Ervaringen met Ski brill Mohawk van Sinner?

Vorige week enkele dagen veel last gehad van slecht zicht waardoor ik twijfel of ik niet nog een extra bril wil gaan halen. Eén dag was het fors aan het sneeuwen, maar zag totaal geen diepte. Tweede dag was het grijs en zag ik nog erg weinig. Door wat te lezen kom ik via verschillende sites uit op een ski bril met ee nzogenaamde fotochroom lens. Deze lens zou zich beter kunnne manifesteren in verschillende situaties.

Nu zie ik een Sinner Mohawk bril met zo’n type lens. Hebben mensen ervaringen met deze bril? hoor graag. https://www.sinner.eu/nl/mohawk-skibril-zwart-sintec-transpl…

Zo’n lens heb ik ook van sinner, ja, het werkt, nee, verwacht geen wonderen qua zicht. Bij slecht zicht blijft het moeilijk.

Polaroid glas vind ik dan wel altijd erg prettig, scheelt schitteren& vergroot contrast. Dus deze combinatie van polaroid & fotochromatisch zou ik zeker wel aandurven

Dankjewel voor jullie feedback! Hebben jullie anders nog een goede tip qua bril die het in de omschreven omstandigheden het goed doet?

Algemeen kan je zeggen dat een bril gemaakt voor slechte omstandigheden beter werkt als een fotochromatoschr die voor meerdere standen werkt.

In hoeverre dat een probleem is verschilt per persoon…

Zelf heb ik nog altijd 2 verschillende lenzen. Één voor mooi weer, één voor slecht weer. Maar das geen dure bril dus ook geen toplensen. Dus echt verschil tussen goede lenzen en fotochromatiechbweet ik niet.

Ik heb deze bril, nadat ik 'm ooit bij een testevenement had geprobeerd. Zoals Joko zegt, als het zicht echt slecht is, dan blijft het slecht. Maar het valt me alleszins mee. Bij alle omstandigheden voldoet de bril. Waarschijnlijk zijn er betere brillen en zeker als je met meerdere lenzen gaat werken, maar qua prijs/kwaliteit kan je hier mijns inziens geen buil aan vallen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik heb hem met een “gewone” oranje en spiegel, verwisselen is een makkie. Ik heb ook de Sintec Trans+ prima bril, denk iets prettiger dan mijn oranje lens bij slecht weer, maar maakt niet enorm veel verschil. Maar de polarized lens van die trans+ is wel echt heel prima, zeker voor die prijs.

Plaats een reactie