Inreizen

Weer een vraag over inreizen naar Oostenrijk. Ggd weet het niet en daarom hoop ik hier op mensen die ons wel antwoord kunnen geven.

Nov 2020 hersteld van Corona, juni 2021 1e keer gevaccineerd en januari 2022 weer gevaccineerd (noemen ze een booster bij ons).

Herstelbewijs is niet meer aan te maken in de corona app omdat het langer dan een jaar geleden is dat wij besmet waren.

De vaccinatie is ook niet binnen 180 dagen na de besmetting gezet omdat dat toen nog niet kom.

Goed de vraag is: kunnen wij in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk zonder in quarantaine te hoeven?
Vr Gr en alvast bedankt voor de evt antwoorden

Nee, je kunt niet naar Oostenrijk zonder quarantaine…
Je hebt een booster nodig, en die mag jij pas begin april als ik het zo lees.

Verkeerde land geboren....

Weer een vraag over inreizen naar Oostenrijk. Ggd weet het niet en daarom hoop ik hier op mensen die ons wel antwoord kunnen geven.

Nov 2020 hersteld van Corona, juni 2021 1e keer gevaccineerd en januari 2022 weer gevaccineerd (noemen ze een booster bij ons).

Herstelbewijs is niet meer aan te maken in de corona app omdat het langer dan een jaar geleden is dat wij besmet waren.

De vaccinatie is ook niet binnen 180 dagen na de besmetting gezet omdat dat toen nog niet kom.

Goed de vraag is: kunnen wij in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk zonder in quarantaine te hoeven?
Vr Gr en alvast bedankt voor de evt antwoorden

RvB84 op 09 jan 2022 21:24 Dit is wat ik in de mail kreeg van AGES Oostenrijk. ab 25.12 entfällt die verpflichtende Quarantäne zusätzlich für:

Personen die die Booster Impfung erhalten haben UND einen negativen PCR Test vorweisen (Gültigkeit 48h)
Als Booster Impfung zählt die 3. Impfung bzw, die 2. Impfung bei Personen die mit Johnson&Johnson geimpft wurden und die 2. Impfung bei Personen die genesen sind
Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen eine ärztliche Bestätigung gemäß Anlage H oder I vorweisen (zusätzlich zu den Impfnachweisen), für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test

Definition Booster-Impfung:

  1. Dosis, darf nicht länger als 270 Tage zurückliegen und zwischen 2. und 3 Dosis müssen mindestens 120 Tage liegen
  2. Dosis bei Personen die mit Johnson&Johnson geimpft wurden ( Impfung darf nicht länger als 270 Tage zurückliegen, zwischen 1. und 2. Impfung müssen mind. 14 Tage liegen)
  3. Dosis bei Personen die genesen und geimpft sind (genesen und 2x geimpft), (nicht älter als 270 Tage, zwischen den Impfungen müssen 120 Tage liegen)
    Genesen/geimpft: 2 Mal geimpft oder 1 Mal mit Johnson& Johnson geimpft UND Genesen (in den letzten 180 Tagen). Impfzertifikat und Genesungsnachweis muss vorgezeigt werden

siehe auch Homepage der Behörde: https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Ik kan redelijk Duits maar hierboven kan ik nog niet echt iets uit opmaken. Dit betekent voor ons?

Ik kan redelijk Duits maar hierboven kan ik nog niet echt iets uit opmaken. Dit betekent voor ons?

RvB84 op 09 jan 2022 21:44 Als Booster Impfung zählt die 3. Impfung bzw, die 2. Impfung bei Personen die mit Johnson&Johnson geimpft wurden und die 2. Impfung bei Personen die genesen sind Als Booster enting telt de 3e enting respectievelijk de 2e enting bij personen die met Janssen geënt zijn en de 2e enting bij personen die besmet zijn geweest. Lees dan de definitie booster Impfung, dan zou de 2e enting na besmetting en als die niet ouder is dan 270 dagen gelden als booster. Maar ik vind het zelf ook lastig.

Plaats een reactie