Apps ( Trace Snow ) / Garmin horloge forerunner 945

Ik was eens benieuwd welke apps jullie gebruiken om een dagje skiën te monitoren / op te nemen.

Vroeger gebruikten we de app Trace Snow, maar deze lijkt niet meer te werken…

Ondertussen ben ik ook in het bezit van sporthorloge - Garmin Forerunner 945, en deze zou ook overweg kunnen met skiën, maar daar moet ik nog achterkomen. Via mijn horloge zouden deze achteraf ook op strava komen ( geen grote behoefte aan, zeker geen vereiste om dit te kunnen )

Alle tips, bevinden etc zijn welkom, ben benieuwd wat jullie gebruiken.

Ik gebruik skitracks op mijn iPhone en ook mijn Garmin 735xt. Die heeft weliswaar geen betrouwbare hoogtemeter, maar Garmin heeft een slimmigheidje: zodra je de gegevens uploadt naar Connect, zoekt Garmin er zelf de juiste hoogtegegevens bij (bv op basis van de hoogte van skiliften). De data over hoogtemeters etc komen daardoor vrij goed overeen met de gegevens van skitracks. Het zijn maar kleine verschillen.
De data van de Garmin zijn mooier terug te kijken in Connect en Google Earth vind ik.
Bovendien kan ik de Garmin koppelen aan mijn hartslagmeter.

De 945 heeft een barometer, lees: betrouwbare hoogtemeter, dus dat zou nog beter moeten kloppen.

Tip: zet livetrack aan, dan kunnen de thuisblijvers live kijken waar je skiet. Ook handig als je ergens in de sloot ligt. Je kunt het zelf ook 24uur terugkijken. Bij mij staat het altijd aan.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 jan 2022 12:03

Ik gebruik mijn Garmin Fenix 5 voor de ski tracks.
Er zit een optie SKI op.
Verder heb ik Relive geïnstalleerd zodat ik ook gelijk mijn foto’s gesynchroniseerd heb met de skitracks.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik gebruik skitracks op mijn iPhone en ook mijn Garmin 735xt. Die heeft weliswaar geen betrouwbare hoogtemeter, maar Garmin heeft een slimmigheidje: zodra je de gegevens uploadt naar Connect, zoekt Garmin er zelf de juiste hoogtegegevens bij (bv op basis van de hoogte van skiliften). De data over hoogtemeters etc komen daardoor vrij goed overeen met de gegevens van skitracks. Het zijn maar kleine verschillen.
De data van de Garmin zijn mooier terug te kijken in Connect en Google Earth vind ik.
Bovendien kan ik de Garmin koppelen aan mijn hartslagmeter.

De 945 heeft een barometer, lees: betrouwbare hoogtemeter, dus dat zou nog beter moeten kloppen.

Tip: zet livetrack aan, dan kunnen de thuisblijvers live kijken waar je skiet. Ook handig als je ergens in de sloot ligt. Je kunt het zelf ook 24uur terugkijken. Bij mij staat het altijd aan.

DrPhil op 14 jan 2022 11:59

Inderdaad, mijn vorige was een Forerunner 735xt, maar deze heeft het begeven ( na slechts 4j), vind ik relatief weinig…
Dus nu in het bezit van 945. Zal expirementeren met de ski-functie van garmin, ben benieuwd!

De jouwe ook al?! De mijne na 3 jaar. En Garmin geeft niet thuis.
Ik heb nog een oude 230 en wacht nu op de 955. Die komt hopelijk Q3.
De nieuwe 745 heeft overigens wel een barometer/ hoogtemeter.

Dit waren destijds de data van skitracks en de 735xt:

null

null

De jouwe ook al?! De mijne na 3 jaar. En Garmin geeft niet thuis.
Ik heb nog een oude 230 en wacht nu op de 955. Die komt hopelijk Q3.
De nieuwe 745 heeft overigens wel een barometer/ hoogtemeter.

DrPhil op 14 jan 2022 14:30

Een copain van mij ook deze week nieuwe moeten kopen, ook een 735XT die na 5J de geest heeft gegeven. Oorzaak van deze kan wel zoutwater zijn ( 2 maand terug in zee geweest ermee ), iets wat NOOIT zou doen met dergelijke toestellen

Ik gebruik de garmin vivoactive 4s. Deze heeft een hoogtemeter (barometrisch). Is volgens mij behoorlijk nauwkeurig: nog geen gekke dingen gezien in ieder geval en hielt het qua batterij ook goed vol.

Gebruikt er iemand We Ski app ?

Ik draag een Garmin Fenix 6 Pro en ik vind het erg leuk om de data te zien. Ik zet hem aan als ik ga skiën en tussendoor nooit uit (ook niet met lunchen bv). De hoeveelheid en diepgang van de data is erg goed, zelfs zonder op connect te kijken heb je bijzonder veel data zichtbaar. Ook tijdens het skiën kun je alle liften en pistes zien, handig als je even niet weet waar een piste heen loopt. Er zijn iets van 2000 skigebieden standaard in opgeslagen die je dus niet vooraf hoeft te downloaden.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het vooral leuk vindt om alle data per afdaling te zien terwijl ik op het terras zit of achteraf thuis, niet per se als routemap door het skigebied zelf.

Nog meer mensen die de Fenix 6 pro gebruiken voor skiën en hier ervaringen over willen delen?

Nog meer mensen die de Fenix 6 pro gebruiken voor skiën en hier ervaringen over willen delen?

Amelm op 14 jan 2022 19:46

Ik draag ook de Fenix 6 Pro tijdens het skiën. Ik vind het vooral leuk om te zien dat alle runs los inzichtelijk zijn. Hier voor had ik een losse GPS logger die iedere 1/8ste van een seconden de locatie opsloeg (orineel gekocht voor fotografie). Met dat ding kon je letterlijk elke bocht zien, iets wat met de Fenix niet kan, maar moest je altijd in Google Earth de hoogte info toevoegen en runs er uit filteren. Daarnaast droeg ik een Polar M430, wat echt een horloge voor hardlopen is en daar ook voor gekocht was. De Polar koppelde ik dan aan mijn GPS logger om de hartslag te koppelen aan de route maar dat is veel werk.

In dat opzicht is de Fenix ideaal om alles te loggen. Al twijfel ik er nog wel over om een hardslagmeter los te dragen zodat de Fenix boven de jas kan. Nu is het nog al een gedoe om je horloge te bekijken met je jas/handschoenen die in elkaar gevlochten zitten voor de sneeuw.

*bericht bewerkt door Thijs9 op 24 jan 2022 16:00

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Voor zover ik weet, kun je met elk Garmin horloge dat een skiprofiel heeft de afzonderlijke runs zien. De 745 en Venu 2 hebben dat ook.

De app Trace is overleden.
Mocht iemand een goed alternatief weten (niet Ski Tracks)…
Ik heb nu wel Sportler, maar die is toch wat minder functioneel, geen overzicht per afdaling bijvoorbeeld wat Trace wel had.
Ook de sustained speed (snelheid gedurende tien seconden) was wel een leuke van Trace.

Plaats een reactie