Status EMA booster 12 tot 17 jaar

RIVM schrijft nu dat het advies van de EMA/gezondheidsraad pas eind januari wordt verwacht: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden…

Voor de Krokusvakantie Regio Noord (19 feb) gaat de tijd dan wel dringen.
@ Gerjon: Voor Oostenrijk geldt dus ook dat je Coronapass nog maar 6 maanden geldig is vanaf 1 februari?

Peter_Schakel op 19 jan 2022 17:45

Voor het inreizen blijft het 270 dagen, maar voor de gastronomie en skipas is het vanaf 1 februari 6 maanden.

Mirjam_Veen op 19 jan 2022 20:01

Is het 6 maanden of 180 dagen? Bij onze jongens redden we het net met 6 maanden om een skipas te kopen. Met 180 dagen zijn we net 2 dagen te laat.

S._de_Vos1 op 20 jan 2022 10:26

Maar ja hoe controleren ze dan of je een skipas voor jezelf koopt of voor je kind?

Onze dochter 16 heeft 23 augustus haar laatste vaccinatie gehad en de geldigheid van haar skipas (seizoenspas) loopt op 20 februari af, dus ik ga even uit van 180 dagen. In de Skiamadé wordt de skipas gekoppeld aan de de vaccinatie/herstelbewijzen en dan kom je gewoon het poortje niet meer door als hij verlopen is, we hebben bij de dalstations hier genoeg gedoe mee gezien in de kerstvakantie.Dus ik zou er zeker voor zorgen dat iemand zijn bewijzen goed geregeld zijn voor de gehele vakantie.

Hoe het voor de andere gebieden werkt weet ik niet. Ook weet ik niet hoe de koppeling met de ninjapas werkt, omdat onze jongste zoon van 14 de vaccinaties heeft gehad en deze werd ook gewoon gekoppeld. Hij heeft alleen nu ook een herstelbewijs erbij, dus tot juni geldig.

Het is 6 maanden geldig na laatste vaccinatie, heb dit gechecked bij de liften in Salzburg. Skipas wordt gekoppeld aan vaccinatie, laatste vaccinatie 25 augustus dan is de skipas geldig t/m 25 februari.

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Ik zit met onze 14 jarige zoon met hetzelfde probleem in de voorjaarsvakantie in Italië. 2e vaccinatie 15 augustus. Dus nu alles omboeken of een booster in Duitsland halen. Iemand enig idee waar ze zonder afspraak tieners boosteren in Duitsland? We wonen in Drenthe.

Je kunt bijv in Meppen terecht. Is voor Drenthe om de hoek:
https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/…

Ergens verderop in die link staat:
Hier finden Sie die aktuellen “mobilen” Termine, die bereits feststehen:

Montag, 24. Januar, bis Freitag, 28. Januar, jeweils 9:30 - 16:30 Uhr Herzlake (DRK-Heim, Uferstraße 6)
…….
Terminvereinbarungen oder Anmeldungen sind nicht erforderlich.

Dus tussen 9.30 - 16.30 vrije inloop

Relativeren kun je leren

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Groepo op 22 jan 2022 20:13

Dat gaat na 1 feb niet lukken voor de 16 jarige. Booster halen of nog een keer besmet en genezen raken.

Relativeren kun je leren

Je kunt bijv in Meppen terecht. Is voor Drenthe om de hoek:
https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/…

Ergens verderop in die link staat:
Hier finden Sie die aktuellen “mobilen” Termine, die bereits feststehen:

Montag, 24. Januar, bis Freitag, 28. Januar, jeweils 9:30 - 16:30 Uhr Herzlake (DRK-Heim, Uferstraße 6)
…….
Terminvereinbarungen oder Anmeldungen sind nicht erforderlich.

Dus tussen 9.30 - 16.30 vrije inloop

Peter_Schakel op 22 jan 2022 22:54

Dank je Peter!

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Groepo op 22 jan 2022 20:13

Dat gaat na 1 feb niet lukken voor de 16 jarige. Booster halen of nog een keer besmet en genezen raken.

Peter_Schakel op 22 jan 2022 22:58

Waarom wordt dit niet als booster gezien dan? Waar voldoet zij dan niet aan? Vanaf 1 februari blijft een booster toch 270 dagen geldig? Ik snap het even niet meer, sorry., maar hoor het graag.

Nog een lotgenoot met 2 tieners waarvan de 180 dagen houdbaarheid 2e vaccinatie net voorbij is zodra we willen gaan. Ninja pas een oplossing maar voel er weinig voor om iedere keer lisse dagskipassen te kopen en tussendoor te testen. Gaat m.i. toch van vakantiegevoel af. Vraagje: Rapidcare in Aken geeft heel duidelijk aan voor wie ze open zijn (Duitsers…). Loop je risico als je via de webshop een afspraak maakt voor 2 nederlandse kinderen? Geen probleem, ook niet bij aankomst in Aken?

