skikleding voor lange, slanke puber

Hallo allemaal,
Puberzoon is in de groei en is altijd al slank geweest. Hij draagt nu momenteel spijkerbroeken maat 27x34 en gaat eerder naar lengte 36 dan dat er in de breedte wat bij komt. In de kindermaten viel Brunotti ski kleding heel fijn slank, maar dat is nu te klein. Heeft iemand tips voor een skijas en -broek die slank vallen?
Omdat hij zo snel groeit en het volgend jaar vast weer te klein is, ga ik op MP zoeken en kan passen vaak niet.
Bedankt!

Salomon heeft skibroeken waarbij je de lengte kunt kiezen tussen kort / normaal / lang. Ik heb normaal broeken 29/34 en heb een Salomon skibroek in maat M met extra lengte die goed past. Geen idee hoe makkelijk dit te vinden is op MP…

Sowieso een skibroek met ‘bretels’, zodat de broek omhoog blijft ook al kom je in de breedte tekort. Minder handig bij sanitaire stops (en zo niet hip natuurlijk :) ), maar voor mijn smalle kids noodzakelijk. Mijn oudste heeft nu een broek van Icepeak, die viel wat smaller dan bv. Protest.

Voor mijn dochter, ook lang, hebben we een Maier Sport skibroek gekocht. Ze hebben lengtematen.

Ik heb met mijn 14 jarige hetzelfde probleem. Als ik naar de Salomon-maattabel kijk kom ik er helaas nog niet uit. Mijn zoons maten zijn namelijk:
Waist: 76 cm
Hip: 94 cm
Binnenbeenlengte: 92 cm

Hiermee is er nog geen enkele Salomonbroek geschikt helaas…
Op de maattabel van Maier kom ik er ook niet helemaal uit:

Was laatst al blij dat ik een spijkerbroek (32-36) kon kopen ondanks dat hij het liefst in een joggingbroek loopt zoals bijna al zijn vrienden.

Voor mijn zoon een broek gekocht van SuperDry die was (als een van de weinige) niet te breed en wel lang genoeg.

Fusalp is ook redelijk fijn van snit.

Ook the north face heeft heeft bij een aantal modellen verschillende breedtematen. EDIT: is op hun eigen website uitverkocht, dus je zal het dan in een andere webwinkel moeten kunnen vinden, maar geen nood, want Bouke de neige heeft nog een idee:

Wat betaalbaarder: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/skibroek-2134087/3?catego… maat 182 is er nog!

C&A gaat t/m maat 182 voor kinderen en valt vrij slank.

*bericht bewerkt door Boule_de_neige op 18 jan 2022 12:24

Een overall?
Net voor onze zoon gedaan, dat is ook een typisch spijkertje.

It is an amazing world

Een overall?
Net voor onze zoon gedaan, dat is ook een typisch spijkertje. Ziet er ook nog cool uit ook.

Henrike op 18 jan 2022 12:33
It is an amazing world

Een overall?
Net voor onze zoon gedaan, dat is ook een typisch spijkertje. Ziet er ook nog cool uit ook.Henrike op 18 jan 2022 12:33

Henrike op 18 jan 2022 12:33
It is an amazing world

Iets meer eten geven en minder schoppen onder zijn kont kan misschien helpen ;-)

Maar misschien dat Rehall past

Ook the north face heeft heeft bij een aantal modellen verschillende breedtematen. EDIT: is op hun eigen website uitverkocht, dus je zal het dan in een andere webwinkel moeten kunnen vinden, maar geen nood, want Bouke de neige heeft nog een idee:

Wat betaalbaarder: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/skibroek-2134087/3?catego… maat 182 is er nog!

C&A gaat t/m maat 182 voor kinderen en valt vrij slank.

Boule_de_neige op 18 jan 2022 12:15

Koopje deze! Het proberen zeker waard!

*bericht bewerkt door mardejo op 18 jan 2022 13:46

Ook the north face heeft heeft bij een aantal modellen verschillende breedtematen. EDIT: is op hun eigen website uitverkocht, dus je zal het dan in een andere webwinkel moeten kunnen vinden, maar geen nood, want Bouke de neige heeft nog een idee:

Wat betaalbaarder: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/skibroek-2134087/3?catego… maat 182 is er nog!

C&A gaat t/m maat 182 voor kinderen en valt vrij slank.

Boule_de_neige op 18 jan 2022 12:15

Koopje deze! Het proberen zeker waard!

mardejo op 18 jan 2022 13:46

Check even de maattabel voor de zekerheid… Ik hoop dat het wat is. In ieder geval met bretels, dus wie weet…

Inderdaad, bretels/salopette is noodzaak. Zo’n kleine taille maat ga je niet vinden.
Ik zie niet waarom dat minder hip is? Bovendien zie je dat tijdens het skiën toch niet?

Maar zelfs met bretels nog, moet je de maat tabellen kijken, want veel broeken hebben maar een 32” lengte.

Inderdaad, bretels/salopette is noodzaak. Zo’n kleine taille maat ga je niet vinden.
Ik zie niet waarom dat minder hip is? Bovendien zie je dat tijdens het skiën toch niet?

