skipassen kopen in corona tijd

Ik koop normaal de skipassen voor het hele gezin in een keer, wie weet of dit in coronatijd ook mogelijk is of moet iedereen individueel een skipas halen.

Dit is erg afhankelijk van het skigebied hoe hier mee omgaan wordt. Geef ff aan welk gebied het betreft.

Ben ook benieuwd! Is er iemand in Ischgl geweest?

De geldigheidsduur van de skipas moet binnen de geldigheidsduur van het 2G bewijs vallen en dat moet gecontroleerd worden: aan de kassa of aan een automaat.

Op dit moment zitten wij in Frankrijk en heb ik de passen 3stuks online besteld. Afgelopen zaterdag lagen ze netjes klaar. Er is niet gecontroleerd op QR en passen zijn niet op naam besteld. Mijn man is gisteren voor de eerste keer gecontroleerd op zijn QR code bij de lift. Wij zitten in Les menuires en hebben een pas voor de 3V 7 dagen

*bericht bewerkt door lucky2 op 21 jan 2022 05:43

Ben ook benieuwd! Is er iemand in Ischgl geweest?

bas1 op 20 jan 2022 23:24

Jip! Ieder persoon die een skipas koopt/wil wordt gechecked. Dus bij een geoepsaankoop moet iedereen de qr laten zien.

*bericht bewerkt door Rene op 21 jan 2022 07:07

Benieuwd hoe dat in Porte du Soleil of in Le Grand Massif in zn werk gaat. Ook QR code check bij aanschaf ski pas? (kind 13 en 16 ongevaccineerd)

*bericht bewerkt door Angie-ski op 21 jan 2022 08:44

In de skigebieden rond Innsbruck moest ik in ieder gebied mijn ski+city skipas aan de kassa of een zuil koppelen met mijn qr code.

Aftellen maar!

In veel plaatsen kan je online je skipas kopen, laten opsturen naar je huisadres en al ter plekke koppelen aan je QR code, check dit bij je wintersport plaats en dan hoef je niet in de rij te staan bij de kassa:).

Dit is erg afhankelijk van het skigebied hoe hier mee omgaan wordt. Geef ff aan welk gebied het betreft.

sneeuwzeker op 20 jan 2022 22:56

Het skigebied is Kappl

Kind 13, heeft geen internationale QR. (herstelbewijs is dec verlopen, wel in NL nog geldig tot juni) Kan zij dan wel nog testen voor QR? Met andere woorden: 2G geldt toch enkel voor de horeca in Frankrijk, toch niet voor de ski pas?

Kind 13, heeft geen internationale QR. (herstelbewijs is dec verlopen, wel in NL nog geldig tot juni) Kan zij dan wel nog testen voor QR? Met andere woorden: 2G geldt toch enkel voor de horeca in Frankrijk, toch niet voor de ski pas?

Angie-ski op 21 jan 2022 10:37

Bij de liften wordt gecontroleerd of je een geldige QR hebt. Al wordt er zeer weinig gecontroleerd je loopt een risico en bij restaurants ( ook al zit je buiten) werden wij een aantal keer gecontroleerd.

Plaats een reactie