2x Pfizer in december 2021: mag je Oostenrijk in?

Hi!

2 vrienden van mij hebben zich in december 2021 en januari 2022 laten vaccineren. Zij hebben net hun QR-code gekregen. Over 3 weken gaan we naar Oostenrijk. Zij komen uiteraard niet in aanmerking voor een booster.

Komen zij Oostenrijk dan niet in, terwijl ze wel volledig gevaccineerd en beschermd zijn? Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Omdat wij als Nederland nog een virusvariant-gebied zijn, is de booster+PCR verplicht. Ze kijken niet naar datum van 1e/2e vaccinatie. Dus nee, feitelijk moeten ze dan in quarantaine.
Dan is het eerder hopen dat we van die lijst af worden gehaald, dan is het booster óf PCR.
In het land zelf is overigens geen booster vereist, enkel voor passeren van de grens (Oostenrijk in).

Blijf het bijzonder vinden…

Dank! Ik ga duimen dat we van de lijst af gaan ;-)

Officieel komen zij Oostenrijk zoals ik het lees niet binnen, neem aan dat zij 18+ zijn.

Hebben ze Corona gehad voordat ze gevaccineerd zijn en kunnen ze dat aantonen met een positieve PCR-test of herstelbewijs?
Alleen als ze dat hebben hoeven ze niet in quarantaine in Oostenrijk.

Hebben ze Corona gehad voordat ze gevaccineerd zijn en kunnen ze dat aantonen met een positieve PCR-test of herstelbewijs?
Alleen als ze dat hebben hoeven ze niet in quarantaine in Oostenrijk.

Suuski op 10 jan 2022 14:52

Wij staan op bijlage 1 en hebben als land daarom aanvullende inreisregels… het is echt goed lezen, maar hier staat alles: https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

*bericht bewerkt door Cassiej op 10 jan 2022 15:01

Work less || Board more

Ze zijn allebei ouder dan 18 inderdaad en hebben geen corona gehad. Ze wilden zich eerst niet laten vaccineren maar hebben besloten om dat wel te doen, vandaar de ‘late’ vaccinatie!

Hebben ze Corona gehad voordat ze gevaccineerd zijn en kunnen ze dat aantonen met een positieve PCR-test of herstelbewijs?
Alleen als ze dat hebben hoeven ze niet in quarantaine in Oostenrijk.

Suuski op 10 jan 2022 14:52

Dit klopt niet in het geval van Nederland, wij staan op bijlage 1 en hebben als land daarom aanvullende inreisregels… het is echt goed lezen, maar hier staat alles: https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Cassiej op 10 jan 2022 14:55

Dit staat er over inreizen uit "virusvariantgebieden:
Als „Booster“ wird jede weitere Impfdosis, die über die „erste Impfserie“ (Genesen + 1 Impfung, 2/2 Impfungen oder 1/1 bei Janssen Impfung) hinaus geht gewertet. Dus bij een genezing telt de tweede inenting als Booster.

Ik heb dezelfde situatie en het lijkt erop dat we bij aankomst 10 dagen in quarantaine moeten. Ook al ben je kort na je tweede vaccinatie net zo goed beschermd als kort na je boostervaccinatie, wij moeten in quarantaine.

Plaats een reactie