Ski les kinderen Selva (Wolkenstein)

Goedemorgen,

Is er iemand die ervaring heeft met ski les voor kinderen in Selva / Wolkenstein?

Wij gaan deze krokus vakantie voor het eerst met onze zoon (6 jaar) op wintersport.

Zijn er qua ski scholen tips of afraders?

Ik heb al begrepen dat een NL sprekende ski leraar vrij weinig voorkomt in Italie, echter zou het voor onze zoon wel fijn zijn als er 1 of meerdere gelijktalige kinderen in de klas zitten. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee hoe dit in de krokus in Selva is?

Wij komen al jaren in Selva met de krokus. Onze kinderen en de kinderen van een bevriend stel hebben daar ook altijd les gehad.
Een Nederlandse ski leraar zal je er echter niet vinden…

Wij hebben altijd skiles geboekt bij Scuola Ski Selva, onder aan de dalafdaling naar het dorp.

Prima lessen, kinderen hebber er veel geleerd.
Onze kinderen maakten het niet veel uit of er Nederlandse kinderen in het klasje zaten of niet, voor kinderen is het vaak niet eens een issue… Soms zaten er Nederlandse kinderen in de klas, soms ook niet.

Veel plezier in Selva!

Dank voor je reactie!

Als er NL kinderen bij hem in het klasje zitten is het mooi meegenomen, en anders helaas. We gaan ervaren hoe hij ermee om zal gaan.

Ik kom inderdaad uit bij de door jou genoemde skischool en bij: Ski & Snowboard School 2000 over beide lees je goede en slechte verhalen.
Ik denk toch dat je het wat dat betreft gewoon kan treffen of niet met een leraar.

Wat betreft skiën met onze zoon, heb je toevallig tips welke pistes leuk zijn om gedurende de week te doen? Ik blijf het lastig vinden te beoordelen wat er mogelijk is. Ik heb het idee dat je met beide liften (Dantercepies en Ciampinoi) eerst door rood moet om bij blauw uit te komen.

Scuaola Ski Selva is veel groter dan Ski & Snowboard School 2000… Gevoelsmatig zegt me dat je kinderen bij Ski Selva eerder Nederlandse kinderen treffen dan bij de andere partij.

Ciampinoi is rood en kan heel erg vervelend zijn. Vooral later op de dag met de buckels. De Dantercepies is een heerlijke afdaling. Richting Selva is deze zwart of rood. De rode valt erg mee vind ik. De zwarte is vaak wel beter te doen omdat het daar minder druk is.
De afdaling van de Dantercepies richting Corvara is geweldig. Kan zijn dat deze als rood is ingetekend, maar deze is amper blauw te noemen, op een enkel stukje na. Wij noemen het altijd de ‘racebaan’.

Dank voor je tips!

Afhankelijk van hoe rood de afdaling is van dantercepies naar Selva, kunnen we zoals ik het nu zie ook de lift pakken.

Ik had op basis van de site het idee dat ski 2000 groter zou zijn qua omvang. Zo zie je maar hoe plaatjes kunnen vertekenen.

Plaats een reactie