Overnachting Duitsland met kind <6

Wij gaan hopelijk volgende week op wintersport. We willen overnachten in zuid Duitsland volgens de officiële regels moet ons kind (2 jaar) 5 dagen quarantaine in Duitsland. Maar verder is hij wel uitgesloten van de meldplicht begrijp ik (?)… Zijn er mensen die onlangs ervaring hebben opgedaan met overnachting in Duitsland met kleine kinderen? Hoe strikt wordt deze regel opgevolgd en kan het omzeild worden met een test bijvoorbeeld? Ik vind het nogal verwarrend al die Duitse regels.

Rechtstreeks van de website van het bundesministerium für gesundheit:
Bitte beachten Sie, dass eine Anmeldung für alle Altersstufen erfolgen muss und Kinder unter 6 Jahren nicht ausgenommen sind!

Ergens anders op de website las ik unterliegen:
Anmeldepflicht: Minderjährige, die sich zu einem beliebigen Zeitpunkt in den letzten zehn Tagen vor der Einreise in einem zum Zeitpunkt der Einreise als Hochrisiko- oder Virusvariantengebiet eingestuften Gebiet aufgehalten haben, unterliegen der Anmeldepflicht.

Unterliegen in deze context = gelden.

Dus jammer genoeg zal een overnachting er niet inzitten, gezien het kind ook niet is vrijgesteld van de meldplicht.
Zit in dezelfde situatie overigens met onze bijna 2 jarige dochter. ;)

*bericht bewerkt door Joy85 op 05 jan 2022 12:37

Rechtstreeks van de website van het bundesministerium für gesundheit:
Bitte beachten Sie, dass eine Anmeldung für alle Altersstufen erfolgen muss und Kinder unter 6 Jahren nicht ausgenommen sind!

Ergens anders op de website las ik unterliegen:
Anmeldepflicht: Minderjährige, die sich zu einem beliebigen Zeitpunkt in den letzten zehn Tagen vor der Einreise in einem zum Zeitpunkt der Einreise als Hochrisiko- oder Virusvariantengebiet eingestuften Gebiet aufgehalten haben, unterliegen der Anmeldepflicht.

Unterliegen in deze context = gelden.

Dus jammer genoeg zal een overnachting er niet inzitten, gezien het kind ook niet is vrijgesteld van de meldplicht.
Zit in dezelfde situatie overigens met onze bijna 2 jarige dochter. ;)

Joy85 op 05 jan 2022 12:34

Thanks… Gedeelde smart dus ;-) Wat een uitzoekwerk zo’n vakantie in deze tijd he…

Ik zie nu het volgende op https://www.bundesgesundheitsministerium.de/en/coronavirus/i…

Can children under the age of six who have stayed in a high-risk area get tested to be released, by way of exception, from the quarantine on entry?
Children under the age of 6 can also get tested to shorten or avoid quarantine on entry if the following conditions are met:

One of the above exemptions from the five days before being allowed to test to release after having stayed in a high-risk area must apply (see also under “What are the exemptions from the waiting period before being allowed to test to release following a stay in a high-risk area?”)
Proof of a (negative) test result must be transmitted to the competent authority via the travel portal.
Only if these conditions are met does the obligation for children under the age of 6 to self-isolate end as of the time the proof is submitted (i.e. ideally earlier than five days after entry). Absent an exemption and transmitted test result, the default regulation of five days’ quarantine upon entry remains effective for children under the age of six.

Note: In the exceptional case described, testing to be released is voluntary and unrelated to the general obligations to furnish proof for persons aged six or over.

This exemption does not apply to persons who at any time within the last 10 days prior to entry stayed in an area classified as an area of variants of concern at the time of their entry.

Ervanuitgaande dat NL een high-risk country is/blijft, maak ik hieruit op dat een negatieve testuitslag ervoor kan zorgen dat we niet in quarantaine hoeven. Of lees ik dit nu op een manier zoals ik 't graag zou willen lezen?

Onze ervaring afgelopen week is dat we zonder problemen 1 overnachting konden doen. Als ouders voldoen aan 2g en je korter dan 24 uur in Duitsland bent, val je blijkbaar onder doorreisregeling. Kinderen vanaf 12 moeten wel een negatieve test tonen.

Er is eerder een topic geweest over dit onderwerp waar meerdere mensen dezelfde ervaring hebben gehad.
Stuur het hotel waar je wilt verblijven een mail en vraag of het kan.

Plaats een reactie