Vraag - binding ski

Beste medewintersporters,

Ik vermoed al te weten wat het antwoord op mijn vraag zal zijn maar ik ga hem toch stellen ;

De binding op mijn ski zit dusdanig los dat je hem een klein beetje heen en weer kunt bewegen.
Ik zit aan de voorzijde wel eens waar een platkopschroef maar kan ik deze zomaar aandraaien zonder schade aan te richten ?

Volgende week gaan we ( als het allemaal kan ) naar Italie toe en wil ze ski’s daar ook een wax beurt geven bij de lokale ski shop maar als ze uberhaupt niet gemaakt kunnen worden dan neem ik ze niet mee ( scheelt toch weer ruimte in de auto haha )

Ik hoor het graag !

Groeten Job.!

Atomic LT Race Woodcorp Sidewall / lengte 174

null

null

Met die schroef stel je de kracht in waarbij de binding gaat lossen. Maar zit er ook speling in als je schoen erop vastgeklikt zit?

*bericht bewerkt door Martin7182 op 07 jan 2022 19:17

@Martin7182 Zodra de schoen erin zit kun je de bindingen nog een klein beetje heen en weer bewegen ( zit niet muurvast zeg maar )
Ik heb, om eerlijk te zijn geen flauw idee of dit hoort, heb er nooit opgelet eigenlijk…

Zojuist even getest op een paar ski’s waarvan beide voorbakken evenveel speling hebben, zowel naar boven als naar opzij. Omdat beide bindingen precies evenveel speling hebben, dacht ik dat het normaal is. Maar ik kan het mis hebben. Met de schoen erin staat de binding onder spanning en moet je kracht zetten om de speling te voelen. Ik denk dat het toch niet hoort, misschien kan een expert hier iets over zeggen.

naar mijn inzicht is de voorbak kapot ( het voorste gedeelte van je binding) in de gauwigheid te zien zijn de ski’s al wat ouder. 2010/12 of ouder .
vandaar persoonlijke mening, nieuwe bindingen kopen of ski’s thuis aan de muur hangen.

Dank voor de reactie’s en het thuis testen ! wordt erg gewaardeerd :) @franky82 ze zijn inderdaad oud, althans 2013-14 gekocht destijds niet voor de volle prijs dus dat zou zomaar kunnen, Ik laat er voor de zekerheid nog even naar kijken maar anders gaan ze inderdaad aan de muur :)

Bedankt ! topic kan op slot.

Schoenen moeten binnen de binding welnuets vrijheid hebben, maar ze mogen niet rammelen natuurlijk.

Wanneer de hele binding (voor of achter deel) los zit tov de ski (lijkt me hier niet het geval?) kan deze even opnieuw vastgezet worden. Schroeven er uit, paar druppels epoxy in de gaten en weer vastzetten.

Bij twijfel kun je toch hier gewoon even langs de shop? Laat meteen die beurt geven als dat qua tijd nog past en klaar ben je.

Aan nieuwe bindingen voor een paar oudere skis zou ik niet meer beginnen.

Edwin van Riel

Plaats een reactie