Enkele weken Aosta Italia, belevingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valtournenche

We zullen je volgers eens uitdagen, Michiel :-)
De vraag is… waar is hij vandaag ??

Paulr

We zullen je volgers eens uitdagen, Michiel…
De vraag is, waar skiet Michiel vandaag ?? :-)

Paulr

Leuk draadje Michiel, ik wil zelf graag ook eens die kant op… Waar verblijf je?

Arjen5 op 14 jan 2022 09:03

He Arjen, prima te combineren met 4 vallees, ligt om de hoek ;)

evr66 op 14 jan 2022 09:10

Jep, of ik dacht ergens centraal en dan alle gebieden daar langs… Ze zijn allemaal wel de moeite volgens mij. En Italie is altijd +1. Was het toen we bij Sander geskied hebben in L4V ook al van plan, maar toen daarna naar het Val d’Anniviers geweest.

Arjen5 op 14 jan 2022 13:44

Bv aosta zou een mooie uitvalsbasis zijn. Pak je zo’n beetje alles vanaf la thuile tm monte Rosa binnen een uur met de auto. Ook cervinia en nog een flinke rits kleine gebiedjes.

Edwin van Riel

@Amelm weet ik nog niet. Op dit moment vermaak ik me heel goed in de diverse skigebieden. Misschien dat dat na een week of twee ook naar andere dingen gaat smaken? Mogelijk een dagje Aosta of Turijn, we’ll see.
@MarkW: dank! Zeker een mooie regio, en er komt zo weer het eea aan nieuws bij. Kan het tot nu toe van harte aanraden!
@Videast Dank, leuk verslag om te lezen! Kijken of ik daar komende dagen van een aantal tips gebruik kan maken!
@Arjen5 Ik verblijf via airbnb in een huisje dicht bij Valtournenche
@PaulR niet teveel spoilers weggeven… dan krijg je geen foto’s meer via de app ;). Wel een leuke vraag, denk dat het verslag van vandaag weer een dagje moet wachten maar ongetwijfeld iemand die het voor die tijd weet.

*bericht bewerkt door michielr op 14 jan 2022 21:33

Dag 4: La Douce France!

Woensdag was zoals jullie hebben kunnen lezen een rustig aan dag. Lekker. En geloof me, een keertje rustig aan is heerlijk maar nu moest de fanaat in mij weer aan de slag! Wekker 'smorgen vroeg gezet, auto ingeladen, fruit mee en GO! Op weg naar… La Thuile! Dit op aanraden van de skileraar waar ik woensdag naast zat in de lift zat. Zij gaf aan dat de sneeuw daar het best is momenteel van alle Aosta gebieden (en Pila vooral nog even te mijden tot na een sneeuwval, nu niet best volgens haar).

Na een voorspoedige rit om 9 uur de auto geparkeerd in La Thuile en na een bandje als bewijs van de green pass gekregen te hebben iets na 9’en omhoog.

null

Omdat de pistes boven La Thuile grotendeels in de zon liggen gelijk een paar geprobeerd. De pistes boven de cabinebaan (zie foto) liggen wel mooi in de zon maar zijn niet heel interessant. De zwarte dalafdaling nummer 5 is wel iets meer de moeite waard. Ook al is zwart best overdreven, zeker met de huidige omstandigheden.

null

Bij de doorsteek naar Frankrijk even de zwarte 23 meegepakt. Die lag er lekker bij! Mentale note: die doen we straks nog een keer als ie in het zonnetje ligt! Die verbinding zelf is trouwens vrij matig, best wat pad en sleeplift (al kan het veel erger, zal blijken op dag 5). Gelukkig een kleine goedmaker, in de verte kan ik “thuis” zien (de matterhorn)

null

Bij de grensovergang in Frankrijk heb je zicht op diverse Franse skigebieden. Kan ze hier allemaal opnoemen, maar misschien leuker om een vraag van te maken, welke bekende toppen/gebieden kan je vinden op de volgende foto’s?

