apres ski

Hoi! Wij willen met een groep meiden een wintersport gaan boeken. Graag genieten we dan van het skiën maar natuurlijk ook van het après skiën. Door corona zijn de après ski en binnen horeca gesloten en hierdoor zou alles buiten moeten plaatsvinden. Nu zijn wij erg benieuwd naar hoe de sfeer op dit moment in Oostenrijk is. Of is het eventueel de afweging waard om naar Frankrijk toe te gaan? Omdat over het algemeen daar buiten veel meer afspeelt. Gezellige sfeerimpressies van wintersportgebieden zijn welkom!

*bericht bewerkt door maudje op 20 jan 2022 20:46

Wij vertrekken 29jan richting val Thorens. De Après-ski staat op de meeste plaatsen op een laag pitje. Normaal is het voor ons ook Oostenrijk maar net om die reden dit jaar Frankrijk gekozen. Als ik de beelden zie van Le Monde (Nederlandse bar) maken ze het toch gezellig!

Het is erg wisselvallig wat ik gezien heb, maar La Folie Douce in Val dIsere springt er wel tussenuit.
Iedereen zit maar het terras is gezellig druk en de muziek staat goed aan.
Beter dan wat ik in Ischgl en Gerlos gezien heb.

Tijdens kerst in La plange geweest, après-ski bij le bonnet(Plange bellecôte)was gezellig met goede muziek en veel Nederlanders. Het is wel grotendeels buiten dus als de zon zakt is het niet heel lekker meer. In Les Arcs was het smiddags ook erg gezellig. De après-ski is in beide gebieden wel iets duurder ten opzichte van Oostenrijk.

Volgende week (28-1 tm 5-2) ga ik naar Zell am Ziller en sluit de dag af in Gerlos. Ookal moet er gezeten worden zal het ongetwijfeld feest zijn

@maudje
Vanaf 16 februari is ouderwets Après Ski weer mogelijk in Frankrijk. Je mag dan gewoon weer “staan” in de bars.
Oostenrijk is vooralsnog alleen zitten bij de Après Ski. Er zit dus ook een maximale capaciteit aan een bar, stoelen bezet = vol.
Wij zijn in de 1e week van januari naar Sölden gegaan. Het was er gezellig in de Après Ski, maar zeker niet zo leuk als het voor corona was.
Buiten Après Ski heb ik eigenlijk amper gezien. Er was 1 bar die had zijn Après Ski naar buiten verplaatst, maar daar was de muziek uit. Misschien dat dat niet mag, maar het was qua sfeer helemaal niks.

Weet iemand of in Oostenrijk de hotels ook om 2200 uur sluiten of kan je nog natafelen aan je diner tafel
Wij gaan richting Mühlbach volgende week

Jepe

@maudje: 2e week van januari in Flachau Oostenrijk geweest… apres ski is gewoon binnen en/of buiten incl muziek. Wel QR laten zien bij binnenkomst en met FFP2 mondkapje naar binnen lopen. Bij zitten mag ie af. Iedereen verplicht zitplaats. Dus geen polonaise etc. Geen drankjes bij de bar halen, alleen via bediening. Wij vonden het gewoon prima zo. (Alles tot 22:00 uur, dan verplicht dicht, maar geen avondklok ofzo)

Plaats een reactie