Snowboardadvies tiener

Net terug uit Italië, en dochter (15) heeft een nieuw board nodig. Graag advies.
Ze heeft ongeveer 11 weken ervaring, board zwarte pistes, rood kan ze ook prima fakie af en ze begint t pielen in t snowpark ook leuk te vinden. Geen grote jumps, maar wel kleintjes en rails.
Ze meet 1,75m en weegt rond de 55 kg.
Eigenlijk geen offpiste (behalve tussen 2 pistes doorsteken, ja en ik weet dat dat óók offpiste is, maar you get the picture)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 06 jan 2022 22:08

Voor jonge dames heb ik niet zo direct een idee, laat heb je al eens op deze site gekeken?
https://thegoodride.com/snowboard-reviews/?womens=1…

Daar kun je wel wat filteren.

Zou in ieder geval voor een twin(ish) all mountain board gaan en als ze niet agressief boardt (meer speels) ook een niet al te stijf board.
En dan heb je nog heel veel boards die je zou kunnen kiezen… als er nog weer mogelijkheden komen, zou ik zeggen veel testen.

Paar ideeën: capita birds of a feather, jones twinsister, salomon gipsy.

Thanks beiden. Heb een Yes emoticon gevonden, maar die gaat maar tot 152cm. Zou net goed zijn denk ik, maar dan moet ze niet meer groeien 😬

Die Jones twinsister heb ik ook bekeken. Mooi board ook.

Never Summer ProtoSynthesis ?
All-mountain plank die zich overal een weg door kan vinden?

Het is o zo hard genieten.

Zou ze daar niet te licht voor zijn @Hendrik5 ?

Misschien s kijken in Peer (wonen we vlakbij). De shop gaat daar sluiten. Weet niet of je daar ook boardjes kan uitproberen…

Thanks beiden. Heb een Yes emoticon gevonden, maar die gaat maar tot 152cm. Zou net goed zijn denk ik, maar dan moet ze niet meer groeien 😬

Die Jones twinsister heb ik ook bekeken. Mooi board ook.

G11ling op 07 jan 2022 09:48

Gewicht is wel belangrijker dan lengte, dus kijk vooral naar de maattabellen. Daar staat de gewichtsrange bij.
Ben niet bekend met de shop in Peer, maar vragen kan natuurlijk altijd. Ik weet dat het bij Duijvestein in Snowworld normaal gesproken wel altijd kan, maargoed dat is nu geen optie. Weet niet of je er erg haast mee hebt om te kopen?

Die Never Summer bestaat ook een damesversie van. Zou qua specs ook prima moeten kunnen. Daarom wel fijn om zelf eea te kunnen gaan testen. Dan kan ze ontdekken wat ze prettig vindt. Iets zachter, iets stijver, camber, rocker, hybride etc.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 07 jan 2022 11:39

Misschien s kijken in Peer (wonen we vlakbij). De shop gaat daar sluiten. Weet niet of je daar ook boardjes kan uitproberen…

G11ling op 07 jan 2022 10:53

De winkel is leeg. Ik was er gisteren. Het beste is een goeie shop vinden dat verhuurt en verkoopt, dan kan je gaan vragen voor een board te testen, weekje mee op vakantie en als die bevalt achteraf kopen zonder de huurprijs of als die tegenvalt dan gewoon een week huur betalen.
Ik heb de mijne 2 jaar terug op blue tomati gekocht in uitverkoop, van 850€ naar €550 met bindingen.
Er zijn veel sites waar je van alles en nog wat kunt ingeven en kom je uit op verschillende boards

*bericht bewerkt door Skippy79 op 07 jan 2022 12:28

Fijn dat jullie zo meedenken. Het heeft geen haast gelukkig. Ze heeft nu een (tweedehands) boardje maar dat is echt te klein aan t worden. Met een beetje mazzel gaan we over 2 weken naar Winterberg. Kan s kijken of ze bij Bosthon sports ook verhuren. Is misschien idd wel een goed idee.

Fijn dat jullie zo meedenken. Het heeft geen haast gelukkig. Ze heeft nu een (tweedehands) boardje maar dat is echt te klein aan t worden. Met een beetje mazzel gaan we over 2 weken naar Winterberg. Kan s kijken of ze bij Bosthon sports ook verhuren. Is misschien idd wel een goed idee.

G11ling op 07 jan 2022 16:43

Ik zou inderdaad ook aanraden om bij de/een lokale shop duidelijk te maken dat jullie eventueel tot aankoop willen overgaan, en zo iets testen.
Al vind ik, bij mijn ervaring, dat er bij veel huurshops weinig variatie en zeker niets speciaals zoals Never Summer ofzo te vinden is.

Heb zelf al jaren een K2 dus kijk er ietsje minder naar.

Wat is je locatie? In welke regio kan je dus evt. shops zoeken?
Beste blijft lokale shop in het gebied om te testen, dan hoef je 1) niet mee te zeulen 2) kan je sneller wisselen als iets niet bevalt.

Het is o zo hard genieten.

Wij wonen on Belgisch Limburg, dus Bosthon en de shop in Peer zijn het dichtste bij.
Om eerlijk te zijn is mn dochter gewend om op tweedehands allround boardjes te boarden. Ze is nog niet zo ver om detailverschillen op te merken. (Ik ook niet 😅) Dat komt misschien nog wel als we een paar jaar verder zijn.
Ik zag dat Bosthon zich ook beperkt tot burton-boards.

Toevallig op een testevent in Neuastenberg beland. Dochter heeft oa de Yes emoticon getest en is er heel erg over te spreken… dat wordt m denk ik.
Zag al een mooie deal online dus volgende keer op de sneeuw heeft zij een nieuwe plank.

Top dat het gelukt is!

Plaats een reactie