null
null

null

Na een paar lekkere pistes aan de franse kant waaronder hoogste punt en een aantal samen met een lokale franse saissonier (die daarna snel sigaretten moest gaan halen in Italie, want dat was z’n eigenlijke doel van de dag) kreeg ik de tip om af te dalen bij Ecudets. Helemaal aan het uiteinde bij La Rosiere. Een tip van een local volg je natuurlijk op. Dus een prachtige piste dwars door het bos, maar íjskoud (inversie!) bracht me naar het laagste punt op de skies tot nu toe deze vakantie. Heel mooi, maar wel eenmalig want het (laaaaaaangzaame) stoeltje terug is alleen wel een erg lange zit. Foto van zo’n beetje het enige stukje van deze afdaling in de zon, maar schitterend was ie overal!

null

De lunchtip die ik hier kreeg was een aardige. Vlak boven het dorp la Rosiere dit keer een Franse lunch, met een heerlijk biertje (dat achteraf wel meer dan 10(!) euro bleek te kosten. Daarvoor had je dan wel een live dj een een hele relaxte sfeer. Plan was na de lunch Petit Bois te doen maar dat bleek gesloten dus moesten de carvebanen bij Plan du Repos getest worden en de zwarte 33 (eindelijk een buckles en een beetje meer uitdaging!).

null
![]

Op de terugweg bleef ik inderdaad een tijdje hangen bij de zwarte 23. Niet al te moeilijk maar wat een heerlijke racebaan. Na 5x de 23 ook een keer de rode geprobeerd maar dat was het niet, dus toen nog maar een paar keer de zwarte die er ook in de loop van de middag nog fantastisch bij lag met constant zicht op de Mont Blanc

null

null

Mijn poging om daarna de pistes rond Arigilien en Arnouvaz te testen is helaas gestrand. Alles bleek daar dicht. Uitendelijk daarom maar de andere zwarte dalafdaling (2/3) een paar keer gedaan tot liften sluiting

null

Al met al was het best een aardig gebied. M’n verwachtingen waren niet heel hoog en er waren een aantal stukken minder interessant en voelt de verbinding tussen Italie en Frankrijk niet echt lekker. Toch waren er mooie pistes te vinden, met name de lagere pistes tussen de bomen (aan beide kanten) en een aantal van de pistes rondom Roc Noir en aan de achterkant van La Thuile. Of het genoeg is om in m’n Aosta verblijf hier nogmaals heen te rijden… dat weet ik nog niet.

*bericht bewerkt door michielr op 14 jan 2022 21:56

Mooiste aannde Baita is toch wel de snow scooter als taxi 😉

evr66 op 13 jan 2022 07:50

Ik heb er ooit zelfs een weekje geslapen (met de vorige eigenaren), dan mag je extra vaak :).

Roy83 op 13 jan 2022 20:01

Naar bed met de vorige eigenaren. Vreemde Snuiter ben je 😉

May the ski force be with you !!

Dag 4: La Douce France!

Woensdag was zoals jullie hebben kunnen lezen een rustig aan dag. Lekker. En geloof me, een keertje rustig aan is heerlijk maar nu moest de fanaat in mij weer aan de slag! Wekker 'smorgen vroeg gezet, auto ingeladen, fruit mee en GO! Op weg naar… La Thuile! Dit op aanraden van de skileraar waar ik woensdag naast zat in de lift zat. Zij gaf aan dat de sneeuw daar het best is momenteel van alle Aosta gebieden (en Pila vooral nog even te mijden tot na een sneeuwval, nu niet best volgens haar).

Na een voorspoedige rit om 9 uur de auto geparkeerd in La Thuile en na een bandje als bewijs van de green pass gekregen te hebben iets na 9’en omhoog.

null

Omdat de pistes boven La Thuile grotendeels in de zon liggen gelijk een paar geprobeerd. De pistes boven de cabinebaan (zie foto) liggen wel mooi in de zon maar zijn niet heel interessant. De zwarte dalafdaling nummer 5 is wel iets meer de moeite waard. Ook al is zwart best overdreven, zeker met de huidige omstandigheden.

