QR app om te checken of ik naar Italië kan

Heeft er iemand een link waar ik de app kan vinden om de QR code te scannen voor Italië?
Vergelijkbaar met de GreenCheck app voor Oostenrijk? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Deze app:

null

Super bedankt!

@Simonko Hoe installeer ik hem dat hij daadwerkelijk scant? Misschien een stomme vraag…

In je App Store de app downloaden, dan zorgen dat je een foto van je qr code op een ander scherm of papier hebt om die te scannen.

Is al gelukt, thanks Simonko.

dubbel.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 11 jan 2022 10:54

ahm, vreemd resultaat:
in de app moet je voor het scannen aangeven wat je wil scannen:
BASE
RAFFORZATA (versterking)
BOOSTER

ik heb Jansen (1/1) en als Booster moderna (2/2)

Het scan resultaat van de Booster (2/2) QR in de stand:
BASE resultaat groen
RAFFORZATA resultaat groen
BOOSTER resultaat oranje (…!..)

Mijn vrouw, Pfizer (1/2) en (2/2) en als Booster moderna (3/3)

Het scan resultaat van de Booster (3/3) QR in de stand:
BASE resultaat groen
RAFFORZATA resultaat groen
BOOSTER resultaat groen
Ik ben benieuwd hoe straks de DolomitiSuperski app hier mee omgaat. Ik verwacht aan de fysieke kassa geen issues.

sneeuwzeker op 11 jan 2022 10:27

Waarom een andere app dan de CoronaCheck app? Deze hebben we toch gewoon in NL in gebruik? Die geldt toch gewoon in heel Europa?

Het gaat om de lees app (de reader), die bijvoorbeeld een Italiaanse restauranthouder/hoteleigenaar moet gebruiken.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 11 jan 2022 11:32

@Sneeuwzeker. Wellicht begrijp ik het ff niet helemaal. Als ik straks ergens wil eten in Italië kan ik dan niet mijn QR in de CoronaCheck app laten zien/scannen? Moet ik dus de QR in een Italiaanse app downloaden? Geldt dat ook voor bijvb. Duitsland en/of Oostenrijk? Thnxs alvast voor informatie hierover.

@Sneeuwzeker. Wellicht begrijp ik het ff niet helemaal. Als ik straks ergens wil eten in Italië kan ik dan niet mijn QR in de CoronaCheck app laten zien/scannen? Moet ik dus de QR in een Italiaanse app downloaden? Geldt dat ook voor bijvb. Duitsland en/of Oostenrijk? Thnxs alvast voor informatie hierover.

MrSKi op 11 jan 2022 15:18

ook bv de nl app wordt gewoon geaccepteerd. Heb zelf de it app gebruikt omdat die tenminste mijn Duitse booster kon inlezen. Verder kan het gemakkelijk zijn om een app te gebruiken die ze daar kennen. Ik gebruik gewoon in ieder land de app die ze daar zelf gebruiken, werkt het snelste en gemakkelijkste. Die it app is trouwens wel lekker overzichtelijk. Aanrader ;)

Edwin van Riel

Je Nederlandse CoronaCheck app toont een internationale QR code op je scherm.

In het restaurant gebruiken ze een ook weer app om jou QR code op jou telefoon ff te scannen.
Elk land heeft voor dat scannen ook weer eigen apps ontwikkeld.
De topic starter vroeg naar de naam van de italiaanse versie van de app die de ondernemer daar gebruikt om QR’s te kunnen scannen.

Ik heb die italiaanse app voor de gein dus gedownload om te ontdekken wat het resultaat is als ik mijn internationale QR’s scan.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 11 jan 2022 15:32

Thnxs voor de helderheid!!!

ahm, vreemd resultaat:
in de app moet je voor het scannen aangeven wat je wil scannen:
BASE
RAFFORZATA (versterking)
BOOSTER

ik heb Jansen (1/1) en als Booster moderna (2/2)

Het scan resultaat van de Booster (2/2) QR in de stand:
BASE resultaat groen
RAFFORZATA resultaat groen
BOOSTER resultaat oranje (…!..)

Hier hetzelfde qua scans…
Alleen ik heb voor mijn Janssen ook nog Corona gehad…

Straks wordt hij helemaal mooi voor mij want aansluitend heb ik Oostenrijk in de eerste week weer Corona opgelopen dus straks nog een herstel bewijs erbij.

@LouisDice

Ik heb vervolgens de DolomitiSuperski app ook al gedownload en mijn QR gekoppeld.
Die app accepteert de Booster QR (2/2) gewoon.

@LouisDice

Ik heb vervolgens de DolomitiSuperski app ook al gedownload en mijn QR gekoppeld.
Die app accepteert de Booster QR (2/2) gewoon.

sneeuwzeker op 14 jan 2022 16:30

Dit is zeker handig om te doen. Zodra je de skipas hebt zet je die ook in de app, en kun je elke ochtend je skipas activeren. Dit moet dagelijks, en dat weet niet iedereen. Regelmatig mensen zien omkeren bij de gondel bij wie de skipas het niet deed.

@LouisDice

Ik heb vervolgens de DolomitiSuperski app ook al gedownload en mijn QR gekoppeld.
Die app accepteert de Booster QR (2/2) gewoon.

sneeuwzeker op 14 jan 2022 16:30

Dit is zeker handig om te doen. Zodra je de skipas hebt zet je die ook in de app, en kun je elke ochtend je skipas activeren. Dit moet dagelijks, en dat weet niet iedereen. Regelmatig mensen zien omkeren bij de gondel bij wie de skipas het niet deed.

Simonko op 14 jan 2022 17:32

Bij mij zegt de Dolomiti app dat ik eerst de code van de skipas moet invoeren. Ik kan niet eerst de QR van mijn vaccins invoeren.

@LouisDice

Ik heb vervolgens de DolomitiSuperski app ook al gedownload en mijn QR gekoppeld.
Die app accepteert de Booster QR (2/2) gewoon.

sneeuwzeker op 14 jan 2022 16:30

Dit is zeker handig om te doen. Zodra je de skipas hebt zet je die ook in de app, en kun je elke ochtend je skipas activeren. Dit moet dagelijks, en dat weet niet iedereen. Regelmatig mensen zien omkeren bij de gondel bij wie de skipas het niet deed.

Simonko op 14 jan 2022 17:32

Bij mij zegt de Dolomiti app dat ik eerst de code van de skipas moet invoeren. Ik kan niet eerst de QR van mijn vaccins invoeren.

wimaerts1979 op 14 jan 2022 20:30

Dat klopt. Ik had nog een oude skipas die geschikt is om in de app te laden (zelfs heel simpel door hem tegen de achterzijde van de telefoon te houden).
Dan kan je, zelfs als je nog geen skidag(en) gekocht hebt, al wel met de app je QR-check testen…

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 14 jan 2022 20:42

Plaats een reactie