Apres Ski

Wintersporters!

Overal lees ik dat de Apres ski gesloten is, maar er staat ook dat de Apres ski tenten wel open zijn alleen iedereen moet zitten.
Hoe is dit met de terrassen en hoe gaat het binnen in deze tenten?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 19 jan 2022 17:18

A Little party never killed nobody

In italie was voor zover er sprake was van Après-ski gewoon Après-ski, alleen 2g regeling. Mocht gewoon staan in bar Peter (Arabba)

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik las net dat de Cin Cin per 21-01 open gaat met alleen zitten.

Wij waren met kerst in Saalbach en in de goasstall was het erg gezellig.
Wel officieel zitten; maar toch wel een leuk sfeertje.

Het zal per gebied en locatie verschillen; maar de gebieden met veel buiten-apres ski hebben binnen de huidige regels wel een voordeel.

Hoe is het eigenlijk in Frankrijk? Hoe gaat het daar in de horeca?

In Frankrijk is de horeca gewoon geopend (wel met QR). In de week van oud en nieuw waren we in Val d’Isère en daar werd buiten op het terras bij La Folie Douce gewoon als vanouds staand ge-aprèsskied. Of dat helemaal de bedoeling was, dat weet ik niet.

null

*bericht bewerkt door paolie op 11 jan 2022 12:59

Nice. Wij vertrekken 19 Februari naar Ischgl. Ik hoop dat we daar nog wel ergens kunnen zitten met de drukte. Als ze alleen zitplekken hanteren komen ze natuurlijk plekken te kort.
23 Maart ga ik naar Sölden, dan hoop ik dat de rust misschien iets meer is wedergekeerd…

A Little party never killed nobody

Iemand die ervaring heeft met hoe er het momentaal aantoe gaat in Wolkenstein?

Of uberhaupt hoe het daar normaal is? Is daar qua apres ski normaal iets te beleven?

Zijn er mensen op wintersport die wat foto’s van de Apresski willen sturen in diverse gebieden? Zo kunnen we ons mentaal alvast een beetje voorbereiden;).

A Little party never killed nobody

Net terug uit Söll Oostenrijk
De ‘tenten’ zijn idd dicht, de hutten zijn wel open maar echte apres ski is er niet.
De enige tent die wel open was die vlak aan het rond punt in Söll… maar die was dan leeg om 16u30 …

Zijn er mensen op wintersport die wat foto’s van de Apresski willen sturen in diverse gebieden? Zo kunnen we ons mentaal alvast een beetje voorbereiden;).

MichaelR op 18 jan 2022 09:55

null

;-)

*bericht bewerkt door Drafi op 18 jan 2022 10:58

@Drafi is dit op het moment:)?
Ziet er prachtig uit!

A Little party never killed nobody

Week van kerst en afgelopen week in Oostenrijk: Zitten in de horecagelegenheden. Wordt redelijk gehandhaafd. In principe maskerplicht als je van tafel gaat maar ik zie er maar weinig die dit doen als ze naar het toilet gaan. Op de ene plaats stoppen om 21 uur met tappen zodat de tent leeg is om 22 uur. Op de andere locatie stopten ze rond 22 uur. De bergrestaurants waren wel allemaal open. Locaties zoals Cincin geven ook aan: Alle stoelen bezet => Pech. Dan kun je via de supermarkt naar je accomodatie.

Iemand die ervaring heeft met hoe er het momentaal aantoe gaat in Wolkenstein?

Of uberhaupt hoe het daar normaal is? Is daar qua apres ski normaal iets te beleven?

jessehuijers op 11 jan 2022 13:43

De enige après-ski die ik zelf gezien heb was in een openluchtterras onderaan de Saslong-afdaling in Santa Cristina.
Ik heb het wel niet opgezocht, maar ik kwam er voorbij op weg naar te skilift en zag er enkele mensen iets staan drinken en de muziek stond op. Mondmasker en drinken gaat natuurlijk samen. Wat dat later op de avond gaf weet ik niet.
In Selva zelf hoorde ik vertellen dat de Luislkeller open was, maar ook daar, niet opgezocht en braafjes in het appartement gebleven savonds.
Eindresultaat: ikzelf en mijn reisgenoot waren niet besmet bij thuiskomst.

Als je voor de après ski naar de bergen wil gaan, raad ik aan om naar Oostenrijk te gaan (en om best te wachten tot het hele corona verhaal wat overgewaaid is wat waarschijnlijk niet eens zo lang meer hoeft te duren).