null

Bij de doorsteek naar Frankrijk even de zwarte 23 meegepakt. Die lag er lekker bij! Mentale note: die doen we straks nog een keer als ie in het zonnetje ligt! Die verbinding zelf is trouwens vrij matig, best wat pad en sleeplift (al kan het veel erger, zal blijken op dag 5). Gelukkig een kleine goedmaker, in de verte kan ik “thuis” zien (de matterhorn)

null

Bij de grensovergang in Frankrijk heb je zicht op diverse Franse skigebieden. Kan ze hier allemaal opnoemen, maar misschien leuker om een vraag van te maken, welke bekende toppen/gebieden kan je vinden op de volgende foto’s?

null
null

null

Na een paar lekkere pistes aan de franse kant waaronder hoogste punt en een aantal samen met een lokale franse saissonier (die daarna snel sigaretten moest gaan halen in Italie, want dat was z’n eigenlijke doel van de dag) kreeg ik de tip om af te dalen bij Ecudets. Helemaal aan het uiteinde bij La Rosiere. Een tip van een local volg je natuurlijk op. Dus een prachtige piste dwars door het bos, maar íjskoud (inversie!) bracht me naar het laagste punt op de skies tot nu toe deze vakantie. Heel mooi, maar wel eenmalig want het (laaaaaaangzaame) stoeltje terug is alleen wel een erg lange zit. Foto van zo’n beetje het enige stukje van deze afdaling in de zon, maar schitterend was ie overal!

null

De lunchtip die ik hier kreeg was een aardige. Vlak boven het dorp la Rosiere dit keer een Franse lunch, met een heerlijk biertje (dat achteraf wel meer dan 10(!) euro bleek te kosten. Daarvoor had je dan wel een live dj een een hele relaxte sfeer. Plan was na de lunch Petit Bois te doen maar dat bleek gesloten dus moesten de carvebanen bij Plan du Repos getest worden en de zwarte 33 (eindelijk een buckles en een beetje meer uitdaging!).

null
![]

Op de terugweg bleef ik inderdaad een tijdje hangen bij de zwarte 23. Niet al te moeilijk maar wat een heerlijke racebaan. Na 5x de 23 ook een keer de rode geprobeerd maar dat was het niet, dus toen nog maar een paar keer de zwarte die er ook in de loop van de middag nog fantastisch bij lag met constant zicht op de Mont Blanc

null

null

Mijn poging om daarna de pistes rond Arigilien en Arnouvaz te testen is helaas gestrand. Alles bleek daar dicht. Uitendelijk daarom maar de andere zwarte dalafdaling (2/3) een paar keer gedaan tot liften sluiting

null

Al met al was het best een aardig gebied. M’n verwachtingen waren niet heel hoog en er waren een aantal stukken minder interessant en voelt de verbinding tussen Italie en Frankrijk niet echt lekker. Toch waren er mooie pistes te vinden, met name de lagere pistes tussen de bomen (aan beide kanten) en een aantal van de pistes rondom Roc Noir en aan de achterkant van La Thuile. Of het genoeg is om in m’n Aosta verblijf hier nogmaals heen te rijden… dat weet ik nog niet.

michielr op 14 jan 2022 21:33

Vond La Thuile en La Rosiere het minst leuke en gevarieerd skigebied in Aosta.

May the ski force be with you !!

Heerlijk gebied ook, heeft van de hele aosta vallei rond de kerst de meeste verse sneeuw meegepakt. Helaas ook veel regen daarvoor. Pila komt er wat bekaaid af dit jaar, alhoewel de sneeuwradar op de geopende pistes gewoon prima was, was het bovenste deel tot na de kerst nog dicht. Daar geen noemenswaardige offpiste mogelijkheden itt 2 en 3 jaar terug.

Edwin van Riel

Om voor mij onduidelijke reden lukt het al 2 dagen niet om een update te schrijven. Dat wil zeggen schrijven gaat wel maar krijg een foutmelding bij foto’s uploaden en vervolgens ook bericht kwijt. Volgt nog dus. Ondertussen staat morgen eerste keer MonteRosa op de planning. Iemand nog specifieke tips?

