Te korte ski’s?

Hallo iedereen,

Ik heb tweedehands mijn eerste paar ski’s gekocht: HEAD light joy ski’s in zeer goede staat voor een zeer laag prijsje. Nu stond er in de advertentie dat de ski’s 150cm waren, mijn vriend komt ermee thuis en ze zijn 143cm. Ikzelf ben 163cm lang en ben wel wat voller maar niet echt dik, 72 kg. De ski komt boven mijn schouders net niet op kinhoogte.

Ik ga voor de derde keer skiën (in 2009 week geweest en in 2019). Ik ben geen snelheidsduivel, hou van rustig skiën en genieten van het uitzicht en de berglucht.

Zijn deze ski’s te kort? Of probeer ik het gewoon? Hoe ga ik het merken als ze te kort zijn? Ik ben echt teleurgesteld… ligt trouwens niet aan de verkoper denk ik, zijn vrouw had hem 150 gezegd.

Alvast bedankt!

Als je pas de derde keer skiet dan zou ik me er niet al te druk om maken. Korter is makkelijker dus voor een relatieve beginner prima. Wat je er voornamelijk van merkt is wat minder snelheid en op snelheid minder stabiliteit. Maar de light joy is sowieso een vrij soepele ski. Mijn vrouw skiet op de superjoy en vind die heerlijk, maar ook daarvan zou ik zeggen dat die voor gevorderd wel stijfer mag.

een prima lengte, een kortere ski is wat makkelijker hanteerbaar!!

Voor jouw lengte en vaardigheid is dit geen enkel probleem.
Om rustig op een piste te skien moet je echt geen grote ski’s hebben.
Er zijn mensen die zelfs skiblades gebruiken, en ze zijn slechts 99cm lang of iets meer.

Grotere ski’s zijn nodig als je snel wilt gaan (stabiliteit), of off piste in diepe sneew wilt skien (meer oppervlakte zodat je minder zakt).

Ja…gewoon proberen.

een prima lengte, een kortere ski is wat makkelijker hanteerbaar!!

koen_ op 10 jan 2022 23:42

Hoe zeker niet altijd zo te zijn. Bij te kort willen de de skies nog wel eens “Happen” zodat die persoon steeds moet corrigeren. Zeker bij de meer beginnende skiërs.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie