La Bresse of Gerardmer

Dag Allen,

Wij zouden voor een weekendje met 2 koppels willen gaan skiën niet ver van huis.

Normaal gezien gaan we naar Oostenrijk, maar omdat we niet lang gaan, zoeken we het korter bij huis.

Nu waren we aan het kijken voor La Bresse of Gerardmer, maar kunnen niet goed beslissen…

groetjes

Beide ;)
Hotel in Gérardmer, veel gezelliger dorp.
En dan 2 dagen skiën in La Bresse (achterom via Longemer kwartiertje rijden) en 1 dag skiën in het skigebied van Gérardmer

Gerardmer is groter
La Bresse is hoger

Disturbing the peace since 1975

Vanuit La Bresse is het ook nog ca 10 minuten rijden naar skigebied. Aanbeveling van skiwi zou ik opvolgen. Besef wel dat het in weekenden heel druk is.

Ik heb een voorkeur voor Gérardmer. Knusser en gezelliger. La Bresse is inderdaad groter, maar ik vind de sfeer daar echt minder fijn.

Ik heb een voorkeur voor Gérardmer. Knusser en gezelliger. La Bresse is inderdaad groter, maar ik vind de sfeer daar echt minder fijn.

Lil92 op 08 jan 2022 11:37

Wij vinden Gerardmer ook leuker dan La Bresse. Sowieso om te eten en slapen, maar ook om te skiën. La Bresse heeft wel meer kunstsneeuw dus bij mindere omstandigheden is dat de betere keuze. Maar als je er bent is het leuk om allebei de skigebieden te proberen.

La Bresser nog niet gedaan, maar Gérardmer was leuk. Leuk gebied, grote parking, goed hotel.

Ha @bobski,

Weet je al wat het gaat worden? Ik wilde dezelfde afweging maken voor afgelopen week. Echter toch voor meer sneeuwzekerheid gekozen. Maandag een Airbnb gebeld in Thones, dinsdag vertrokken met het gezin. 3 dagen geskied / geboard in La Clusaz en zaterdag weer terug. Was perfect.
Het viel me op dat de accommodatie functie van deze site niet zo goed werkte voor een shortski. Kan ook aan mij liggen, maar ik kreeg niet 1 hit.
Veel plezier Bobski!

Plaats een reactie