Booster nodig in Italië en minder dan 3 maanden tussen vaccinaties

Ik kom er niet uit.
Excuus, het zal voorbij zijn gekomen maar we zijn vast niet de enige met de vraag.
Dochter 20jr heeft gehad:

  • 1e vaccinatie april 2021
  • Corona half juli 2021
  • 2e vaccinatie 6 december 2021

In Nederland mag ze pas 6 maart de booster.
Kan dit in Duitsland wel eerder, dus minder dan 3 maanden.
En is de booster nu eigenlijk verplicht in Italië waar we met de krokus heen gaan.

20 jaar en dan haar moeder het uit laten zoeken? ;)

Duitsland hanteert ook de 3 maanden regel, alhoewel daar in de praktijk niet altijd scherp naar gekeken wordt. Los van het feit, dat die 3 maanden er waarschijnlijk niet voor niets zijn, loop je dus de kans voor niets te gaan.

Italie grofweg: Volledige vaccinatie (max 9 maanden oud) en neg test (antigeen 24 uur, pcr 48 uur max). Booster niet vereist.

Details: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/italie/reizen/reis…

Edwin van Riel

20 jaar en dan haar moeder het uit laten zoeken? ;)

Geraertshoven op 14 jan 2022 08:48

Zeer zelfstandig kind maar zit niet op dit forum
Toch niets mis mee dat ik dat hier probeer uit te zoeken.
Ze veegt heus zelf haar billen af hoor ;)

Er is toch geen probleem hier? Ze is volledig gevaccineerd, heeft volgens mij geen booster nodig want haar laatste vaccinatie is uit december. Dan kan ze een half jaar gewoon (mits getest, antigeen of PCR) naar binnen.

Lijkt mij ook. Booster is niet verplicht, vanaf 1 februari geldt laatste vaccinatie niet ouder dan 6 maanden.

En als je twijfelt kun je haar qr code scannen met de Italiaanse verificaC19 app.

En als je twijfelt kun je haar qr code scannen met de Italiaanse verificaC19 app.

franksplinter op 14 jan 2022 09:56

Ja, maar dit zegt natuurlijk helemaal niets over de geldigheid over 6 weken ;)

Edwin van Riel

Dat klopt, maar je kunt wel checken of de 2e vaccinatie nu een groen vinkje geeft, met de vaccinatiedatum van december zal die dat over 6 weken ook nog doen 😉

Plaats een reactie