Status EMA booster 12 tot 17 jaar

Bij ons kon het zonder geel boekje (in Meppen). Ze vroegen wel naar gegevens van 1e twee prikken, ook bij apotheek.

Dedek op 05 feb 2022 23:07

Gegevens van eerste 2 prikken, kan je die gewoon via de NL corona app laten zien? Of uitprinten en meenemen? Wij hebben geen andere gegevens, ook geen geel boekje.

Bij ons kon het zonder geel boekje (in Meppen). Ze vroegen wel naar gegevens van 1e twee prikken, ook bij apotheek.

Dedek op 05 feb 2022 23:07

Waar in Meppen is dit?
Op Emsland.de las ik “Jugend- und Kulturgästehaus an der Koppelschleuse”. Is dat de jeugdherberg aan de straat “Helterdamm 1” in Meppen? En parkeren bij de atletiekbaan?

En ben je toen naar de St.Vitus apotheek gegaan? Waar kun je daar parkeren?

Bij onze eerste 2 prikken kregen we een uitgeprint A4 mee met de gegevens van de vaccinaties. Hier staat op: geldt niet als bewijs.
Die heb ik meegenomen naar Duitsland. Dat was voldoende. Ik heb niet de Nederlandse qr check laten zien, dus weet niet of ze die ook accepteren. Al lijkt me dat ook mogelijk

Bij ons kon het zonder geel boekje (in Meppen). Ze vroegen wel naar gegevens van 1e twee prikken, ook bij apotheek.

Dedek op 05 feb 2022 23:07

Waar in Meppen is dit?
Op Emsland.de las ik “Jugend- und Kulturgästehaus an der Koppelschleuse”. Is dat de jeugdherberg aan de straat “Helterdamm 1” in Meppen? En parkeren bij de atletiekbaan?

En ben je toen naar de St.Vitus apotheek gegaan? Waar kun je daar parkeren?

LuckyLuke op 06 feb 2022 18:32

Klopt allemaal. Tegenover de apotheek is een parkeergarage. Of parkeren langs de straat

Bij ons kon het zonder geel boekje (in Meppen). Ze vroegen wel naar gegevens van 1e twee prikken, ook bij apotheek.

Dedek op 05 feb 2022 23:07

Waar in Meppen is dit?
Op Emsland.de las ik “Jugend- und Kulturgästehaus an der Koppelschleuse”. Is dat de jeugdherberg aan de straat “Helterdamm 1” in Meppen? En parkeren bij de atletiekbaan?

En ben je toen naar de St.Vitus apotheek gegaan? Waar kun je daar parkeren?

LuckyLuke op 06 feb 2022 18:32

Klopt allemaal. Tegenover de apotheek is een parkeergarage. Of parkeren langs de straat

Dedek op 06 feb 2022 18:34

Dank je wel!
Kwam er alleen net achter dat deze priklocatie alleen door de week open is, niet op zaterdag :-(
Dat is ook nog een dingetje - onze kinderen moeten doordeweeks naar school. En in het weekend zijn apotheken op zondag gesloten / zaterdag vaak alleen 's ochtends open. Had dat wel gecheckt, maar zie ik dus niet dat de priklocatie op zaterdag niet open is.

Ben nu dus op zoek naar alternatieve Duitse priklocatie die a.s. zaterdag open is, makkelijk is te bereiken
via Emmen/ A37
of via Groningen / A7
of via Hengelo / A1

Wij overwegen ook naar wesel te gaan aankomende zaterdag, tenzij de minister voor die tijd anders besluit. Weet iemand of de apotheek in de middag open is? We moeten 2,5 uur rijden dus we willen niet voor een dichte deur komen.

Wij overwegen ook naar wesel te gaan aankomende zaterdag, tenzij de minister voor die tijd anders besluit. Weet iemand of de apotheek in de middag open is? We moeten 2,5 uur rijden dus we willen niet voor een dichte deur komen.

EstherDijk op 06 feb 2022 21:24

https://home.meinestadt.de/wesel/gesundheit/notdienst-arzt/s…

Tannen-Apotheke
Feldstraße 9, 46485 Wesel
0281/5 02 57
Notdienst
von 11.2.2022, 09:00 Uhr
bis 12.2.2022, 09:00 Uhr

*bericht bewerkt door mmaassen op 06 feb 2022 21:35

Bij ons kon het zonder geel boekje (in Meppen). Ze vroegen wel naar gegevens van 1e twee prikken, ook bij apotheek.