Om voor mij onduidelijke reden lukt het al 2 dagen niet om een update te schrijven. Dat wil zeggen schrijven gaat wel maar krijg een foutmelding bij foto’s uploaden en vervolgens ook bericht kwijt. Volgt nog dus. Ondertussen staat morgen eerste keer MonteRosa op de planning. Iemand nog specifieke tips?

michielr op 17 jan 2022 22:07

Blijven proberen, evt wat minder of kleinere foto’s. Had laatst hetzelfde. Uiteindelijk ging het vanzelf weer beter

Edwin van Riel

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ook al zijn we nu een weekje verder. Eerst dan maar m’n bestemming waar Paul al naar hintte… niet in val d’Aosta maar Les Quatre Vallee! Seizoenspas hier bied 6 gratis dagkaarten en iemand die ik tegen was gekomen wilde er graag heen. Ik heb een auto dus gogo vertrek om iets voor 6.30!

Parking bij Chable en in 1x zo ver mogelijk omhoog want we willen zo veel als we kunnen zien van het gebied

null
![]

De skiroute naar Siviez bied meer uitdaging dan eerdere gebieden, leuk!

(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2022/01/24/20220114_095333.jpg)

De verbinding richting Veysonnaz geeft wel een paar paden en sleepliften. Toen wisten we het nog niet maar de terugweg nog meer. Als ik nog een keer naar dit gebied ga sla ik dat deel over. Ondanks heerlijke afdalingen door het bos richting Veysonnaz, Mayens de ride en de fantastische race zwarte pistes in het bovenste deel van dit gebied

null
null

Daarna naar Nendaz. Zowel de zwarte als rode pistes die de verbinding hier naartoe vormen lagen er heerlijk bij. Vervolgens door Mont Fort op. De bucklepiste was leuk maar minder moeilijk dan ik had verwacht.

null
null

Tenslotte het gebied boven Verbier zelf verkend. La Tzouma ging krap worden dus voor een andere keer gelaten. Bij ondergaande zon terug naar beneden voor de laatste afdalingen waar na een drankje bij de après ski bar (na een wachtrij van ruim een half uur, efficiëntere horeca zou hier een fortuin kunnen verdienen!!!) weer terug met kabinet richting parkeerplaats la chable.

Conclusie prachtig gebied, ga er zeker nog eens heel komende periode. Het gebied rondom veysonnaz laat ik dan voor wat het is, maar nog meer skiroutes meepakken (als de sneeuw het toelaat) en het stuk rondom la tzoumaz verkennen zie ik zitten. Het hele gebied rondom verbier en nendaz was heerlijk!

null
null
null
null
null

Return to Cervinia:
Na deze zal ik weinig meer schrijven over Cervinia / Zermatt. Dit is toch m’n thuisgebied waarin meer dan de helft vd tijd ski. Nog een paar algemene observaties: Inmiddels de meeste restaurantjes geprobeerd die getipt waren en eigenlijk nergens teleurgesteld. Was ook erg enthousiast over de ski-grill boven Valtournenche. Het gebied is op zaterdag en zondag er druk, verder erg rustig. Lag de eerste week de kant van Cervinia er het beste bij maar ondertussen is sneeuw in zermatt beter / minder achteruit gegaan. Het zicht op de Matterhorn / Cervino blijft mooi. De omgeving prachtig. Ook is na enkele gebieden opvallend hoe goed alles is aangesloten voor zo’n groot gebied.

Zijn er nadelen? Ja. Nauwelijks zwart in Italië en wat er is is dicht. Het is op de piste niet heel duur maar wel duurder dan de andere Italiaanse gebieden. Ook herken ik dat liften/verbindingen af en toe niet open gaan. Voor mij niet erg: morgen weer een dag. Ze zijn hierbij smorgens heel voorzichtig maar de meeste dagen gaan verbindingen dan later alsnog open. Snap ik ook als ik de verhalen hier heb gehoord van een taxi a 800 euro voor 4.5 uur als je aan de verkeerde kant zit (al is het mij een compleet raadsel waarom je dat zou verkiezen boven 1 hotelovernachting aan de andere kant). Enkele indrukken uit verschillende dagen afgelopen ruime week:

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

Cool! Jammer dat er een paar verslagen op de plank zijn blijven liggen door technisch malheur. Erg benieuwd wat je van Monte Rosa vindt/vond.