Glide on!

null
null

Dit was vorige week bij de après-ski Snowbar onderaan de Saslong in St. Cristina, best redelijk druk buiten. Als je naar binnen wilde werd er wel (streng) gecontroleerd op 2G en mondkapje. In de jaren die we hiervoor in de Snowbar geweest zijn stond er een DJ buiten te draaien, dat was nu niet zo, maar er werd wel muziek gedraaid en het was best gezellig. Binnen zijn wij overigens niet geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar was.

Dit was vorige week bij de après-ski Snowbar onderaan de Saslong in St. Cristina, best redelijk druk buiten. Als je naar binnen wilde werd er wel (streng) gecontroleerd op 2G en mondkapje. In de jaren die we hiervoor in de Snowbar geweest zijn stond er een DJ buiten te draaien, dat was nu niet zo, maar er werd wel muziek gedraaid en het was best gezellig. Binnen zijn wij overigens niet geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar was.

rocyda op 18 jan 2022 14:34

@rocyda Gewoon uit interesse: Om hoe laat was dit ongeveer?
Wij zijn er meestal gedurende de dag (telkens voor 15u denk ik wel) voorbij gekomen en toen leek het veel rustiger (het is niet voor niets een après-ski bar en niet ski-pauze bar).

*bericht bewerkt door Vivace op 18 jan 2022 17:56

Glide on!

Dit was vorige week bij de après-ski Snowbar onderaan de Saslong in St. Cristina, best redelijk druk buiten. Als je naar binnen wilde werd er wel (streng) gecontroleerd op 2G en mondkapje. In de jaren die we hiervoor in de Snowbar geweest zijn stond er een DJ buiten te draaien, dat was nu niet zo, maar er werd wel muziek gedraaid en het was best gezellig. Binnen zijn wij overigens niet geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar was.

rocyda op 18 jan 2022 14:34

@rocyda Gewoon uit interesse: Om hoe laat was dit ongeveer?
Wij zijn er meestal gedurende de dag (telkens voor 15u denk ik wel) voorbij gekomen en toen leek het veel rustiger (het is niet voor niets een après-ski bar en niet ski-pauze bar).

Vivace op 18 jan 2022 17:55

Dit was rond half 5 zo’n beetje denk ik. Inderdaad is het voor die tijd een stuk rustiger, pas als de liften sluiten wordt het daar druk. Wij hadden ons appartement op 100 meter van de Snowbar, dus wij gingen na het skiën daar meestal even een drankje doen. Wij waren wel altijd rond 18 uur weer in het appartement, dus hoe het na die tijd was weet ik verder niet.

Wij vertrekken volgende week naar Saalbach.
Is er dan nergens een ‘soort van’ aprèsski buiten? Daarmee bedoel ik dan niet echt het dansen met 500 man op elkaar gepakt, maar eerder een biertje drinken waarbij er gezellig allemaal samen gezongen wordt of er toch tenminste wat sfeer is.

Zijn er mensen op wintersport die wat foto’s van de Apresski willen sturen in diverse gebieden? Zo kunnen we ons mentaal alvast een beetje voorbereiden;).

MichaelR op 18 jan 2022 09:55

Vorige week in Sölden. Strenge controle op 2G (zelfs ID laten zien). Binnen zitten op de krukken, werd 9ok streng op gecontroleerd. Maar toch vrij gezellig binnen. Jammer genoeg dus wel een rij om binnen te komen want krukken bezet = vol.

null

Net terug uit mayrhofen…
Strenge controle door politie, app, legitimatie, ffp2, overal zitten, mag ook niet staan ,muziek zacht, 22 uur gesloten. En toch corona als souvenier meegekregen ;( 😢

null
null

Mayrhofen: Brucknstadl en Pilzbar. Veel mensen, uiteraard wel geplaceerd en muziek staat zachter.

Ben paar dagen alleen naar Mayrhofen nu. Maar doordat alles geplaceerd is, maak je helaas minder snel spontane ontmoetingen met nieuwe mensen.

Zit nu in Serfaus, het is gezellig, maar zeker niet staan, zingen of luide muziek hier in Oostenrijk. Beetje bejaarde apres ski. Maar wel lekker aan het bier in het zonnetje. Beter dan thuis…

null
null

Mayrhofen: Brucknstadl en Pilzbar. Veel mensen, uiteraard wel geplaceerd en muziek staat zachter.

