Bereikbaarheid Ladis na apres Ski Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Beste allen,

komend voorjaar van plan met een groep naar SFL te gaan. Eerste keer en we zoeken momenteel nog geschikte appartementen. Bij keuze tussen Ladis en Fiss, wil ik graag weten hoe makkelijk men na een middag apres ski (of borrel) in Fiss nog naar Ladis kan komen. Skiën of een taxi/auto nodig?

  • voor diegene die vaker gaan; in Ladis mogelijkheid aan het meer te overnachten. Zou eind maart nog geschikt zijn om te schaatsen of zal dat meestal niet meer mogelijk zijn?

Beste allen,

komend voorjaar van plan met een groep naar SFL te gaan. Eerste keer en we zoeken momenteel nog geschikte appartementen. Bij keuze tussen Ladis en Fiss, wil ik graag weten hoe makkelijk men na een middag apres ski (of borrel) in Fiss nog naar Ladis kan komen. Skiën of een taxi/auto nodig?

  • voor diegene die vaker gaan; in Ladis mogelijkheid aan het meer te overnachten. Zou eind maart nog geschikt zijn om te schaatsen of zal dat meestal niet meer mogelijk zijn?
Elveewee88 op 08 jan 2022 20:47

Skiën niet want dan moet je eerst met de sonnenbahn een stukje omhoog. Er is maar 1 plek in Fiss: Hexenalm. Daar staan wel voldoende taxi’s om naar Ladis te gaan. Let wel op: op dit moment zijn alleen zitplaatsen toegestaan en die waren tijdens kerst redelijk snel bezet.

Ladis is een wat saaier dorp maar wel leuke mogelijkheden om een pintje te pakken na het skiën in bijv de Weiberkessel of in de Geigaloch.
Zelf afgelopen week aan het meer in Ladis gezeten. (Ferienhaus am Burgsee).
Gedeelte van meer was aantal dagen open om te schaatsen

Beste allen,

komend voorjaar van plan met een groep naar SFL te gaan. Eerste keer en we zoeken momenteel nog geschikte appartementen. Bij keuze tussen Ladis en Fiss, wil ik graag weten hoe makkelijk men na een middag apres ski (of borrel) in Fiss nog naar Ladis kan komen. Skiën of een taxi/auto nodig?

  • voor diegene die vaker gaan; in Ladis mogelijkheid aan het meer te overnachten. Zou eind maart nog geschikt zijn om te schaatsen of zal dat meestal niet meer mogelijk zijn?
Elveewee88 op 08 jan 2022 20:47

Skiën niet want dan moet je eerst met de sonnenbahn een stukje omhoog. Er is maar 1 plek in Fiss: Hexenalm. Daar staan wel voldoende taxi’s om naar Ladis te gaan. Let wel op: op dit moment zijn alleen zitplaatsen toegestaan en die waren tijdens kerst redelijk snel bezet.

Skizoeker op 08 jan 2022 21:47

De Hexenalm is momenteel gesloten

Bedankt hiervoor, dus wel opletten dat men de laatste gondel/lift neemt als je nog naar Ladis wil skiën.

En verwacht inderdaad geen bruisende apres-ski, een biertje aan tafel met de groep is meer dan voldoende! Maar zo sta ik er persoonlijk in.

Persoonlijk zou ik voor de weiberkessel op de Ladis piste kiezen om de dag af te sluiten. Mocht deze gewoon open zijn natuurlijk.
Mocht het dan gezellig worden en er word niet op de tijd gelet dan hoef je maar een meter of 400 te gaan tot het dalstation in Ladis.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Zijn Corona besmettingen de reden dat de Hexenalm (Tijdelijk?) gesloten is?

edankt hiervoor, dus wel opletten dat men de laatste gondel/lift neemt als je nog naar Ladis wil skiën. § Elveewee88 op 10 jan 2022 08:48 De Sonnenbahn Ladis-Fiss is tot 16:20 uur open. Dus dat wordt vroeg een biertje drinken bij de Hexenalm. Nadeel van Ladis is dat je 's ochtends eerst deze lift naar Fiss moet nemen. En daarna Moseralmbahn of de Schönjochbahn lift voordat je wat hoger in het skigebied zit. Kost je zeker een half uur extra.

