Doorreis Duitsland

Wat zijn de regels als men 1overnachting neemt in duitsland

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 jan 2022 12:44

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/r… https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsl…

Reisregels algemeen:

Nederland geldt voor Duitsland sinds zondag 21 november 2021 weer als hoogrisicogebied. Dat betekent in principe dat er een quarantaineplicht is. Gevaccineerden en genezenen zijn van quarantaine vrijgesteld vanaf het moment dat ze een vaccinatie- of herstelbewijs hebben overhandigd. Doe dit dus voor vertrek, via Einreiseanmeldung.de. Niet-gevaccineerden moeten tien dagen in quarantaine en kunnen die na vijf dagen beëindigen met een test. Ook kinderen moeten in quarantaine. Kinderen jonger dan 6 hoeven niet te testen, voor hen eindigt de quarantaine automatisch na de vijfde dag. Er gelden verschillende uitzonderingen op de aanmeld- en quarantaineplicht. Bijvoorbeeld voor ‘klein grensverkeer’ (kort verblijf over de grens), familiebezoek (onder voorwaarden) en voor grenspendelaars. Die moeten desgevraagd wel een test- of vaccinatiebewijs kunnen laten zien.

Sinds vanmorgen hoef je geen inreisanmeldung meer te doen voor NL. Wel vlak voor vertrek nog ff checken want ze passen die lijst wellicht nog aan.

Mail met het hotel waar je wilt verblijven. als je binnen 24 uur Duitsland weer verlaat, geldt de quarantaine niet voor kinderen onder de 12 als de ouders wel 2G zijn. officieel geldt een overnachting niet als “doorreis”.
Er was eerder een topic hierover, waarbij meerdere hotels per mail aangaven dat 1 overnachting met kinderen geen probleem was.
Sommige hotels vragen dan wel een negatieve test voor kinderen (maar die hadden we toch al nodig om Italie in te komen).

*bericht bewerkt door Suuski op 11 jan 2022 11:53

Sinds vanmorgen hoef je geen inreisanmeldung meer te doen voor NL. Wel vlak voor vertrek nog ff checken want ze passen die lijst wellicht nog aan.

MrSKi op 11 jan 2022 11:49

Kan je je bron hiervoor delen? Ik kan het niet vinden. MAar het maakt onze reis mogelijk makkelijker.

Dank voor de info

@Clau123 Dat merkte ik toen ik zelf een aanmelding wilde doen op de betreffende website.

Als je op doorreis bent en dezelfde dag duitsland weer uit bent moet een kind van 8 jaar dan een negatieve test bij zich hebben of hoeft dat niet?

Helaas …. vanmorgen op de site: aanmelding verplicht indien je wilt overnachten in Duitsland. Vond het al vreemd gisteren 🧐 dat NL geen hoog risico gebied meer was. Nu toch maar ff invullen dus.

Als je op doorreis bent en dezelfde dag duitsland weer uit bent moet een kind van 8 jaar dan een negatieve test bij zich hebben of hoeft dat niet?

Sneek op 11 jan 2022 16:04

Als je op doorreis bent, niet overnacht en geen gebruik maakt van horeca anders dan afhaal, dan hoeft dat niet.

Ik neem aan dat een (nacht) treinreis (prive coupe) door Duitsland als doorreis wordt gezien en dat een vaccinatiepaspoort nodig is (2x + booster) alleen nodig is? Wij vertrekken uit Nederland en stappen uit in Innsbruck, AT. Overigens voor AT doe ik ook een PCR (max 48 uur oud) voor Duitsland niks extra nodig om in te vullen toch? Het is mij meer te doen of ik nog extra moet aanmelden bij de Duitse site.

*bericht bewerkt door pacorob op 12 jan 2022 10:08

Als je op doorreis bent en dezelfde dag duitsland weer uit bent moet een kind van 8 jaar dan een negatieve test bij zich hebben of hoeft dat niet?

Sneek op 11 jan 2022 16:04

Als je op doorreis bent, niet overnacht en geen gebruik maakt van horeca anders dan afhaal, dan hoeft dat niet.

Suuski op 12 jan 2022 09:51

En als je op doorreis bent met de (nacht) trein als kind van 7 jaar, heb je dan een negatieve test nodig? Ik las dat in het Duitse openbaar vervoer de 3g regel geldt voor kinderen ouder dan 6 jaar.

Plaats een reactie