Wanneer je de documenten leest dan zul je zien dat ze iedereen prikken. Ook niet-Duitsers.

Dank Peter! Ik zag net pas de FAQ’s, excuus. Ik wacht nog tot eind januari in de hoop dat EMA dan wel helderheid geeft. En anders er een ‘gezellife’ trip met de kinderen naar Aken van maken.

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Groepo op 22 jan 2022 20:13

Dat gaat na 1 feb niet lukken voor de 16 jarige. Booster halen of nog een keer besmet en genezen raken.

Peter_Schakel op 22 jan 2022 22:58

Waarom wordt dit niet als booster gezien dan? Waar voldoet zij dan niet aan? Vanaf 1 februari blijft een booster toch 270 dagen geldig? Ik snap het even niet meer, sorry., maar hoor het graag.

Groepo op 23 jan 2022 09:23

Volgens der regels zou de tweede idd gelden als booster. Heb je al;leen nog een registratieprobleem, omdat in nederlandes app de booster na een 1/1 als 2/2 in de app staat, maar dat zou vanaf 1-2 aangepast moeten worden. geeft de coronapass dan 2/1, is er sprake van een booster

*bericht bewerkt door Suuski op 23 jan 2022 10:14

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Groepo op 22 jan 2022 20:13

Dat gaat na 1 feb niet lukken voor de 16 jarige. Booster halen of nog een keer besmet en genezen raken.

Peter_Schakel op 22 jan 2022 22:58

Waarom wordt dit niet als booster gezien dan? Waar voldoet zij dan niet aan? Vanaf 1 februari blijft een booster toch 270 dagen geldig? Ik snap het even niet meer, sorry., maar hoor het graag.

Groepo op 23 jan 2022 09:23

Volgens der regels zou de tweede idd gelden als booster. Heb je al;leen nog een registratieprobleem, omdat in nederlandes app de booster na een 1/1 als 2/2 in de app staat, maar dat zou vanaf 1-2 aangepast moeten worden. geeft de coronapass dan 2/1, is er sprake van een booster

Suuski op 23 jan 2022 10:13

Sorry hier ging iets verkeerd.

Ik lees op heel wat sites dat als je hersteld bent en twee keer gevaccineerd hetzelfde hebt als iemand met 3 vaccinaties niet langer dan 270 dagen geleden.

Een herstelbewijs is maar 180 dagen geldig. Kan het mss daaraan liggen dat je 2/2 bij je internationale bewijs hebt staan? Wellicht kun je gebruik van de greenpass app maken. Daar kun je per land zien of je qr code nog voldoet.

Hier een 16 jarige op 04-03-2021 corona gehad, 1e vaccinatie 14-07 (binnen 132 dan na besmetting), 2e vaccinatie 14-08 (31 dagen na 1e vaccinatie)
Geldt haar 2e vaccinatie nu als booster? Hoe lang is dit vaccinatie bewijs geldig? We willen de 19 februari (189 dagen na 2e vaccinatie) richting Oostenrijk, lukt het in ons geval een skipas aan te schaffen?

Groepo op 22 jan 2022 20:13

Dat gaat na 1 feb niet lukken voor de 16 jarige. Booster halen of nog een keer besmet en genezen raken.

Peter_Schakel op 22 jan 2022 22:58

Waarom wordt dit niet als booster gezien dan? Waar voldoet zij dan niet aan? Vanaf 1 februari blijft een booster toch 270 dagen geldig? Ik snap het even niet meer, sorry., maar hoor het graag.

Groepo op 23 jan 2022 09:23

Volgens der regels zou de tweede idd gelden als booster. Heb je al;leen nog een registratieprobleem, omdat in nederlandes app de booster na een 1/1 als 2/2 in de app staat, maar dat zou vanaf 1-2 aangepast moeten worden. geeft de coronapass dan 2/1, is er sprake van een booster

Suuski op 23 jan 2022 10:13
Lumi_ op 23 jan 2022 14:19

Bedankt Suuski, er staat inderdaad 1/1 en 2/2, heb jij het ergens nagevraagd dat dat na 1 febr. wordt aangepast? In de grunerpass kan ik haar herstelbewijs niet toevoegen, omdat die ouder is dan 180 dagen en niet meer in de internationale qr staat. Via de site kan ik hem ook alleen nog in het Nederlands opvragen en die pakt hij niet. Ik weet het even niet meer…

Ik heb er destijds wel een mail naar de GGD aan gewaagd, toen mijn booster als 2/2 in de app verscheen.
Toen kreeg ik als antwoord dat er geen probleem was, omdat het feit dat mijn eerste QRcode 1/1 was, men daaraan altijd zou kunnen zien dat ik in eerste instantie met 1 prik volledig gevaccineerd was.
Dat dat dan wel betekent dat je bij elke controle moet uitleggen waarom jij meent met twee QR codes die allebei ongeldig geven in buitenlandse scan-apps toch naar binnen mag, daar had ze geen antwoord op.

