Hond mee op skivakantie; waar hebben ze een losloopgebied?

Hallo Wintersporters,

Heeft iemand tips voor een leuke wintersportplaats (liefst Oostenrijk, maar Zwitserland is ook okay) voor een wintersportvakantie met de hond. Wij willen graag naast iedere dag een aantal uur skiën ook dagelijks lekker wandelen met de hond. Aangezien wij een medium maat hond hebben die echt iedere dag even moet kunnen loslopen/rennen/snuffelen, ben ik op zoek naar ervaringen waar dit goed kan. Wij zijn zeer ervaren skiers/snowboarders, dus graag een skigebied met minimaal 100km aaneengesloten pistes. Alvast bedankt voor alle tips!

Heb een aantal maanden terug hier een vergelijkbare vraag gesteld (https://www.wintersport.nl/forum/topic/525317) en wij zijn na die tips op Hochkönig (Dienten) uitgekomen. We vertrekken volgende week zaterdag, ik zal laten weten hoe het bevalt! Qua loslopen denk ik dat het “wel losloopt”, als je eenmaal verder weg van pistes en wegen bent doe ik hem gewoon los, ik verwacht dat dat wel gewoon moet kunnen als het rustig is. Ook dat laat ik nog weten!

*bericht bewerkt door JelleK op 13 jan 2022 20:21

@ Jelle, super als je jouw ervaringen zou willen delen. Ik heb toevallig ook al naar Skigebied Hochkönig gekeken, maar kon niks vinden over honden/losloopgebieden.

Een losloopgebied, buiten elk dorp even de berg het bospad in ?

Een losloopgebied, buiten elk dorp even de berg het bospad in ?

Frank66 op 13 jan 2022 20:59

Dat gaat helaas niet zomaar overal op. Van de zomer in Pertisau stonden overal in en rond het dorp borden dat de hond aan de lijn moest en dat de boete op het niet opruimen van hondenpoep 1850 euro was.

@JelleK en @DAB76 de berg op en ze mogen gewoon loslopen, wel poepzakjes meenemen. Er lopen hier meer honden los met wandelaars, in het dorp aan de riem en niet los op de piste, maar er zijn veel mogelijkheden. de wandelingen die ik je heb doorgegeven kan de hond bijna helemaal los lopen.

Dienten Die Alte schule

Wij zijn regelmatig met de hond in het Otztal geweest .Langenfeld en Huben. Skiën kan je dan in Solden. Het voordeel hier is dat je mooi langs de beek.of weilanden kan lopen ook als er veel sneeuw ligt en je niet de berg op kan of mag.De winterwandel paden worden goed bij gehouden Wat eerder gezegd is poep opruimen omdat de boeren het gras aan de koeien voeren .En het is wel zo netjes. Echte losloop gebieden zijn er in de winter niet ,maar met een beetje inzicht is het overal te doen buiten de dorpen.

*bericht bewerkt door ruudsan op 14 jan 2022 10:09

Kleinwalsertal, heel veel wandelmogelijkheden

Plaats een reactie