Advies ski heren niveau 7

Na weer een jaar huren nu toch gekozen om eigen materiaal aan te schaffen. Reeds schoenen gekocht, atomic hawx 130s prime.

Nu zoek ik nog skies. Ik vermoed dat ik niveau 6 á 7 ski. Ski alles pistes met redelijk gemak en op snelheid. Qua techniek kan en wil ik nog wel groeien. Zo wil ik graag carven onder de knie krijgen.

Verder ski ik parallel, af en toe off piste bij verse sneeuw, maar voornamelijk op de piste.

Lengte 176, dus wil skies van 168/170.

Iemand adviezen?

Ben zelf de atomic redster X9 WB tegengekomen, hierop wil ik binnenkort testen. Iemand nog andere adviezen?
Liefst modellen waarvan de kleur wat neutraler is. Geen knal rood o.i.d.

*bericht bewerkt door stanmy op 30 jan 2022 10:47

Je kunt de Volkl Racetiger proberen. Bij de test van Skicentrum Heemskerk, hier op de site te zien, komen ze ook erg goed uit de bus. En bovendien heb ik ze ook en ze skiën lekker, vind ik.

Na weer een jaar huren nu toch gekozen om eigen materiaal aan te schaffen. Reeds schoenen gekocht, atomic hawx 130s prime.

Nu zoek ik nog skies. Ik vermoed dat ik niveau 6 á 7 ski. Ski alles pistes met redelijk gemak en op snelheid. Qua techniek kan en wil ik nog wel groeien. Zo wil ik graag carven onder de knie krijgen.

Verder ski ik parallel, af en toe off piste bij verse sneeuw, maar voornamelijk op de piste.

Lengte 176, dus wil skies van 168/170.

Iemand adviezen?

Ben zelf de atomic redster X9 WB tegengekomen, hierop wil ik binnenkort testen. Iemand nog andere adviezen?
Liefst modellen waarvan de kleur wat neutraler is. Geen knal rood o.i.d.

stanmy op 30 jan 2022 10:47

ik heb zelf de x9 wb in 168 ( ben zelf 175)
ik vind het een fijne ski waarmee je relax kan cruisen maar ook af en toe goed kan knallen.
zeker heeft deze wel groei
mogelijkheden zeker betreft het carven. ook korte bochte aardig wat rebound.
heb zelf schoenen van flex 120 erbij van dalbello

Beste advies is om een paar ski’s te gaan testen en te vergelijken bij Duijvenstein / Snowworld en aan te voelen wat je het beste ligt.
Eneuh … karakter is belangrijker dan uiterlijk … ook bij ski’s 😉

Beste advies is om een paar ski’s te gaan testen en te vergelijken bij Duijvenstein / Snowworld en aan te voelen wat je het beste ligt.
Eneuh … karakter is belangrijker dan uiterlijk … ook bij ski’s 😉

Hupla op 30 jan 2022 15:18

Precies, mooi rood is niet lelijk 😉

Edwin van Riel

Uiteraard gaat het niet enkel om de kleur😜… oh wilt echter ook wat. Heb de hele set in het rood naar gezien mijn schoen met groene accenten liever iets dat er wat bij past.

Iemand nog andere opties? Nadeel van landgraaf duijvenstein is dat ze op dit moment enkel de wb x9 als tester hebben… volgende week testen. Vraag me tevens af of ik als gevorderde; maar geen “expert” grote verschillen zal voelen tussen skies.

Wat zeggen jullie van de volgende modellen?
Salomon S/Max 10/12
Salomon S/Force ti 76

Atomic Vantage x77ti
Atomic Vantage 79ti

Plaats een reactie