Bij mij heeft het probleem zichzelf opgelost, ik ben vorige week besmet met corona, en heb over een paar dagen als het goed is, een herstelbewijs. Desondanks ga ik na 1-2 wel even kijken of de code idd aangepast is.

*bericht bewerkt door Suuski op 24 jan 2022 09:02

Het gaat de goede kant op. Voor personen onder 18 jaar is het vaccinatie certificaat 210 dagen geldig. Dus als je half augustus je tweede prik hebt gehad, is die nog in de voorjaarsvakantie geldig voor je “Grüner pass”.
“Eine Ausnahme gibt es für Personen unter 18 Jahren. Deren Impfzertifikat über die erste Impfserie wird 210 Tage (also 7 Monate) lang gültig sein. Das Impfzertifikat der Booster-Impfung (3 Impfungen oder Genesung + 2 Impfungen) ist weiterhin 270 Tage (9 Monate) gültig.”

Dat zou goed nieuws zijn. Wat is de bron van deze info? Ik kan het nog nergens vinden.

Is dat ook voor de Super Green Pass? Die is immers nodig voor skiliften.

O wacht… jouw berichtje gaat vast over Oostenrijk?

*bericht bewerkt door BoomerXL op 26 jan 2022 13:08

Nu nog de pcr-test eraf en ik ben helemaal blij

wat een fantastisch bericht, net iedereen binnen de 210 dagen. Ze zullen wel met een schuin oog naar de toeristen gekeken hebben om de voorjaarsweken te redden.

Dat zou mooi nieuws zijn!
Even voor mij beeld nu om helderheid te krijgen in alle steeds veranderende maatregelen:
Een 12 (jan 2e vacc) en 14 jarige (half aug 2e vacc) kunnen met de geldigheid van 210 dagen naar Oostenrijk, zonder ninja pass en PCR test?

Ik bid op mn blote knietjes dat dit ook gaat gelden voor de Super Green Pass in Italie…

goed nieuws voor onder de 18, dus per 1 feb zal de geldigheid niet veranderen van 270 dagen naar 180 maar naar 210 dagen. Dit betekent dat minder kinderen de Ninja pas hoeven te gebruiken of een booster nodig hebben. Als ik het goed lees moeten kinderen met twee prikken wel een PCR test doen maar deze PCR test is alleen nodig om AU binnen te komen. Als een kind twee prikken heeft gehad en hersteld van een besmetting dan voldoet dit ook als een booster. Hebben kinderen wel een booster gehad (dus voor diegene die dit in Duitsland gedaan hebben of eventueel in AT), die hoeven dan geen PCR test te doen om AT binnen te komen…dus iets meer zekerheid, alleen even niet een paar weken voor de Krokus vakantie besmet raken daar (wederom als ik het goed gelezen heb) een gezondheidsverklaring pas 11 dagen geldig is in AT na besmetting maar corrigeer mij als ik ernaast zit…

Dat zou goed nieuws zijn. Wat is de bron van deze info? Ik kan het nog nergens vinden.

Moniquevd op 26 jan 2022 13:04

Onderaan het volgende nieuwsbericht: https://www.salzburg24.at/news/oesterreich/lockdown-fuer-ung…

Dat zou mooi nieuws zijn!
Even voor mij beeld nu om helderheid te krijgen in alle steeds veranderende maatregelen:
Een 12 (jan 2e vacc) en 14 jarige (half aug 2e vacc) kunnen met de geldigheid van 210 dagen naar Oostenrijk, zonder ninja pass en PCR test?

mardejo op 26 jan 2022 13:23 Pcr test voor inreizen nog wel nodig voor de kinderen, volgens mij

Het is nu officieel bevestigd voor Oostenrijk dat voor 18minners de geldigheid van 2 vaccinaties 210 dagen ipv 180 dagen is. Voor velen een opluchting voor de krokusvakantie.
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Wel nog een PCR test voor het inreizen (voor degenen die wel gevaccineerd, maar niet geboosterd zijn), maar ik verwacht dat dat per 1 februari wordt afgeschaft door Europese inreisregels.

*bericht bewerkt door LuckyLuke op 26 jan 2022 15:07

Plaats een reactie