Mr. Slow

Mooi verslag en mooie plaatjes. Verder wat @quick zegt, Monte Rosa heb ik voor eind maart in de planning namelijk ;)

null

Zag deze voorbijkomen. Moet ik echt doen volgende keer dat we daar zijn 😉

*bericht bewerkt door evr66 op 24 jan 2022 21:11

Edwin van Riel

Waar is dat evr?

En monte rosa komt eraan (eerste bezoek dan, tweede staat nog in de planning)!

Cool! Jammer dat er een paar verslagen op de plank zijn blijven liggen door technisch malheur. Erg benieuwd wat je van Monte Rosa vindt/vond.

Quick op 24 jan 2022 19:51

Wat in het vat zit verzuurt niet! Bij deze: Monta Rosa!

Smorgens weer vroeg vertrek (rond 7.15). Na wat discussies over wat de beste startplek zou zijn kwamen we tot de conclusies dat Champoluc beste werkt. Waarom nou discussie? We hadden de tip gekregen dat 'smorgens vroeg naar Alagna het mooiste is. Prima. Alleen wilde ik graag smorgens voornamelijk op oosthellingen en smiddags op westhellingen skiën. Dat pleit voor vertrek in de vallei Champoluc. Frachey zou dan de meest logische zijn om snel door te gaan naar Alagna, maar dat heeft geen dalafdaling… lang verhaal kort: 8:30 stond de auto in Champoluc, klaar voor vertrek!

Eerste paar afdalingen waren daardoor wel in de schaduw, maar in een prachtig landschap en perfecte pistes. De pistepreparatie was op dit stuk duidelijk beter dan in eerdere gebieden (of goede sneeuw in dit stuk?) waar ik geweest ben.

null
null

Na enkele afdalingen kwamen we dan in het zonnetje, afdalen naar Stafal en gelijk door richting Alagna. Richting Staffal waren gewoon heerlijke pistes. Goed geprepareerd, lekker skiën. Wel valt het op dat er weinig varianten zijn (was al te zien op het kaartje natuurlijk). De zwarte richting Alagna was een ander verhaal. Echt prachtig zowel landschappelijk als het skien zelf! De tweede helft richting Alagna was nog steeds aardig, maar echt skiën op een lint kunstsneeuw door een verder compleet sneeuwvrij landschap. Hier is duidelijk te merken dat de zuidalpen dit jaar nog niet heel veel sneeuw hebben gehad (en al lange tijd wel veel zon!).

null
null
null
null

Na een korte koffiestop (vandaag met iemand anders op pad, die rustiger aan doet en meer van stops wil ;-)). Richting Gressoney. Achteraf een foute keuze, beter eerst nog een keer naar Alagna kunnen gaan, nu “moesten” we smiddags wat herhalingen doen op oosthelling en dus in de schaduw. Ach ja, zwaar leven…
Hele mooie pistes richting dorp. Wel wat trage stoeltjes terug richting Staffal maar dat mag de pret niet drukken. Het is erg mooi (ook al ligt er ook op deze hellingen niet overal sneeuw…)

null
null

Na een prima lunch bij Punta Jolanda terug richting Champoluc. Hier ook Belvedere bezocht voor een biertje en genoten van Rammstein erbij. Zowaar Duitse muziek in Italie en dan ook nog iets waar ik van kan genieten! Afgesloten met de ondergaande zon boven Champoluc.

