Atomic s9/s9 revoschok

Heeft er iemand van jullie ervaring met de atomic s9 en de nieuwe s9 revo .

Wat is het verschil kwa skiën en welke zijn de fijnste

Wat het fijnste is, is een kwestie van smaak. Dat ligt volledig aan jezelf en kan niemand voor je bepalen.
De Revoshock versie zou iets stijver moeten zijn. Daarmee is die ski wat steviger en minder soepel in de omgang dan zijn voorganger. Lekker is dat je wat meer rebound krijgt en wat beter de ski met input kan manipuleren.
Wat blijft is de iets minder scherpe tip, waardoor de ski in vergelijking tot de meeste concurrenten niet al te agressief instuurt.

Noot bij hierboven: Dat zijn de verschillen tussen de vroege S9 en de revo. De laatste jaren S9 waren al wat steviger.

Beste Rudi, die S9 van Atomic is een perfecte ski maar kijk ook eens naar die X9s, dan heb je een mix van alles en is ook een super ski, misschien kan je ze lokaal eerst testen…

@Gerjon Je vergeet custom zooltjes aan te raden 😉

goeie Bennie ha, ha, naast die S9 of X9 ook goede Hawx schoenen van Atomic erbij met een flex van 120 en custom zooltjes:)

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 jan 2022 10:54

Heb de s9 en x9 en de s9 revo getest heb de s9 revo gekocht . Wat een verschil tussen de 3 paar . Maar de revo is velemalen stabieler op snelheid en stuurt as een scheer mes . Wat een top ski .

Toevallig gisteren een S9i gekocht, komende van een SL DoubleDeck 3.0. Zeker minder spijkerhard, maar iets vergevingsgezinder als het even niet volle bak hoeft.
Verkoper vertelde dat de S9 Servotec meer was gericht op soepel bochten draaien, waar de Revoshock vooral gericht is op rechtuit stabiliteit. Ivm prijsverschil de S9 Revo ook niet meer getest, S9 was nu eigenlijk precies wat ik zocht, net iets meer comfort zonder (voor mijn gevoel) heel erg in te leveren. Wel een zeer voelbaar verschil met de spijkerharde, stugge en zware DoubleDecks.

S9 is naar mijn gevoel minder stabiel . Deze ligt als een malle super strak op snel en minder snelle bochten

Wil de topic echt niet “highjacken”, maar ben zelf ook geinteresseerd in gebruikerservaring met de redster G9 revo vs de X9 s revo.

De x9 revo gewoon testen . Is een top ski

Helemaal mee eens Rudi die X9 (s) is een hele lekker ski, kan je rustig mee skiën en knallen😀

Plaats een reactie