PCR-test Oostenrijk

We weten ondertussen allemaal dat een negatieve PCT-test nodig is om Oostenrijk in te mogen. Maar op welke manier wordt de pcr-test gecontroleerd. Voldoet een qr-code van een testbewijs van de GGD? Of is echt een reiscertificaat nodig. Online kan ik op het volgende vinden;

Het testresultaat moet aantonen dat de vermelde persoon negatief is getest op SARS-CoV-2 met behulp van moleculaire biologie of een antigeentest en moet ten minste de volgende gegevens bevatten:

Voor- en achternaam van de geteste persoon,
Geboortedatum van de geteste persoon,
Tijdstip van bemonstering
Testresultaat en
Bar- of QR- code. (Uitzondering: schooltoetsen) of handtekening en stempel van de bevoegde instantie die de toets uitvoert.

Das Testergebnis muss bescheinigen, dass die angeführte Person molekularbiologisch oder mittels Antigen-Test negativ auf SARS-CoV-2 getestet wurde und zumindest folgende Daten umfassen:

Vor- und Nachname der getesteten Person,
Geburtsdatum der getesteten Person,
Zeitpunkt der Probenahme
Testergebnis und
Bar- bzw. QR-Code. (Ausnahme: Schultests) bzw. Unterschrift und Stempel der durchführenden befugten Stelle.
bron:https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coro…

Hieruit maak ik op dat alleen een qr-code van de ggd voldoet. Maar is dit zo? Wie heeft hier ervaring mee/

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 jan 2022 11:44

Vandaag aangekomen op vliegveld Innsbruck.
Politie controleert de QR code van de booster en de uitslag in het bewijs van de pcr test. Het woordje ‘negatief’ dan specifiek.
Qr codes worden niet gescannned alleen bekeken. Mijn PCR test met reiscertifikaat had ik bij Carephar gedaan.
Ben bewust niet naar de GGD gegaan naar nadat die niet garanderen dat je op tijd de uitslag krijgt. Nu om 11 uur getest en 21 uur de uitslag.

Aftellen maar!

Probleem bij GGD kan de termijn zijn waarbinnen je de uitslag krijgt. En natuurlijk het gegeven dat je alleen bij klachten bij de GGD terecht kan en voor reis doeleinden niet bedoeld is.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor Oostenrijk niet uitmaakt hoe jij de test geregeld hebt.

Bij spoedtest.nl had ik binnen 12 uur de uitslag, die kun je koppelen aan je coronacheckapp en bijbehorend certificaat uitgeprint meegenomen, maar zonder welke controle dan ook kon ik de grens over rijden bij Kufstein

Okay, maar is het zo dat een qr code alleen voldoet. Zie ook meerdere aanbieders die of alleen een qr code of alleen een certificaat geven. Het een of het ander maakt dus niet uit?

@Kimdekkers97 ik zou gewoon een test doen bij een commerciële aanbieder waarbij je een reiscertificaat krijgt. Oneigenlijk gerommel via de GGD zou ik gewoon niet doen.

@Kimdekkers97 ik zou gewoon een test doen bij een commerciële aanbieder waarbij je een reiscertificaat krijgt. Oneigenlijk gerommel via de GGD zou ik gewoon niet doen.

Sjaak27 op 08 jan 2022 20:19

Nee oke, maar de ene bied alleen een qr code de ander alleen een certificaat. Maakt dit nog uit. Er zijn er ook een aantal die beide aanbieden maar lees ook veel drama vehalen online over de commerciele aanbieders.

Ik zou voor beide gaan, volgens Matthieu kijken ze naar het certificaat/bewijs van de test en dan niet zo zeer naar de code.
Welke aanbieder doet wat beloofd wordt, ik zelf heb er nog geen ervaring mee, dus das een gok.

Alle door jou genoemde informatie staat in de QR code die je via de GGD krijgt. De internationale QR code is gewoon geldig, als dat niet zo zou zijn heb je ook niks aan je vaccinatie QR. Het bespaart je 100% van de PCR test kosten en dus zeker het overwegen waard zou ik zeggen.

Wij hebben donderdag met 7 man getest via GGD en allemaal binnen 24 uur de uitslag. Vervolgens nog tot 8 uur nodig gehad om de QR code in te kunnen laden. Zorg dus dat je op tijd je afspraak plant. Bel voor een afspraak want daar is altijd nog wel plek op de gewenste tijd (desnoods andere locatie), of maak er een online en ga op dezelfde dag op willekeurig ander tijdstip naar de locatie. Daar wordt niet naar gekeken en je mag dan gewoon testen.

Met de auto idd geen enkele controle gehad. Hotel en skipas ook de pcr test. Niet nodig gehad. Eerste dag zit er hier op en dat was helemaal prima. Alleen dat gehannes met de mondkapjes en de helm is niet ideaal

Met de auto idd geen enkele controle gehad. Hotel en skipas ook de pcr test. Niet nodig gehad. Eerste dag zit er hier op en dat was helemaal prima. Alleen dat gehannes met de mondkapjes en de helm is niet ideaal

rvkasper op 09 jan 2022 07:39

Waar ben je de grens overgegaan?

Bij spoedtest.nl had ik binnen 12 uur de uitslag, die kun je koppelen aan je coronacheckapp en bijbehorend certificaat uitgeprint meegenomen, maar zonder welke controle dan ook kon ik de grens over rijden bij Kufstein

Thomaski op 08 jan 2022 00:32

Er is dus niet gecontroleerd op Booster? Dus met 2x vaccinatie Pfizer en een negatieve pcr test kan je in principe gwn Oostenrijk inrijden? Of is het kwestie van ‘geluk hebben’ ? Ik vraag dit voor een vriend :P

*bericht bewerkt door MLmarielleK op 09 jan 2022 11:09

Zo hé, zonder enige gêne….
Ze hebben net aangekondigd strenger te gaan controleren. Ik hoop van ganser harte dat je tegen de lamp loopt.

Hopelijk wordt “jouw vriend” dan toch uitgepikt en gecontroleerd. Met die boete zou je verschillende jaren je skipas kunnen betalen.🤔

Born to run. B.S.

Bij spoedtest.nl had ik binnen 12 uur de uitslag, die kun je koppelen aan je coronacheckapp en bijbehorend certificaat uitgeprint meegenomen, maar zonder welke controle dan ook kon ik de grens over rijden bij Kufstein

Thomaski op 08 jan 2022 00:32

Er is dus niet gecontroleerd op Booster? Dus met 2x vaccinatie Pfizer en een negatieve pcr test kan je in principe gwn Oostenrijk inrijden? Of is het kwestie van ‘geluk hebben’ ? Ik vraag dit voor een vriend :P

MLmarielleK op 09 jan 2022 11:08

Zonder booster lijkt me geen slim idee…

Plaats een reactie