriet@gmail.com op 26 jan 2022 02:58

Je kunt in Aken een booster halen, voor het adres zie hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=4…

In het tabblad daarvoor staat een adres in Rees bij Arnhem.

SimonW op 26 jan 2022 04:37

Dan toch maar naar Duitsland ben ik bang. Wonen niet in de grensstreek. Iemand daar al ervaring mee voor jeugdigen?

Hoe meld je je aan dan in Duitsland?

karin.pekkeriet@gmail.com op 26 jan 2022 02:58

Je kunt in Aken een booster halen, voor het adres zie hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=4…

In het tabblad daarvoor staat een adres in Rees bij Arnhem.

SimonW op 26 jan 2022 04:37

Dan toch maar naar Duitsland ben ik bang. Wonen niet in de grensstreek. Iemand daar al ervaring mee voor jeugdigen?

Siona op 26 jan 2022 13:29

Als je nog kunt switchen zou ik voor Oostenrijk gaan, zie dit nieuwe berichtje:
https://www.wintersport.nl/nieuws/26/01/2022/coronabewijs-vo…

Het leek erop dat voor jongeren tussen 12 en 18 jaar skiën toch mogelijk was met een negatief testbewijs, echter lees ik nu in de reisapp van de overheid dat daarmee een Basic Green Pass wordt verkregen. Hiermee zou je dus toch niet kunnen skiën, weet iemand hoe dit precies zit?

Plaats een reactie