Dedek op 05 feb 2022 23:07

Waar in Meppen is dit?
Op Emsland.de las ik “Jugend- und Kulturgästehaus an der Koppelschleuse”. Is dat de jeugdherberg aan de straat “Helterdamm 1” in Meppen? En parkeren bij de atletiekbaan?

En ben je toen naar de St.Vitus apotheek gegaan? Waar kun je daar parkeren?

LuckyLuke op 06 feb 2022 18:32

Klopt allemaal. Tegenover de apotheek is een parkeergarage. Of parkeren langs de straat

Dedek op 06 feb 2022 18:34

Dank je wel!
Kwam er alleen net achter dat deze priklocatie alleen door de week open is, niet op zaterdag :-(
Dat is ook nog een dingetje - onze kinderen moeten doordeweeks naar school. En in het weekend zijn apotheken op zondag gesloten / zaterdag vaak alleen 's ochtends open. Had dat wel gecheckt, maar zie ik dus niet dat de priklocatie op zaterdag niet open is.

Ben nu dus op zoek naar alternatieve Duitse priklocatie die a.s. zaterdag open is, makkelijk is te bereiken
via Emmen/ A37
of via Groningen / A7
of via Hengelo / A1

LuckyLuke op 06 feb 2022 20:05

Ik weet niet hoe lang je moet rijden naar Meppen en tot hoe laat je kinderen naar school moeten maar ze zijn tot 17.30 uur open. Wij hebben op vrijdagmiddag de kinderen om 15.00 uur van school gehaald en zijn meteen doorgereden. Wij moesten een uur rijden, maar ik begrijp dat dit misschien geen optie is als je veel langer onderweg bent.

Ook wij zijn vandaag na de goede beschrijvingen hier op deze site met onze 15 jarige zoon naar Wesel geweest voor zijn booster om zo aan de belachelijke regel van Oostenrijk te voldoen voor een zorgeloze ski vakantie. Het ging prima en soepeltjes daar in Wesel. Ze waren erg behulpzaam en het was zo gepiept. Na de prik nog even naar de dichtstbijzijnde apotheek gereden om daar de QR-code te laten maken en op de telefoon te laten zetten, gebruik daarvoor de Corona-warn-app !

Ook wij zijn vandaag na de goede beschrijvingen hier op deze site met onze 15 jarige zoon naar Wesel geweest voor zijn booster om zo aan de belachelijke regel van Oostenrijk te voldoen voor een zorgeloze ski vakantie. Het ging prima en soepeltjes daar in Wesel. Ze waren erg behulpzaam en het was zo gepiept. Na de prik nog even naar de dichtstbijzijnde apotheek gereden om daar de QR-code te laten maken en op de telefoon te laten zetten, gebruik daarvoor de Corona-warn-app !

Johnswat op 09 feb 2022 16:00

Vanuit de duitse Corona Warn App kun je ook het duitse formulier met QR code, dat je ontvangt bij de apotheek, in PDF formaat opslaan of uitprinten.
Je bent dan dus niet afhankelijk van de papieren versie die je van de apotheek hebt ontvangen.

Test wel goed of je de QR code kunt scannen als je het formulier opnieuw hebt uitgeprint.

Goedenavond,
Is het noodzakelijk dat beide ouders mee gaan? Weet iemand dat?

Nee, 1 ouder is genoeg

Relativeren kun je leren

Bedankt, alles geregeld in Aken, heel soepel!

Hallo, moet je je eigen Nederlandse adres invullen op het formulier als je in Wesel gaat boosteren of een Duits adress?

en is het belangrijk dat je het door een arts laat ondertekenen, zo ja hebben jullie dat zelf gedaan of echt door een arts?

Wij gaan dit weekend in Wesel een booster halen voor onze zoon (15 jaar).
Wij willen niet het risico lopen dat hij positief test één dag voor vertrek.

mmaassen op 04 feb 2022 14:52

We horen graag of het gelukt is. We willen volgende week zaterdag naar Wesel gaan en we lezen dat je ook een artsverklaring voor 12-17 jarigen nodig hebt:
https://www.kreis-wesel.de/de/themen/impfangebote/

“Die Auffrischungsimpfung mit einem mRNA-Impfstoff kann für Personen ab 12 Jahren bereits ab dem vollendeten 3. Monat nach Abschluss der Grundimmunisierung verabreicht werden. Bei einer Booster-Impfung von 12- bis 17-jährigen sind ein ärztliches Aufklärungsgespräch sowie die schriftliche Einwilligung der Sorgeberechtigten / des Impflings erforderlich.”