Ben paar dagen alleen naar Mayrhofen nu. Maar doordat alles geplaceerd is, maak je helaas minder snel spontane ontmoetingen met nieuwe mensen.

dthissen op 18 jan 2022 19:54

Beetje een glazen bol reactie, maar nu het bekend is dat omikron toch niet zo spannend is al men had verwacht zou dat met de komende persconferentie(31-1) niet worden versoepeld? NL van de virusvarantenlijst en apres-ski weer naar normaal? zeker buiten zou dat moeten kunnen.
Overigens fijne foto’s ik ga over ruim 3 weken die kant op

Iemand die ervaring heeft met hoe er het momentaal aantoe gaat in Wolkenstein?

Of uberhaupt hoe het daar normaal is? Is daar qua apres ski normaal iets te beleven?

jessehuijers op 11 jan 2022 13:43

Wij verbleven in Wolkenstein in december. Gewone apres ski in sommige tenten, na een tijdje. Lees: begin zittend en evolueert op de avond naar volwaardige apres ski. Wel met covidsafe/check.

Beetje een glazen bol reactie, maar nu het bekend is dat omikron toch niet zo spannend is al men had verwacht zou dat met de komende persconferentie(31-1) niet worden versoepeld? NL van de virusvarantenlijst en apres-ski weer naar normaal? zeker buiten zou dat moeten kunnen.
Overigens fijne foto’s ik ga over ruim 3 weken die kant op

StevieB op 19 jan 2022 09:53

Omicron is overal, dus dat ze de virus variant lijst weer leeg zullen maken lijkt mij niet heel gek, echter verwacht ik dat iedereen dan mag gaan testen (dus defacto veranderd er voor ons niets).

Apres Ski zal denk ik eerder beperkt worden en strenger, aangezien 80% van de besmettingen daar opgelopen schijnen te worden.
Zag vandaag toevallig filmpje via een kennis van een groep die best aardig zaten te apres skien en 80% na de trip corona had…

Zolang iedereen zijn verstand gebruikt, hoeven er minder regels te komen…

Zolang iedereen zijn verstand gebruikt, hoeven er minder regels te komen…

JaapD op 19 jan 2022 13:06

Gelukkig hebben we de afgelopen 2 jaar dat zeker Nederlanders totaal niet eigenwijs zijn en altijd hun verstand goed gebruiken…

Apres Ski in Austria (Music standing singing etc) is NOT going to happen this season … That is 100% Certain,

Arlberg

Apres Ski in Austria (Music standing singing etc) is NOT going to happen this season … That is 100% Certain,

Arlberg

Arlberg op 19 jan 2022 14:37

Dat wordt ook niet gevraagd in dit topic. Er wordt gevraagd hoe het momenteel is binnen dit soort tenten met de huidige corona maatregelen.

Ik hoor echter van meerdere mensen dat het ondanks het verplicht zitten aan een tafel nog best gezellig is. Maar ach, het feestje begint natuurlijk ook bij jezelf he ;)

Apres Ski in Austria (Music standing singing etc) is NOT going to happen this season … That is 100% Certain,

Arlberg

Arlberg op 19 jan 2022 14:37

Dat wordt ook niet gevraagd in dit topic. Er wordt gevraagd hoe het momenteel is binnen dit soort tenten met de huidige corona maatregelen.

Ik hoor echter van meerdere mensen dat het ondanks het verplicht zitten aan een tafel nog best gezellig is. Maar ach, het feestje begint natuurlijk ook bij jezelf he ;)

CHoek op 19 jan 2022 14:58

Sorry…misunderstanding

““verplicht zitten aan een tafel nog best gezellig””

You are correct what you hear…

But whenever standing (Toilets, moving around) FFP2 masks must be worn at all times…

We have young Scandinavians not complying so its a “two strikes and your out” (which is generous) policy …as we can be fined & closed down …

Viel Spaß

Arlberg

Nu de clubs in Schotland weer open gaan en in UK en Ierland al open zijn hoop ik dat Oostenrijk en zeker NL dit voorbeeld zal overnemen. Kans is klein, maar je weet het nooit… ik heb toch behoorlijke behoefte aan intense après ski als vanouds(zucht)

Net terug van Kronplatz,de K1 onderaan de lift gewoon open, buiten rond de bar gezeliig druk,rechtstaand of zittend, muziek stond op een normaal niveau en er werd ‘bescheiden’ af en toe een danske geplaceerd…maar dus wel buiten

Vanochtend kwam ik een bericht tegen dat de Oostenrijkse viroloog had gezegd dat apres ski met 2g en skiën met 3g voldoende zou moeten zijn. Zodoende dat apres ski weer op een wat normalere manier kan gebeuren. Misschien lees ik het te positief maar wel fijn dat het benoemd wordt. https://tirol.orf.at/stories/3123673/

Plaats een reactie