Eindconclusies: Prachtig gebied. Hier wil ik zeker nog een keer terug. Inmiddels staat La Thuile (hoewel ik me vermaakt heb) niet meer op de herhaallijst. Verbier en Monte Rosa wel. Wat was er zo mooi? Landschappelijk vond ik het heel afwisselend. De pistes zelf waren gewoon allemaal goed en relatief weinig verbindingspaden. Ook de pistepreparatie was goed. Het freeride paradijs waarmee ze zichzelf promoten is op dit moment geen sprake van: er is domweg te weinig sneeuw (laat staan verse sneeuw). Toch heb ik me geen moment verveeld. Ook is de verdeling oost en west hellingen ideaal: altijd in de zon skiën!
Zijn er dan nadelen? Ja de aansluiting van het gebied rondom Alagna kan hier en daar wat beter. Na de dalafdaling Alagna is het een stukje lopen naar de lift en ook terug de oversteek bij Staffal is best een stukje lopen. Kan er prima mee leven maar dit zou logistiek toch beter aangelegd moeten kunnen worden. Maar zoals gezegd, dit betekent niet dat ik niet nog een keer ga, want dit smaakte naar MEER!

null
null
null
null
null
[]

*bericht bewerkt door michielr op 25 jan 2022 19:26

edit mezelf per ongeluk gekopieerd ipv geedit en kan dit geloof ik niet meer verwijderen. Feedback, verzoekjes voor foto’s / indrukken of verdere tips zijn welkom! Verslag van Courmayeur volgt nog. Spoiler: daar komt geen herhaalbezoek voorlopig.
Komende periode staat iig nog een keer Verbier en Monte Rosa op de planning. Ook ga ik toch maar een keer naar Pila op kunstsneeuw want ben bang dat sneeuw er gewoon niet in gaat zitten… Alle aanvullende tips voor die gebieden ook welkom!

*bericht bewerkt door michielr op 25 jan 2022 19:29

Pila is wel heel slecht bedeeld dit seizoen! 2 jaar terug echt bakken poeder daar in december

null

Edwin van Riel

Tja Michiel, erg weinig sneeuw dit jaar in de zuid Alpen. Gelukkig zijn de Italianen niet slecht in 't piste preppen met kunstsneeuw, maar toch, snap het wel, het oog wilt ook wat!

Waar is dat evr?

michielr op 24 jan 2022 21:57

Matterhorn

Edwin van Riel

Fijn dat Monte Rosa zo goed is bevallen. Is mijn favoriete gebied. Heerlijk lange afdalingen en ontzettend mooie omgeving en dorpjes (Alagna, maar zeker ook Gressoney-St-Jean). Afwisselend tussen de verschillende valleien. Snel maar eens terug! Maar inderdaad, er ligt nu wel erg weinig sneeuw.

Punta Jolanda is ook prima inderdaad! Lekker goedkoop broodjes eten daar.

Mr. Slow

@Asterino Het is inderdaad helaas niet anders. Gelukkig betekent dat wel dat ik al bijna 3 weken van elke dag zon geniet. Maar hier en daar zou een beetje extra sneeuw toch welkom zijn ondertussen.
@Quick Ja echt heel mooi. Plan was om vandaag nog een keer terug te gaan maar is helaas wat tussengekomen (daarover later meer), misschien volgende week!

Deze week: nieuwe ronde nieuwe kansen: Courmayeur!
Na een aantal dagen voornamelijk in het gebied van Breuil Cervinia/Zermatt, oa samen met bezoek (en niet iedereen wil schijnbaar regelmatig stukje rijden voor een skigebied) weer op verkenning: Courmayeur! Iets later dan gebruikelijk vertrokken en de liften liepen dus al toen ik aankwam. Wel even gedoe om een parkeerplaats te vinden maar onderweg met een mooie blik terug naar het dorp!

null

Omdat de helling boven het dorp op het oosten ligt wilde ik die in de ochtend vooral proberen, en natuurlijk de dalafdaling. Deze lagen mooi in de zon, so far so good. Er waren alleen ook wat minpunten: eigenlijk leken alle varianten erg op elkaar en waren de afdalingen behoorlijk kort tov andere gebieden van de afgelopen periode. Daarnaast was ook de dalafdaling nog gesloten.

null
null

Dan maar naar de top proberen. Dit gaat met een wel heel oud gondeltje, max capaciteit van 12 personen maar dat is nog krap. Totale liftcapaciteit van nagenoeg 0 dus. Dit zorgt voor een nog nauwelijks gebruikte piste. Wel lekker, maar in de schaduw, vrij vlak en ook het bovenste stukje is dicht. Leuk voor 1x dus maar niet vaker.

