uitgelekt oostenrijk haalt nederland van virusvariantenlijst

Hi toppers,
nu ben ik niet de allerbeste in de nederlandse taal excuses hiervoor!

willen jullie is mee lezen bij onderstaande link: https://skiinformatie.nl/uitgelekt-oostenrijk-haalt-nederlan…

wat betekend dit je kan zo inreizen met alleen negatieve PCR? is dat alleen voldoende?

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 20 jan 2022 10:32

Hi toppers,
nu ben ik niet de allerbeste in de nederlandse taal excuses hiervoor!

willen jullie is mee lezen bij onderstaande link: https://skiinformatie.nl/uitgelekt-oostenrijk-haalt-nederlan…

wat betekend dit je kan zo inreizen met alleen negatieve PCR? is dat alleen voldoende?

Highroom op 14 jan 2022 14:56

Volgens mij of 2 x vaccinatie + PCR of 2 x vaccinatie + Booster (en alle varianten met herstel)

Een PCR-test is dan voor geboosterde wintersporters niet meer nodig en nog niet geboosterde personen kunnen dan ook weer op wintersport naar het land.

vooral de laatste kerel lees ik dat niet geboosterde en dus in nederlandse ogen niet gevaccineerde dus ook kunnen gaan?

.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 14 jan 2022 15:11

Hi toppers,
nu ben ik niet de allerbeste in de nederlandse taal excuses hiervoor!

willen jullie is mee lezen bij onderstaande link: https://skiinformatie.nl/uitgelekt-oostenrijk-haalt-nederlan…

wat betekend dit je kan zo inreizen met alleen negatieve PCR? is dat alleen voldoende?

Highroom op 14 jan 2022 14:56

Volgens mij of 2 x vaccinatie + PCR of 2 x vaccinatie + Booster (en alle varianten met herstel)

Simonko op 14 jan 2022 14:59

Haal dat volgens mij er voor vandaan :). Dit zijn dan inderdaad de vereisten.

*bericht bewerkt door Legionnaire911 op 14 jan 2022 15:09

Tis nog maar een gerucht he, maar dit zou inderdaad betekenen dat je:

  • mét booster geen PCR meer nodig hebt;
  • zonder booster (maar wel 2 prikken) + PCR ook weer naar Oostenrijk zou mogen.
    Per wanneer dit zou ingaan is ook niet helder in dit bericht.

*bericht bewerkt door Samskiër1911 op 14 jan 2022 15:14

Simonko heeft denk ik gelijk. Het zit hem in het woordje ‘nog’ van ‘nog niet geboosterde personen’. Dat impliceert dat je wel dubbel-gevaccineerd bent. Even los van genezen dat geloof ik dezelfde status heeft.

Ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een niet geboosterde en een niet gevaccineerde 🧐🤔

Ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een niet geboosterde en een niet gevaccineerde 🧐🤔

Highroom op 14 jan 2022 15:17

In het geval van Pfizer/Moderna: 2 prikken…

Simonko heeft denk ik gelijk. Het zit hem in het woordje ‘nog’ van ‘nog niet geboosterde personen’. Dat impliceert dat je wel dubbel-gevaccineerd bent. Even los van genezen dat geloof ik dezelfde status heeft.

Martin7182 op 14 jan 2022 15:15

Kijk jij bent een stuk beter in de Nederlandse Taal!

Ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een niet geboosterde en een niet gevaccineerde 🧐🤔

Highroom op 14 jan 2022 15:17

Niet gevaccineerd voldoet niet aan 2G. In geen enkel geval welkom.

Wel gevaccineerd maar niet geboostered voldoet wel aan 2G. Welkom met een negatieve PCR. (Wel even opletten of de laatste prik nog geldig is).

Gevaccineerd én een booster/herstelbewijs = geen PCR meer nodig.

*bericht bewerkt door rcpk op 14 jan 2022 16:01

Ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een niet geboosterde en een niet gevaccineerde 🧐🤔

Highroom op 14 jan 2022 15:17

Niet gevaccineerd voldoet niet aan 2G. In geen enkel geval welkom.

Niet geboostered voldoet wel aan 2G. Welkom met een negatieve PCR. (Wel even opletten of de laatste prik nog geldig is).

Met een booster geen PCR nodig.

rcpk op 14 jan 2022 15:38

Duidelijk! Thanks!

Niet gevaccineerd voldoet niet aan 2G. In geen enkel geval welkom.

Ternzij je hersteld bent…

Niet gevaccineerd voldoet niet aan 2G. In geen enkel geval welkom.

Ternzij je hersteld bent…

Dix0r op 14 jan 2022 15:49

Klopt.

Is er ook iets bekend over de geldigheidsduur van het vaccinatiebewijs? Gaat die per 1 februari naar 6 maanden of blijft het 9 maanden?

