Zell am See-Saalbach Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en Zell am See

Beste leden

Ik heb iets leuks gevonden in Zell am See en zou graag boeken.
Echter vroeg ik me af of je kan skiën/liften van Zell am See naar Saalbach Hinterglemm en terugkeren zonder een skibus te moeten nemen?
Ik las iets over een nieuwe verbinding sinds 2020 tussen beide gebieden maar weet er het fijne niet van.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 jan 2022 13:44

Heb je Google dan al eens geprobeerd? Want dan een stukje skibus naar de eerstvolgende SHF lift.

Nee het is nog niet helemaal te skiën/liften

De verbinding van SHLF naar ZAS is klaar. Vanaf de großer asitz daal je af naar viehhofen en dan pak je de zell am see expres weer omhoog.
De verbinding van ZAS naar SHLF is nog niet skibaar. Je skied naar het midden station van de Zell am See expres en neemt de lift naar beneden. Daar pak je de bus richting Saalbach. Met 5/10 minuten sta je bij het dal station van de schönleitenbahn in vorderglem.

Kleine aanvulling op het bovenstaande.
De piste naar Viehofen, waar de lift naar Zell gaat, is heel vaak dicht. Er staan geen sneeuwkanonnen. Je kan ook de skibus nemen, vanaf de Schönleitenbahn. In de ochtend en einde middag gaat deze om de 10 minuten. In het midden van de dag om de 20 minuten.
Vanaf het midden station van de Zell am See express is ook een skiroute naar beneden, deze eindigt bij de bushalte van de skibus.

Ok bedankt voor de antwoorden.

Die piste is eindelijk sinds afgelopen sneeuwval geopend om nu naar Viehofen te skien.

Denk dat met een aantal jaar deze piste ook besneeuwd gaat worden inclusief nieuwe lift vanuit Viehofen richting Asitz. Dat dorp wordt ook als ma groter en groter.

Hallo,

de Tannwaldabfahrt (Zell am See naar Viehofen) kan tot in het dal tot aan de hoofdstraat in Viehofen geskied worden. Onder het midden station van de ZellAmSeeExpress Gondel loopt (naar links) een “Skiweg”, een iets breder bospad. Nu alleen als er voldoende sneeuw is, maar dan is die ook meestal al gewalst.

Onder aangekomen moet je dan alleen de weg oversteken en je bent direkt bij de Skibus naar Schönleitenbahn in Saalbach (goed 5 minuten).

Dat is recent hier nog eens gedocumenteerd: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=66234…
Foto’s 23 tot en met 28.

Foto 15 geeft een overzicht van het nieuwe dalstation in Viehofen om weer naar de Schmittenhöhe te geraken.
Op dit moment is de afdaling vanaf de Asitz naar Viehofen goed te doen.

Zoals in voorgaande posts al geschreven, het zal nog even duren (2024?) voordat Viehofen direkt verbonden is met de Asitz en er kunstsneeuw voorzieningen zijn.

Echter bij de huidige weersomstandigheden is de verbidning eigenlijk helemaal geen probleem meer.

Viel Spaß!

Plaats een reactie