Nederland Wereldwijd

Ik vraag me af waarom Nederland Wereldwijd nog steeds onvolledige informatie op hun site heeft staan vwb de boosterplicht voor 16/17 jaar.
Op alle Franse officiële sites staat dat hun pass vaccinal onbeperkt geldig is met 2 vaccinaties, maar op NW staat dat belangrijke onderscheid niet vermeld, terwijl er al zo vaak melding van is gemaakt.
Ik ga me nu wat zorgen maken dat zij voorkennis hebben. Dus dat de Fransen binnenkort beslissen dat ook 16/17 jaar een booster moet.
Die ze dus in Nederland op die leeftijd nog niet kunnen krijgen…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 02 feb 2022 14:11

Ik vraag me af waarom Nederland Wereldwijd nog steeds onvolledige informatie op hun site heeft staan vwb de boosterplicht voor 16/17 jaar.
Op alle Franse officiële sites staat dat hun pass vaccinal onbeperkt geldig is met 2 vaccinaties, maar op NW staat dat belangrijke onderscheid niet vermeld, terwijl er al zo vaak melding van is gemaakt.
Ik ga me nu wat zorgen maken dat zij voorkennis hebben. Dus dat de Fransen binnenkort beslissen dat ook 16/17 jaar een booster moet.
Die ze dus in Nederland op die leeftijd nog niet kunnen krijgen…

femh op 31 jan 2022 21:25

Zou ik niet bang voor zijn. In december stond bv de aangepaste regelgeving voor Janssen er heel lang niet op. Pas na meerdere telefoontjes en vragen of het ‘dus’ niet voor Nederlanders gold omdat het niet op NLWW stond, werd het aangepast, maar toen klopte het nog steeds niet. Ze lopen imho vooral achter de feiten aan en/of zijn onvoldoende in staat de info juist samen te vatten. Aan de telefoon zeiden ze toen ook dat zij afhankelijk zijn van wat de ambassades aanleveren, en die zijn weer afhankelijk van de ministeries…
In FR is een booster voor 18- niet verplicht en dat gaat vast niet ‘zomaar’ veranderen, dat zou ook in het land zelf weerstand oproepen.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 31 jan 2022 22:34

Dank je :-)

Dank je :-)

femh op 01 feb 2022 06:55

O, en die besluiten in Frankrijk worden vaak (net als in NL) pas genomen op de dag van bv een persconferentie. Zou wel heel sterk zijn als NL daar weken vooruit voorkennis over zou hebben;)

Helemaal met @Jorien83 eens, plus dat Frankrijk tot nu toe bij alles wat ze hebben ingevoerd het zo hebben hebben gedaan dat er tijd is om aan de nieuwe voorwaarden te voldoen.

In Frankrijk is de booster voor niet volwassen niet verplicht en ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren.

Click. Click. Peace

Dank. Dan kan ik eindelijk beginnen met de voorpret voor mijn ski-vakantie…

Dank. Dan kan ik eindelijk beginnen met de voorpret voor mijn ski-vakantie…

femh op 01 feb 2022 08:29

Ken het gevoel, wij hadden dat voor de kerstvakantie ook. Eerst stress omdat mijn man Janssen had en in NL nog geen booster kon krijgen, dus daarvoor naar FR gereden, want zonder booster zou hij geen coronpas krijgen… toen begonnen allerlei landen met test- en quarantaineplicht ivm omikron, kwamen er weer aanscherpingen in FR… ik heb er letterlijk tot de dag van vertrek niet op durven vertrouwen dat we écht konden gaan. Nu voor de voorjaarsvakantie maak ik me minder zorgen, al helpt het in vergelijking met jou wel dat mijn kinderen niet tegen de 18 lopen;)

Maar: geniet van de voorpret en nog veel meer van je vakantie!

Zou mijn gezeur per mail, twitter, facebook en app resultaat hebben gehad? ;-)
Ze hebben het eindelijk aangepast!
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/r…

Zou mijn gezeur per mail, twitter, facebook en app resultaat hebben gehad? ;-)
Ze hebben het eindelijk aangepast!
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/r…

femh op 01 feb 2022 14:32

Geen gezeur hoor. Je wilt gewoon duidelijkheid hebben op de officiële Nederlandse reiswebsite. Het is gewoon raar dat ze de geldende en toekomstige regelgeving, zoals ze in Frankrijk allang gecommuniceerd hebben, niet of niet goed op hun website gezet hebben. Waardoor er mogelijk onnodige annuleringen zijn gedaan en mensen in de stress hebben gezeten.
Zelfs het pushbericht over Frankrijk klopte nog niet. DAT vind ik erg slordig.

Dus ik ben blij dat je bent blijven “zeuren”. Hopelijk heeft dit ertoe bijgedragen dat het is aangepast en dat ze het beter gaan regelen bij NW.

*bericht bewerkt door linda5 op 01 feb 2022 17:44

linda

Nu lees ik weer iets nieuws, dat ze je willekeurig kunnen testen bij aankomst op het vliegveld. Pfff. Mag hopen dat dat niet klopt. Zit je daar straks vast.

Nu lees ik weer iets nieuws, dat ze je willekeurig kunnen testen bij aankomst op het vliegveld. Pfff. Mag hopen dat dat niet klopt. Zit je daar straks vast.

femh op 01 feb 2022 17:49

Als je alles op order hebt is er toch ook geen reden tot paniek?

nou toch wel. Ik zal dan een test vooraf doen om te checken of ik negatief ben.
Maar wie weet test ik een dag later op het vliegveld, bij zo’n willekeurige controle, wel positief en kan ik daar 7 dagen in quarantaine.
Misschien kan ik beter met de trein.

nou toch wel. Ik zal dan een test vooraf doen om te checken of ik negatief ben.
Maar wie weet test ik een dag later op het vliegveld, bij zo’n willekeurige controle, wel positief en kan ik daar 7 dagen in quarantaine.
Misschien kan ik beter met de trein.

femh op 01 feb 2022 18:32

Met de erewoordverklaring die je als buitenlander sowieso bij je moet hebben, geef je toestemming voor die willekeurige testen. In theorie kunnen ze je ook bij bv de grens vragen om een test te doen.

Goedemorgen,

Is het nog wel verplicht om een pass vaccinale te hebben voor 16-18 en 1 maand? Of is dit hetzelfde als de app Tous sans Covid?

pass vaccinal voor 16 en 17 jaar krijgen ze al bij 2 vaccinaties. Kan getoond worden via de internationale qr via Nederlandse app of via de Tous sans covid. (dan schuifje naar pass vaccinal zetten)

Plaats een reactie