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht de geldigheid van de QR codes per 1 februari van 9 maanden naar 6 maanden te reduceren dus dat is erg jammer, rest is nu speculeren dus afwachten wat er gaat gebeuren. Niets is zeker op dit moment en ja iedereen wil zekerheid…nog steeds is er onduidelijkheid en met name rond bepaalde leeftijdsgroepen mbt kinderen (wel/geen booster/Ninja pas/PCR)…kortom afwachten en de kans is altijd aanwezig dat er nog meer regels gaan veranderen…het zal dus sterk afhangen hoe het in de ziekenhuizen gaat in AU, de besmettingen knallen nu ook door het plafond in AU, dit bevestigde de instantie Ages mij vanmorgen (12 nov 2021 uitschieter naar 23k en in 10 jan 2022 uitschieter naar 21K besmettingen dus vergelijkbaar in de lock-down in AU, leading zullen de ziekenhuisopnamen zijn die vallen volgens mij mee). Dus tot heden ziet het er positief uit…ik maak mij ook liever druk over mijn outfit, of er voldoende sneeuw ligt, juiste wax, etc…:). Ieder gezin of persoon heeft zijn specifieke uitdagingen om in AU te geraken en dat was wel eens anders…

*bericht bewerkt door Gerjon op 14 jan 2022 16:30

Ja precies… de 16-18 jarigen die nog niet kunnen boosteren en in de zomer hun vaccinaties hebben gehad (bijvoorbeeld begin augustus) hebben dan nog steeds een uitdaging om in de krokusvakantie naar Oostenrijk af te reizen…we wachten af tot de officiële berichtgeving naar buiten komt…

Volgens mij wassen neus? Mijn internationale QR code is na 6 mnd vervallen in Oostenrijk (6 mnd na 5 juli 2021). Dus toch eerst een booster halen. Ik werd hier al op gewezen door de mevrouw bij de skipassenverkoop.

Dit zou wel heel goed nieuws zijn. Nog even duimen. Mijn zoon van 16 heeft in dec de laatste prik gehad en kan dus ook geen booster krijgen in het geval dat allemaal nog zou kunnen in NL voor de krokus. Ivm met min 3 mnd. Zijn 2G met geldigheid van 6mnd is geen punt.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Same here

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Precies dit inderdaad, fingers crossed. Weet iemand of er al een nieuwe persconferentie gepland staat in Oostenrijk?

Was er laatst niet een ander land die van die lijst was afgehaald??

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht …

Gerjon op 14 jan 2022 16:29

Off-topic, de landcode van Oostenrijk is AT.
AU is Australië.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Los van de kosten, het zou me toch vooral helpen wat minder zenuwachtig te zijn. Met die stijl oplopende grafieken is het bijna niet meer de vraag ‘of’ maar ‘wanneer’ je besmet wordt. Dan ben ik niet bang voor de symptomen, maar een negatief testresultaat ga je niet meer krijgen. Ik sluit me nu voor de komende 2 weken op, maar ik zou een stuk relaxter zijn als die test niet meer hoeft.

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht …

Gerjon op 14 jan 2022 16:29

Off-topic, de landcode van Oostenrijk is AT.
AU is Australië.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Los van de kosten, het zou me toch vooral helpen wat minder zenuwachtig te zijn. Met die steil oplopende grafieken is het bijna niet meer de vraag ‘of’ maar ‘wanneer’ je besmet wordt. Dan ben ik niet bang voor de symptomen, maar een negatief testresultaat ga je niet meer krijgen. Ik sluit me nu voor de komende 2 weken op, maar ik zou een stuk relaxter zijn als die test niet meer hoeft.

Jay op 14 jan 2022 21:44

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht …

Gerjon op 14 jan 2022 16:29

Off-topic, de landcode van Oostenrijk is AT.
AU is Australië.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Los van de kosten, het zou me toch vooral helpen wat minder zenuwachtig te zijn. Met die steil oplopende grafieken is het bijna niet meer de vraag ‘of’ maar ‘wanneer’ je besmet wordt. Dan ben ik niet bang voor de symptomen, maar een negatief testresultaat ga je niet meer krijgen. Ik sluit me nu voor de komende 2 weken op, maar ik zou een stuk relaxter zijn als die test niet meer hoeft.

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht …

Gerjon op 14 jan 2022 16:29

Off-topic, de landcode van Oostenrijk is AT.
AU is Australië.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Los van de kosten, het zou me toch vooral helpen wat minder zenuwachtig te zijn. Met die steil oplopende grafieken is het bijna niet meer de vraag ‘of’ maar ‘wanneer’ je besmet wordt. Dan ben ik niet bang voor de symptomen, maar een negatief testresultaat ga je niet meer krijgen. Ik sluit me nu voor de komende 2 weken op, maar ik zou een stuk relaxter zijn als die test niet meer hoeft.

Inderdaad helaas hebben ze in AU bedacht …

Gerjon op 14 jan 2022 16:29

Off-topic, de landcode van Oostenrijk is AT.
AU is Australië.

Benieuwd wanneer dit in zou gaan als het zo is. We vertrekken volgende week zaterdag en dit zou ons toch gauw 120 euro aan testen schelen :)

JelleK op 14 jan 2022 17:02

Los van de kosten, het zou me toch vooral helpen wat minder zenuwachtig te zijn. Met die steil oplopende grafieken is het bijna niet meer de vraag ‘of’ maar ‘wanneer’ je besmet wordt. Dan ben ik niet bang voor de symptomen, maar een negatief testresultaat ga je niet meer krijgen. Ik sluit me nu voor de komende 2 weken op, maar ik zou een stuk relaxter zijn als die test niet meer hoeft.

*edit

Grundsätzlich gilt für die Einreise nach Österreich 2-G+. Man muss daher ein Impf- oder Genesungsnachweis und zusätzlich einen molekularbiologischen Test (z.B. PCR-Test) vorweisen. Personen, die bereits eine weitere Dosis („Booster“) bekommen haben, sind von der Vorlage eines Tests befreit.
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Dit is toch officieel lijkt me.
Geldt dit ook voor mensen met Janssen en 1x booster geen pcr test?

@moderator, iedere edit leidt tot een nieuwe post Zou je alle dubbele willen verwijderen?

Plaats een reactie