Ervaring Negatief testen na Besmetting

Omdat hier online niks over te vinden is aangezien geadviseerd binnen 8 weken niet weer te testen.
Hoop ik hier op ervaring van mensen die dat dus wel hebben gedaan.
Mijn huisarts heeft mij netjes de medische verklaring getekend. Die van Mijn partner vertikt het helaas.

Hoe snel waren jullie na een besmetting weer negatief getest?

PCR weet ik niet, die was na 3 weken nog positief en daarna niet meer getest. Sneltest was na 10 dagen al negatief

28 November positief getest. Gisteren 9 jan, na enorme verkoudheid en keelpijn, opnieuw getest bij GGD (pcr) en negatief test resultaat ontvangen.

En dat is gelukkig maar goed ook, aangezien ik niet zou weten bij een positieve testof het nu een herbesmetting zou zijn geweest of nog restanten van mijn positieve test eind november.

Hou er trouwens rekening mee dat een antigeen sneller negatief test dan een PCR. En dat voor omikron ook een keelswab noodzakelijk is.

*bericht bewerkt door Dix0r op 10 jan 2022 19:26

Een antigeen/sneltest is na een week meestal weer negatief. Na een doorgemaakte corona kan je RT-PCR nog wel 8 weken positief blijven, Maar er zit verschil in de waarden van je cellen,ben je getest tijdens de besmettings fase zij de markers veel hoger,ga je dan na 14 dgn weer testen zijn je markers 30 of minder dan ben je genezen en geldt dit als een herstelstel bewijs. Deze krijg je via de GGD of particulier test straat en kun je in je corona app zetten.

Dienten Die Alte schule

Ben zelf een maand na besmetting pcr negatief getest, diegene die de test af nam gaf aan dat het uitzonderlijk zou zijn als ik positief testte. Maar goed, zekerheid is er dus niet

Mijn dochter (17) teste 25 december positief en 31 december negatief en 1 jan ook negatief. Ging dus erg snel

Barbara

Wij waren 23november positief getest op corona. Wij waren spijtig genoeg niet op de hoogte van de 8 weken die nog positief getest konden worden dus wij zonder te weten een pcr test laten doen op 31december voor italie. En deze was nog positief. Na veel ge doe hebben we dit allemaal kunnen aan tonen dat dit een oude besmetting was dus is het allemaal nog goed gekomen maar als je een test nodig hebt voor vakantie binnen de 8 weken na u besmetting doe aub dan een sneltest het zal u veel miserie besparen.

*bericht bewerkt door Tim-roelants op 10 jan 2022 21:52

Na 2 weken al negatief getest (pcr).

Hier 23-11 positief.
En 7-1 negatieve pcr voor de wintersport :)

Update hier. Wij waren dus 31-12 positief
Partner heeft 11-1 weer getest bij ggd . Negatief. Vandaag wederom negatief.

Ik heb net mijn uitslag . Ook negatief.
Dus binnen 2 weken beide negatief.

Op 23 en 27 december hadden mijn partner en ik Corona. Gisteren getest (14 januari) en negatief :)
Momenteel in de auto richting Orijk 🎉

Plaats een reactie