Dat gaat om deze verklaring:
https://www.kreis-wesel.de/C1257D23004C5410/files/einwilligu…

Joswal op 04 feb 2022 15:02

Hoi,

Als ik de Einwilligungerklärung bekijk, is een gesprek met een arts niet nodig.
Optie 2 en 3 aanvinken. Optie 4 niet aanvinken ;-)

Zutreffendes bitte ankreuzen:

  1. Die Fragen wurden durch das ärztliche Aufklärungsgespräch beantwortet. Eine
    mündliche Aufklärung ist erfolgt.
  2. Ich habe keine weiteren Fragen und verzichte ausdrücklich auf das ärztliche
    Aufklärungsgespräch
  3. Ich willige in die vorgeschlagene Impfung gegen COVID-19 mit mRNA-Impfstoff ein
  4. Ich lehne die Impfung ab.
mmaassen op 04 feb 2022 15:15

is het belangrijk dat je het door een arts laat ondertekenen, zo ja hebben jullie dat zelf gedaan of echt door een arts?

Kuipers akkoord, mits EMA goedkeurt.

Volgens RTL nieuws wil Kuipers booster voor 12+ toestaan maar wil daarbij wel wachten op goedkeuring door EMA. Dat wordt begin maart verwacht.
Beetje laat voor veel wintersporters met kinderen 12-17 jaar. Toch maar naar Duitsland? Ik had gehoopt dat dat niet nodig zou zijn, tegen beter weten in…

Nee, je hoeft helemaal geen medische verklaring uit Nederland mee te nemen, ondertekend door een arts. De arts in het vaccinatiecentrum vraagt je of je nog vragen hebt, en als dat niet zo is, dan gaat de prik erin.

Nee, je hoeft helemaal geen medische verklaring uit Nederland mee te nemen, ondertekend door een arts. De arts in het vaccinatiecentrum vraagt je of je nog vragen hebt, en als dat niet zo is, dan gaat de prik erin.

MTPX op 11 feb 2022 20:18

bedankt

Oké, en voor skiën in zuid-Duitsland is dus geen Booster nodig en geen quarantaine voor een 18 minner??

Oké, en voor skiën in zuid-Duitsland is dus geen Booster nodig en geen quarantaine voor een 18 minner??

Frank66 op 11 feb 2022 20:31

Nee, maar wel een negatieve test voor een ongevaccineerde om in te reizen.

Kuiper zegt nu toch dat groep van 12-17 jaar over ongeveer 3 weken een booster kan krijgen…

*bericht bewerkt door Gerjon op 12 feb 2022 00:48

Kuiper zegt nu toch dat groep van 12-17 jaar over ongeveer 3 weken een booster kan krijgen…

Gerjon op 12 feb 2022 00:42

Ja, maar waarom niet eerder, zodat we er voor de voorjaarsvakantie nog wat aan hebben. Er is m.i. genoeg capaciteit voor vaccineren, want er zijn minder mensen komen opdraven voor de boosterprik dan verwacht.

Zo irritant dit. Maar goed, mijn zoon is in Duitsland geboosterd.

Kuiper zegt nu toch dat groep van 12-17 jaar over ongeveer 3 weken een booster kan krijgen…

Gerjon op 12 feb 2022 00:42

Wat een lafheid om je zo te verschuilen, eerst achter de Gezondheidsraad en nu achter de EMA.
Over 3 weken heeft natuurlijk geen zin meer en dat weet Kuipers ook. Ik voel me knap genaaid hierdoor. Ik heb mijn kinderen 2x laten vaccineren, maar dat was dus voor niks zonder een 3e.

Doet me denken aan een oude grap: je krijgt 10 euro als ik 3 eieren op je hoofd kapot mag slaan.
En dan na het 2e ei zeggen… Nee, laat maar eigenlijk.

Ja, dit is echt onbegrijpelijk. Angst voor claims?

Plaats een reactie