Nieuwe skis - belag 'beschadigd'?

Beste Wintersporters

Na jaren met huurski’s geskied te hebben, heb ik de sprong gewaagd en me nieuwe ski’s gekocht/besteld gehad (Dynastar Speedzone 4x4 82).
Gisteren werden ze geleverd en nu is er een kleine “oneffenheid” op een van de skis. Ook zijn er lijnen in de lengterichting op een van de skis.
Met huurskis heb ik nooit echt het belag bekeken gehad, dus geen idee of dit zich vaak voordoet en/of kwaad kan.
Kunnen jullie helpen?
Kan dit kwaad? Zo ja, wat doe ik dan het beste (waxen, belag laten herstellen, etc.)?
Zouden jullie de winkel hierover aanspreken?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Christophe

null

Het kan geen kwaad, maar het hoort niet. Maar goed, ik laat een nieuwe ski altijd tunen. Belag wordt dan gevlakt en gestructuurd en de kanten worden in de juiste hoek geslepen…dikke kans dat je er dan niks meer van ziet. 1 week skien en er zitten meer beschadigingen op het belag dan deze :)

Mmmm het kan geen kwaad al wil ik de zijkant van de ski’s wel zien.

Echter hoort dit niet bij nieuwe ski’s.

Heb je een beter foto van die strepen over de lengte richting?

Click. Click. Peace

Bedankt voor het vlotte antwoord, Elisabeth101 & Rogier. Goed om te weten dat het geen kwaad. Zal er eens de lokale skiwinkel mee inlopen om ze dan te laten tunen.
Ik zal de webshop eveneens eens mailen, je weet maar nooit.

Hier nog wat extra deze foto’s nog van de skis. Blijkt nog niet zo eenvoudig om foto’s te nemen van de zijkant. Indien ze NOK zijn, probeer ik wel opnieuw.
De bovenkant ziet er trouwens echt gloednieuw uit zonder ook maar enige beschadiging.

null
null
null
null
null

Ik vind het belag ook erg “schraal” eruit zien. Maar nieuwe ski’s geef ik altijd direct zelf een goede waxbeurt. Ouderwets met het waxijzer.

Wax af-fabriek is meestal niet erg lang houdbaar. Na een of twee dagen is daar het beste wel vanaf.

Vind ook de beschadiging wel vreemd bij nieuwe ski’s. Kan wellicht geen kwaad, maar niet leuk om ze zo te ontvangen.

Zo te zien, geen enkel probleem, en goede beurt en alles is perfect. Maar echt leuk is het niet om zo ski’s te ontvangen. Aan de andere kant, een paar dagen skiën en de ski’s zien er slechter uit :-)

Vooral heel veel plezier met de ski’s!

Click. Click. Peace

Lijkt me een setje dat ergens in de knel is gekomen met opslag en vervoer. Is het een overjarig model?
Het lijkt overigens dat ze er verhuur bindingen op gezet hebben of zie ik dat verkeerd?

*bericht bewerkt door SPAM op 10 jan 2022 22:16

Toch apart dat die ski’s er zo uit zien, krijgt toch niet zomaar zulke beschadigingen in het belag zonder er op te skiën? Ik zou er de winkel zeker over aanspreken.
@Spam
Weet niet of het verhuurbindingen zijn. Op internet staat deze Dynastar ook overal afgebeeld met deze binding, en waar je kunt kiezen welke binding je wilt is er alleen keuze tussen bindingen van Look(spx12 en Nx 12, SPX12 zit op deze ski). De F18 wordt bijvoorbeeld alleen geleverd met verstelbare bindingen, maar wel zonder de kleurtjes die je normaal op rental bindingen ziet. Volgens mij is die rail bedoeld zodat je eventueel je positie op de ski nog iets kunt verstellen, en het is een voordeel bij verkoop of als je de ski uit wilt lenen oid.

*bericht bewerkt door Thehenk op 11 jan 2022 10:30

Lijkt me een setje dat ergens in de knel is gekomen met opslag en vervoer. Is het een overjarig model?
Het lijkt overigens dat ze er verhuur bindingen op gezet hebben of zie ik dat verkeerd?

SPAM op 10 jan 2022 22:16

Dit zijn gewoon vrij standaard railbindingen. En voor 99,9% van de skiërs is er helemaal niets mis met ‘verhuurbindingen’

Click. Click. Peace

Lijkt me een setje dat ergens in de knel is gekomen met opslag en vervoer. Is het een overjarig model?
Het lijkt overigens dat ze er verhuur bindingen op gezet hebben of zie ik dat verkeerd?

SPAM op 10 jan 2022 22:16

Dit zijn gewoon vrij standaard railbindingen. En voor 99,9% van de skiërs is er helemaal niets mis met ‘verhuurbindingen’

Rogier op 11 jan 2022 12:35

Behalve dan dat een ander er vrij makkelijk op weg skiet.

Bedankt voor de hulp allemaal. Bij deze weet ik ineens dat nieuwe skis er normaal wat beter uitzien, maar het geen kwaad kan in dit geval. Toch een mailtje gestuurd naar de winkel, we zien wel wat ze antwoorden.
Verder zal ik ze goed waxen en er vooral plezier mee proberen te hebben.
De bindingen leken me inderdaad standaard gekoppeld te zijn aan dit model, dus daar maak ik me op zich geen zorgen over, die zullen hun ding wel doen :)

Plaats een reactie