Nieuwe maatregelen Oostenrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Probleem:
Wij willen in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk.
Herstelt mei 2021, vaccinatie december 2021.Corona aangetoond door antigeentest bij GGD. Heb international QR code. Nu lees ik bij “eisen aan herstelbewijs” dat je een positieve pcr test moet laten zien. Dit lukt dus niet omdat toentertijd een antigeentest is afgenomen, De GrunerPass geeft nu 2 groene vinkjes bij Eintritt en Nachtgastromie. Kan ik nu wel of niet naar Oostenrijk afreizen en de pistes op/ restaurant in?

In de voorwaarden staat het volgende: Een herstelbewijs geeft recht op toegang gedurende 180 dagen vanaf de genezing. Een herstelbewijs, een medische bevestiging dat je corona hebt gehad (moet worden bevestigd door een PCR-test) of een bewijs van isolatie gelden hiervoor als bewijs.

Dus met het herstelbewijs telt helaas niet als er een antigeentest is gedaan. Maar je kan nog ruim op tijd de tweede vaccinatie halen, deze mag immers al 4 weken na de eerste. Dan ben je 2 keer gevaccineerd en heb je alleen nog een PCR nodig.

Alle informatie die je nodig hebt staat hier: https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

Hallo,ik heb tweede prik op 24 juni gehad,en Corona in maart!Wat heb ik nodig om naar Oostenrijk te gaan??Kan iemand mij helpen!Ik hoor veel verschillende verhalen??

Hoe kan je zien of de ggd een PCR of een antigeen test gebruikte?

Volgens mij controleren ze alleen maar de QR, als je een internationale QR code hebt met een geldige einddatum dan zit je volgens mij goed

@Groningen_050
je herstel en vaccinatie ligt volgens mij momenteel te ver in het verleden? Je overschrijd ruimschoots de periode van 6 maand, dit zowel voor je herstel als je laatste vaccinatie.
Dus een booster en dan is alles terug ok… volgens mij! Ben je +18, dan is de booster geen probleem neem ik aan (ook niet in Nederland tegenwoordig), ben je 16 tot en met 17 jaar, heb je een probleem. (wat dit betreft heb ik juist een forum bericht geplaatst met de vraag wat de stappen zijn om je te laten boosteren in het buitenland indien het daar al mogelijk is voor -18j). Naar ik vernomen heb zijn er een aantal maar dan 18+ die dit in December al gedaan hebben in Duitsland. Benieuwd of we hetzelfde niet kunnen herhalen voor -18j indien dit ook in buitenland goedgekeurd is. In Belgie denk ik niet meer dat de goedkeuring er komt voor de krokus :-(
En als laatste als je dus tussen de 12 en 15jaar bent kan je gebruik maken van de ninja pas.

Hoe kan je zien of de ggd een PCR of een antigeen test gebruikte?

marklit op 25 jan 2022 08:33

De GGD gebruikt alleen maar een PCR-test. Een antigeentest is zo’n sneltest die je in de supermarkt ofzo koopt.

Hoe kan je zien of de ggd een PCR of een antigeen test gebruikte?

marklit op 25 jan 2022 08:33

De GGD gebruikt alleen maar een PCR-test. Een antigeentest is zo’n sneltest die je in de supermarkt ofzo koopt.

RoccoH op 25 jan 2022 08:59

Dat is echt onzin. GGD doet beiden, PCR is keel én neus, antigeen is alleen neus.
Je kan een positief testbewijs opvragen bij de GGD (2-talige brief) waarin staat welke test je hebt gehad.

*bericht bewerkt door Vinceg op 25 jan 2022 09:14

Hallo,ik heb tweede prik op 24 juni gehad,en Corona in maart!Wat heb ik nodig om naar Oostenrijk te gaan??Kan iemand mij helpen!Ik hoor veel verschillende verhalen??

Groningen_050 op 25 jan 2022 08:18

Ik zou een booster halen. Dan ben je klaar.

Hallo,
Ik wil ook graag naar Oostenrijk in de voorjaarsvakantie, alleen heb ik ook een herstelbewijs van de GGD via antigeen. Er was toentertijd te weinig PCR testcapaciteit

Nederland Wereldwijd meldt voor Oostenrijk:
Eisen aan herstelbewijs
U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. Als herstelbewijs (ook in de DCC) moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen vóór uw 1e vaccinatie is afgenomen. De enige dosis van de vaccinatie heeft u niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gekregen,

Corona in mei 2021 gehad, gevaccineerd in juni 2021.Met de termijn van 9 maanden zit je in maart 2022. Echter door het vereiste van PCR voldoe je niet aan de eisen van herstelbewijs en zal je dus een 2de vaccinatie moeten halen. Dit klopt toch? Dit is natuurlijk raar.

Waarom wordt een antigeen niet gelijkgesteld aan een PCR? Als de antigeen positief uitslaat dan slaat de PCR ook positief uit. Verder geeft de Gruner Pass bij mij ook 2 groene vinkjes bij " Eintritt" en " Nachtgastronomie" . Hoe kan dat dan?

@MarkBo
voor zover ik begrijp zit jij gewoon verveelt met het feit waarom de antigeen niet gelijkgesteld wordt aan de pcr. Dat is nu éénmaal iets waar je je moet bij neerleggen. PCR heeft nu éénmaal een grotere betrouwbaarheid, that’s it…
Verder heb jij toch geen problemen dan? Gewoon je tweede vaccin gaan halen (zelf nog geen booster), dit tweede vaccin valt binnen de periode van 6 maand en daarmee voldoe je ruimschoots aan de 2G toch…
En indien je toch bedoelt dat je al 2x je vaccin gekregen hebt in juni 2021 gewoon voor je booster gaan, indien je 18+ bent.

Veel skiplezier!

Plaats een reactie