Mocht je een geschikt appartement in Fiss kunnen vinden, dan zeg ik doen! Je zit midden in het gebied en je staat s’morgens veel sneller op de ski’s! Daarnaast ligt Ladis lager, in maart grote kans op papsneeuw, maar op die afdaling hoef je toch geen bocht te draaien. 😉 Ik verwacht dat in maart de apres ski nog niet bruisend zal zijn. Maar het gebied is top!

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

Juud-1986 op 10 jan 2022 20:34

Ben er momenteel en de Hexenalm was zowel op zaterdag, zondag als vandaag gesloten

*bericht bewerkt door 2cool2handle op 10 jan 2022 21:23

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

Juud-1986 op 10 jan 2022 20:34

Ben er momenteel en de Hexenalm was zowel op zaterdag, zondag als vandaag gesloten

2cool2handle op 10 jan 2022 21:22

Hele andere vraag, hoe zijn de condities? Wij stappen woensdag ochtend in de auto.

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

Juud-1986 op 10 jan 2022 20:34

Ben er momenteel en de Hexenalm was zowel op zaterdag, zondag als vandaag gesloten

2cool2handle op 10 jan 2022 21:22

Hele andere vraag, hoe zijn de condities? Wij stappen woensdag ochtend in de auto.

marklit op 10 jan 2022 21:54

Ik ben momenteel in dit gebied. De condities om te rijden zijn prima. De wegen zijn sneeuwvrij en probleemloos te rijden. Met vanaf morgen Kaiserwetter maakt dat het rijden geen enkel probleem zal zijn.

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

Juud-1986 op 10 jan 2022 20:34

Ben er momenteel en de Hexenalm was zowel op zaterdag, zondag als vandaag gesloten

2cool2handle op 10 jan 2022 21:22

De Hexenalm in Fiss is momenteel - tot nader bericht - gesloten. Dit geldt voor meerdere hutten/horeca in 't gebied (zoals oa Sportalm op de Komperdell). Veelal wegens personeelstekort voorlopig dicht.

De Hexenalm is momenteel gesloten

Was in de week na 25 december nog gewoon open. Zowel binnen als buiten. Je moest alleen een zitplaats hebben

Fdammers op 10 jan 2022 19:50

Afgelopen week hebben wij daar nog gewoon koffie gedronken…

Juud-1986 op 10 jan 2022 20:34

Ben er momenteel en de Hexenalm was zowel op zaterdag, zondag als vandaag gesloten

2cool2handle op 10 jan 2022 21:22

Hele andere vraag, hoe zijn de condities? Wij stappen woensdag ochtend in de auto.

marklit op 10 jan 2022 21:54

Ik ben momenteel in dit gebied. De condities om te rijden zijn prima. De wegen zijn sneeuwvrij en probleemloos te rijden. Met vanaf morgen Kaiserwetter maakt dat het rijden geen enkel probleem zal zijn.

SkiZuid op 10 jan 2022 22:01

Rijden geloof ik wel, gaat me meer om de condities op de piste.

Die zijn redelijk goed. Hier en daar ijzige stukken maar over het algemeen goed te doen. Veel (steile) zwarte pistes zijn momenteel gesloten.

Ik zie het op de kaart, ook best wel veel rode. Zal vast ook wel te maken hebben met bezettingsproblemen in combinatie met laagseizoen. Maar verder wel lekker skieen dus.

Die zijn redelijk goed. Hier en daar ijzige stukken maar over het algemeen goed te doen. Veel (steile) zwarte pistes zijn momenteel gesloten.

SkiZuid op 11 jan 2022 06:18

Met kerst waren deze ook al dicht.

Persoonlijk zou ik voor de weiberkessel op de Ladis piste kiezen om de dag af te sluiten. Mocht deze gewoon open zijn natuurlijk.
Mocht het dan gezellig worden en er word niet op de tijd gelet dan hoef je maar een meter of 400 te gaan tot het dalstation in Ladis.

Snowball op 10 jan 2022 09:12

Dit deden wij vaak ook een paar jaar geleden. Was er goed te doen.

Plaats een reactie