coronamaatregelen in grensoverschrijdende gebieden

Weet iemand wat voor maatregelen er gelden als je gaat skiën in bijvoorbeeld Espace San Bernardo en je wilt ook naar La Thuile in Italie? Of in Les Portes du Soleil als je van Frankrijk naar Zwitserland skiet?

Ik ben ook erg benieuwd?

Vorige week in San Bernardo geweest. In Frankrijk is geldige QR en “iets voor de mond” al voldoende. In Italië moet je P2 masker op hebben (naast QR). Dit wordt streng gecontroleerd. Weet niet of skiën met mondmasker verplicht is, dat deed in Italië ± 50% in Frankrijk misschien 5%. (Als het flink koud was, deden meer mensen dit).

Ga je van Frankrijk naar Italie, neem dan in ieder geval niet de blauwe 26 om vervolgens de rode 7 te pakken en al helemaal niet voorbij de Fourclaz express. Dan ben je heeeeel aan het glijden, poken, lopen enz. Is rood gekleurd, maar is niet eens groen te noemen.

Huidige situatie Portes du Soleil weet ik niet. Maar ga er vanuit dat je in het land zelf, gewoon de plaatselijke regels moet aanhouden. Controles bij dalstations zullen (veel) strenger zijn, dan liften halverwege de berg.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Kan het alleen aangeven voor Samnaun-Ischgl. Wij verbleven in Samnaun, geen booster nodig en alleen sneltest van 24 uur oud om land binnen te komen. Verder in het hele gebied 2G en FFP2 masker maar geen beperkingen tussen Zwitserse en AUT deel.

Kan het alleen aangeven voor Samnaun-Ischgl. Wij verbleven in Samnaun, geen booster nodig en alleen sneltest van 24 uur oud om land binnen te komen. Verder in het hele gebied 2G en FFP2 masker maar geen beperkingen tussen Zwitserse en AUT deel.

PaddyB op 12 jan 2022 11:07

Ok, was deze ochtend dit aan het lezen: https://www.samnaun.ch/en/news/current-situation-regarding-c…
Maw 3G voor Samnaun, 2G voor Ischl, maar ook weer 2G voor restaurants in Samnaun tenzij je buiten wil zitten. En de horeca mag in Samnaun ook 2G+ vereisen van klanten (= herstel of vaccinatie 4 maanden geldig, daarna PCR test).

Had eerder gehoord dat ze dezelfde regels zouden toepassen voor het hele gebied, maar dat lijkt nu toch anders te zijn. @PaddyB heb je ergens die 2G+ regel toegepast gezien in berghutten of accomodaties in Samnaun?

Kan het alleen aangeven voor Samnaun-Ischgl. Wij verbleven in Samnaun, geen booster nodig en alleen sneltest van 24 uur oud om land binnen te komen. Verder in het hele gebied 2G en FFP2 masker maar geen beperkingen tussen Zwitserse en AUT deel.

PaddyB op 12 jan 2022 11:07

Ok, was deze ochtend dit aan het lezen: https://www.samnaun.ch/en/news/current-situation-regarding-c…
Maw 3G voor Samnaun, 2G voor Ischl, maar ook weer 2G voor restaurants in Samnaun tenzij je buiten wil zitten. En de horeca mag in Samnaun ook 2G+ vereisen van klanten (= herstel of vaccinatie 4 maanden geldig, daarna PCR test).

Had eerder gehoord dat ze dezelfde regels zouden toepassen voor het hele gebied, maar dat lijkt nu toch anders te zijn. @PaddyB heb je ergens die 2G+ regel toegepast gezien in berghutten of accomodaties in Samnaun?

Hupla op 12 jan 2022 11:27

Nee, afgelopen maandag teruggekomen. We hebben op de piste in 3 verschillende restaurants gegeten in Samnaun. 1 moest je skipas scannen (want die kan je alleen kopen met QR vaccinatie code) andere 2 QR (vac)code, dus 2G. In Samnaun Dorf 3 restaurants bezocht allemaal 2G en bij 1 ook controle op ID. In Ischgl overigens ook 2G check, dus QR code scannen.

1x buiten gegeten in Samnaun, geen controle. Ook niet voor toilet.

Groep was 2 volwassenen met Booster, 1 net 18 dus nog geen booster en 1 van 15 2x gevaccineerd.

@ Veenhoorn

Bedankt! Ik denk dat we toch een compleet Frans gebied uitzoeken. Zodat we met de buff kunnen skiën.

Weet iemand wat voor maatregelen er gelden als je gaat skiën in bijvoorbeeld Espace San Bernardo en je wilt ook naar La Thuile in Italie? Of in Les Portes du Soleil als je van Frankrijk naar Zwitserland skiet?

hollaboe op 12 jan 2022 10:43

Wij zijn nu in avoriaz. Wij zouden naar Oostenrijk maar Ik heb mijn 2e vaccinatie begin december gekregen en mag dus nog geen booster halen. er is alleen controle in de restaurants voor 2g, naar Zwitserland skien kan zonder controle. We werden wel gewaarschuwd dat ze op de piste soms willekeurig controleren. Maar na 4 dagen heb ik het nog niet gezien.

Plaats een reactie