Maar zelfs met bretels nog, moet je de maat tabellen kijken, want veel broeken hebben maar een 32” lengte.

Slim op 18 jan 2022 17:11

Zoon is gelukkig niet erg bezig met ‘hip’ of ‘mode’, dus dat scheelt. Bretels heeft hij altijd gehad, dus ook dat is geen issue. Vind het alleen zo stom om een broek te kopen, die direct hoog water is en de verwachting is dat hij nog wel wat zal groeien (hij is 14 en 184).

*bericht bewerkt door mardejo op 18 jan 2022 17:22

Onze dochter is ook smal, draagt O’Neill.

Zelf ben ik 1.85 en heb goede ervaringen met Helly Hansen (Bataviastad heeft een outlet)

Zelf ben ik ruim twee meter lang en vrij slank en de enige broek die mij goed zat was een Wedze (decathlon) Ik zie hem op de website van Decathlon nu niet meer maar wellicht op MP is die nog te vinden. Het is een grijze broek met aan de onderkant een zwart stukje. Ook kun je deze broek in de middel nog verstellen dmv klitteband.

Onze zoon (jeans maat 28/36)heeft een pak van o’neill (oude van zn vader) broek maat S en jas maat M.
Ook nog een pak van de lidl, ook weer maat S en M van boven. Deze valt zelfs nog iets smaller, maar volgens hem echt wel wat minder warm

Ook the north face heeft heeft bij een aantal modellen verschillende breedtematen. EDIT: is op hun eigen website uitverkocht, dus je zal het dan in een andere webwinkel moeten kunnen vinden, maar geen nood, want Bouke de neige heeft nog een idee:

Wat betaalbaarder: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/skibroek-2134087/3?catego… maat 182 is er nog!

C&A gaat t/m maat 182 voor kinderen en valt vrij slank.

Boule_de_neige op 18 jan 2022 12:15

Koopje deze! Het proberen zeker waard!

mardejo op 18 jan 2022 13:46

Totaal niet waterdicht genoeg voor alle weersomstandigheden… Vandaar dat deze zo goedkoop is. Zou toch sowieso gaan voor 7000 tot 10000mm H2owaterkolom.

FULL SEND

Ik heropen dit topic maar weer eens. Zoon, inmiddels 16 heeft net zijn broek van vorig jaar gepast: ernstig hoogwater… hij heeft een icepeak die extra lang zou moeten zijn.
Inmiddels 195cm… Hij draagt nu spijkerbroeken 30x36.
Hij iemand nog een tip voor een (extra) lange skibroek. Mag 2ehands. Max budget liefst 150, maar hoe goedkoper hoe beter, want mogelijk is het maar voor 7 dagen.

Ik heropen dit topic maar weer eens. Zoon, inmiddels 16 heeft net zijn broek van vorig jaar gepast: ernstig hoogwater… hij heeft een icepeak die extra lang zou moeten zijn.
Inmiddels 195cm… Hij draagt nu spijkerbroeken 30x36.
Hij iemand nog een tip voor een (extra) lange skibroek. Mag 2ehands. Max budget liefst 150, maar hoe goedkoper hoe beter, want mogelijk is het maar voor 7 dagen.

mardejo op 27 aug 2023 17:50

Dat is mijn maat van een paar kg geleden ik nam altijd broeken uit de dames collectie.

Ik ben zelf 2.04 en heb broekmaat 32/38. Qua skibroeken koop ik de lengtemaat van Maier. Houdt niet over, maar die redt het net. Mocht iemand nog goede tips hebben, dan hoor ik die graag.

Tikkeltje off-topic, maar misschien wel een tip onder de lange benen skiers, die graag na het skien lekker de joggingbroek aantrekken. Ik ontdekte een tijdje terug de webshop 2tall.com. Daar kun je met de lange stelten goed terecht. Nog geen skikleding daar, maar misschien komt dat nog.

Scandinavische merken vallen vaak vrij goed voor lange, slanke mensen.

Prak performance. Maar bijv Odlo ook.
Ik accepteer meestal maar dat mijn broeken vrij kort vallen. Gelukkig zijn de Skischoenen hoog genoeg om wat op te vangen.

Totales Vollidiot

Hier heb ik ook zo’n pubergeval in de vorm van een 195 cm lange spijker.
Het enige dat goed te doen is bij hem is de lange variant van de Maier Sports skibroeken. Zowel qua maat als pasvorm.
Wij hebben voor hem de Anton Slim (die is wat strakker waardoor het niet zo als een vuilniszak om hem heen hangt) gekocht, lengtemaat 94.
Kijk even op de Maier site, daar zie je bij de broeken hoe dat werkt met korte, normale en lange maten.

Mijn lange, slanke puber is vorig jaar mij Decathlon geslaagd. Daar was vorig jaar een broek waarvan de lengte door middel van drukknoopjes aangepast kan worden.

Bedankt voor alle reacties! Ik ga ze onderzoeken.
Ook de off topic tip is heel fijn, bedankt!

Plaats een reactie