null
null

De westkant ligt nog steeds in de schaduw, behalve terras beneden dus dan maar een vroege lunch onder de Mont Blanc

null

De uitzichten zijn imposant en de pistes aan deze kant zijn wel wat interessanter. Paar aardige varianten maar ook allemaal erg hard (logisch na zoveel tijd geen sneeuw en alles in de schaduw). Als ik ergens tegen 3’en moet concluderen dat de zon hier uberhaupt niet gaat komen in deze tijd van het jaar hou ik het voor gezien.

null
null

Conclusies van een dag Courmayeur: Deze komt níet op de herhaallijst. Pistes zijn overal erg kort. De interessantere pistes zijn ondertussen op veel plekken hard als beton en liggen de hele dag in de schaduw. Wel waren er op 3 verschillende plaatsen slaloms uitgezet en trainingen / wedstrijden aan de gang. Kan me voorstellen dat het daar geschikt voor was. Het landschap is ook erg mooi en een heerlijke Italiaanse lunch op een prachtige plek maken wel wat goed, maar tot nu toe vond ik alle andere gebieden waar ik was beter/leuker.

*bericht bewerkt door michielr op 27 jan 2022 17:19

Wel fraaie plaatjes qua landschap, vooral die laatste twee…

Mr. Slow

Leuke verslagen weer en heerlijke uitzichten daar😍 Aan zon in elk geval geen gebrek al mag voor het optische aspect er wel een vlokje vallen.

Hoe lang heb je nog Michiel?

*bericht bewerkt door Amelm op 27 jan 2022 18:48

Ja Quick die laatste twee waren ook heel bewust bedoeld als mooie landschapsfoto’s, in alle eerlijkheid, de omgeving is er prachtig ook al ga ik er voorlopig niet terug!

En @Amelm … nou niet alleen voor het optische aspect. Er zijn stiekem best een aantal afdalingen gesloten in sommige gebieden door sneeuwgebrek. Ook komen er steeds meer “betonpistes” en hier en daar ijsplaten (gelukkig nog een zeldzaamheid). Ook had het sneeuwgebrek voor mij gister nog wat vervelender gevolgen maar dat stukje moet ik nog schrijven.

Toch zal ik niet al te veel klagen, 20 dagen zon is ook best lekker en heb nog tot eind volgende week!

*bericht bewerkt door michielr op 27 jan 2022 20:19

mooie verhalen een plaatjes @michielr ! Leuk om te lezen.

Ik overweeg ook om naar Aosta te gaan, maar heb geen zin in al te veel gedoe mbt coronamaatregelen (QR poortjes en mondkapjes).

Hoe wordt er in de praktijk omgegaan met de maatregelen in Aosta?
Hoe vaak moet jij een QR code laten zien?
Waar draagt men in de praktijk allemaal mondkapjes?

Keep m coming, die mooie plaatjes!

Thanks Nilski, zo’n commentaar motiveert om weer een nieuw stukje te schrijven morgen!

Over de coronamaatregelen, tsja, is het leuk? Nee. Valt er prima mee te leven? In mijn ogen wel.

QR code wisselt heel erg, maar vaak zou ik het niet noemen. In de meeste gebieden moet je die bij het dalstation laten zien, maar controle daarop ontbreekt meestal en dan worden scan palen door iedereen genegeerd. In het weekend is die controle wel wat strikter.

Bij de apres ski heb ik tot nu toe 1 of 2x QR code moeten laten zien, verder ook niet. In restaurants 50/50

Mondkapjes worden in alle gondels wel gedragen en zeker in Italiaanse delen waar ik geweest ben ook vrij strikt op aangesproken. Dat is natuurlijk ook een groot risico. In (open) stoeltjesliften moet het formeel wel maar is (afhankelijk van locatie en tijdstip wel varierend) denk ik maximaal 20-30% die een mondkapje draagt. Handhaving vind bij stoeltjesliften ook niet of bij grote uitzondering plaats.
In winkels/restaurants weer wel mondkapjes structureel. Bij apres-ski niet.

*bericht bewerkt door michielr op 27 jan 2022 22:12

Plaats een reactie