K2 outline of Gnu Barret

Hoi
Ik zit te twijfelen tussen een K2 Outline en Gnu Barret
Bij de outline staat het volgende: Slightly tighter radius than comparable directional boards make it nimble under foot.
Bij de Gnu Barret: The Barett’s relatively wide turning radius (8m!) is one of the larger radii in the women-specific snowboard world, and provides a more stable ride and higher speeds.

Wat wil dit zeggen?

Alvast bedankt
Groeten Josina

Dat als je beide boards op hun kant rijdt de K2 kortere bochten maakt dan gemiddeld. En zelfs wat nerveus kan aanvoelen.
De Gnu maakt juist wat langere bochten en voelt daardoor stabieler aan.

Übung macht den meister!!!

Dankjewel! Dit gaat er dus om hoe het board reageert als je aan het carven bent?
Zegt dat ook iets over hoe gemakkelijk je ‘gewone’ bochten kunt maken? Als ik op een wat stijlere piste sta vind ik het wel lekker als mijn board gemakkelijk de bocht om gestuurd krijg. Dus dat het op een kleiner oppervlak de bocht kan maken .

Grote kans dat geslipte bochten op de K2 een stuk makkelijker gaan zijn. Dat is ook een flat board, waar de Gnu veel meer camber heeft.

Van wat ik zie zijn het vrij verschillende boards. Waarom zijn jouw ogen juist op deze 2 gevallen en wat wil je ermee doen?

Deze 2 heb ik nooit getest, maar wel meerdere boards van Mervin (fabriek van Gnu) met C3 camber onder m’n voeten gehad en ook een aantal K2 die flat waren. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij meer camber, juist omdat ik dat met carven fijn vind.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 03 feb 2022 01:06

Ik board op de piste, bij goede poeder af en toe een keer of-piste maar dat is zelden. Ga niet het park in. Een beetje speels wel leuk. Hou wel van snelheid maken maar ben geen echte snelheidsduivel. Ben net iets meer van snelheid dan van speels. Board nu een week of 8. Carven nog niet echt geprobeerd volgens mij.
Mijn voorste enkel is wat stijf dus daar iets beperkt. Pak alle kleuren pistes, maar zwart slechts 1 of 2 keer per vakantie.
Ik heb de Outline twee jaar geleden een week gehuurd. Vond hem niet super speels maar wel stabiel. Geslepen bochten op zwart piste wat moeizaam. Jones Dreamcatcher had ik in december een week en die was super fijn op stijle pistes, stuurde ik heel gemakkelijk de bocht om. Was zwart een feestje . Maar werd er verder niet heel warm van. Hij was voor mijn 173cm en 67 kg met 148cm board misschien ook wat kort.
Maar lijkt dat ik een wat stijver board fijn vindt maar hou er ook wel van als de geslepen bochten niet te veel moeite kosten als het wat stijler wordt .
Mijn oog is op de Barret gevallen omdat MKS deze me getipt heeft.

*bericht bewerkt door JoHo op 03 feb 2022 08:38

Zou dan kijken naar een board met camber naar rocker. Vrouwen boards zijn mijns inziens vaak vrij slap, maar de Jones airheart en rossignol diva zijn wel wat stijvere boards met camber in het midden en rocker richting de tips.
Zoals ik al aangaf zelf geen ervaring met de Barret, maar ik vind van andere zogenaamde vrouwenboards van Mervin de stijfheid best tegenvallen. De mannenboards konden me meer bekoren.
En grote kans dat je rond de 152 , 154 qua lengte nodig hebt. Moet je even op de maattabellen kijken.

Hi,
De Barret is in de lijn van Gnu een stevig board, maar wordt niet altijd zo ervaren. Stuurt eigenlijk best ok in en heeft wel een extreem goede grip door de gegolfde staalkant. De c3 bijna camber is levendig maar niet heel fel.
De Outline heeft sinds had jaar ook weer een lichte teruggetrokken camber, is niet meer flat. De 2022 is zelfs full camber zegt K2 zelf. Ook best wat carbon erin. Dus niet heel easy, best wat pit. Een echte freerider zeggen zij zelf.
Een rondje testen kan wat meer licht schijnen op deze twee boards. Op Zoetermeer/Duijvestein hebben ze deze beide in de test. Qua lengte als je gaat kopen zeker rond de 152/154 gaan kijken. Past beter bij jou specs.
Succes, Björn

Plaats een reactie