Situatie in Sölden

Hi Wintersporters
Binnen twee weken hoop ik opnieuw op de gletsjer van Sölden te kunnen skiën. Laten we hopen dat ze de regeltjes niet verder aanscherpen!
Kleine vraag hier: hoe is de corona situatie momenteen in Sölden?
Ik bedoel, moet er meer met kaart worden betaald? Of aanvaarden ze overal nog altijd liever cash?
Zijn er apres-ski mogelijkheden of is dit helemaal gedaan?
Controleren ze extra streng op maskers en andere maatregelen?

Alvast bedankt als er iemand recente ervaringen kan delen.
Groetjes

Vorige week geweest. Over het algemeen kun je met kaart betalen. Uitzonderingen zijn er nog steeds. Van waar ik ben geweest: Gampe weet ik dat ze nur bar willen. Stable had een minimum van €25 wilde je met kaart betalen. Heide-alm was alleen cash.

Gaislachalm, gigijoch station, Sonneck, Sonnblick, hundersteig accepteren kaart.

Zorg dus dat je wat cash mee neemt.

Apres-ski heb ik me niet in verdiept. Ik ben met kinderen geweest en de apres ski barren zijn superspreaders imho.

Er wordt goed gecontroleerd op het dragen van mondkapjes. Sowieso bij de grote liften in het dal, maar gelukkig ook op de pisteliften.

Iedereen is enorm zijn best aan het doen om zich aan de regels te houden om er voor te zorgen dat het seizoen niet voortijdig moet worden beëindigd. De enige die zich daar minder van aantrekken zijn enkele minder sociale toeristen.

*bericht bewerkt door JaapD op 09 jan 2022 19:32

Ook vorige week geweest. Gewoon zittend genieten van een light-variant apres-ski kan prima. Uitbaters doen hun best maar het is inderdaad aan de gasten om zich te gedragen. Er heerst ook sociale druk om de regels na te leven. Ons is dit prima gelukt, met name door op drukke plekken iets meer geduld te hebben zijn we nog altijd negatief.

Vorige week ook in Sölden geweest, het FFP2 masker werd wel degelijk, en terecht, gecontroleerd aan de liften. Zeker aan de liften die in het centrum vertrekken, aan de open stoeltjesliften werden ook regelmatig enkelingen terecht gewezen om hun FFP2 deftig aan te doen.
Cash en kaart werden overal aanvaard.
Op de piste zijn er regelmatig kleinere hutten gesloten of als je er iets wil eten hebben ze maar een zeer beperkte kaart…
In de apres ski is er overal controle van het certificaat en is het enkel zittend aan het tafeltje te doen voor zover ik kon zien…aan de Schirmbar zag ik soms mensen buiten staan wachten tot er binnen een tafeltje vrij kwam…
Voor het avond eten in het dal is het soms echt een probleem, soms willen ze reservaties aannemen en soms niet…met als gevolg dat je soms wel wat moet zoeken of gewoon wachten…
Het is een kleine moeite om je aan de regels te houden zodat we onze geliefde hobby kunnen blijven gaan doen!

Bedankt alvast vr de info!
Wij zullen al blij zijn dat we binnen 2 weken op 3000 meter hoogte staan. De regeltjes zijn wat ze zijn en we hopen dat ze gwn niet strenger worden.

In aanvulling op dit bericht, ik kan het ergens anders nog niet goed vinden. Maar wellicht lees ik ergens overheen. We moeten nu een PCR test doen voor het inreizen van Oostenrijk. Wij gaan over een aantal weken naar Sölden. Mag dit gewoon een GGD test zijn, of moet dit aan bepaalde andere eisen voldoen en dus de betaalde versie?

GGD geeft geen reisdocument af, dus je zal ergens anders moeten testen.

Zijn er nog nieuwe ervaringen mbt reserveren voor avondeten? Is er doorgaans nog plek of is het lastig een tafel te reserveren? Gelukkig reizen we buiten de vakantieperiode.

Dan niet. Even op tijd reserveren

Plaats een reactie