Eenvoudige pistes Saalbach e.o.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Deze week bivakkeer ik met m’n vriendin in de buurt van Saalbach. Na vele positieve reviews en aanbevelingen voor blauwe pistes, zijn we hier heengegaan.
Nou ben ik zelf niet bekend met de pistes in het gebied, dus ben gestart bij de Zwölferkogel en Schattberg west.
Kan aan mij liggen, maar vond deze pistes eerder naar rood nijgen.(piste 30,37-38

Ik kom prima naar beneden, hooguit de piste een keertje van superdichtbij bekijken. Maar voor m’n vriendin was deze piste te.

Volgende dag zijn we richting steinplatte gegaan, wat voor haar verder top was.

Nou vroeg ik me af of jullie aanbevelingen hebben voor vlakkere/makkelijkere pistes in of rondom Saalbach.

Welke heb je gedaan bij schattbergwest? zwolferkogel is iets uitdagender blauw maar zeker geen rood. probeer de blauwe schattbergoost bijvoorbeeld eens, die is mooi breed en lang. En dan via de schonleitebahn weer terug. Ook de blauwe vanaf de bernkogel is erg breed en vlak.

Mischien ook even denken aan lessen, eigenlijk zijn alle blauwe daar in het gebied erg goed te doen, sommige rode kunnen voor niet gevorderde skiërs wat lastiger zijn, zeker aan het einde van de dag

*bericht bewerkt door marklit op 01 feb 2022 22:35

Welke heb je gedaan bij schattbergwest? zwolferkogel is iets uitdagender blauw maar zeker geen rood. probeer de blauwe schattbergoost bijvoorbeeld eens, die is mooi breed en lang. En dan via de schonleitebahn weer terug. Ook de blauwe vanaf de bernkogel is erg breed en vlak.

Mischien ook even denken aan lessen, eigenlijk zijn alle blauwe daar in het gebied erg goed te doen, sommige rode kunnen voor niet gevorderde skiërs wat lastiger zijn, zeker aan het einde van de dag

marklit op 01 feb 2022 22:22

Stukje 8,10 rood/blauw.
Uitdagendblauw is vrij accuraat :)
Schattberg en Bernkogel zijn een stuk relaxter?
Is de andere kant van het dal sowieso een stuk toegankelijker voor beginners?

Bernkogel (bovenaan erg vlak, misschien goed om mee te beginnen voor je vriendin). En de kohlmais is lekker skiën. Leogang heeft ook veel blauwe pistes. In Hinterglemm de spieleck, ook erg Nice. Veel plezier deze week!

De 2a is een prachtige piste. Op het einde misschien beetje moeilijker (zeker op het einde van een drukke dag), maar echt de moeite. Alleen spijtig dat je niet rechtstreeks terug naar dezelfde plaats naar boven kan…

Verder is de 146 ook wel een heel goede beginnerspiste, heel breed en nergens echt moeilijk.

Maar inderdaad ook eens kijken om lessen te nemen, want als je door het hele gebied wil gaan, ga je zeker en vast nog moeilijkere stukjes tegenkomen.

Op de Schattberg kunnen de omstandigheden wel zwaarder zijn.

Eenvoudigste pistes in Saalbach van wat ik me herinner :
146 tot aan Luis alm (absoluut beginnerspiste - deel 2 is lastiger zeker in namiddag).
152 piste in het dorp, altijd mooi geprepareerd.
163 mooie piste tussen de bomen met redelijk lang zacht afhellend stuk

Richting Hinterglemm zijn er ook eenvoudigere opties (70,56,…)

De meest eenvoudige zijn al genoemd; maar als blauwe pistes een probleem zijn voor je vriendin zou ik toch adviseren om een paar lessen te nemen.

Wij zijn zelf twee jaar geleden als net-niet-beginner geweest. Wij zaten in Viehofen en gingen meestal met de Schonleitenbahn omhoog naar de Wildenkarkogel. In dat gebied kan ik je pistes 162b, 163 en 164 aanraden. Ga niet rechtsaf naar de 162, daar zit een steil stuk is wat voor beginners moeilijk is.

Verder kan je via 166 en 152 een lange dalafdaling skiën, helemaal naar Saalbach toe. Ook kan je op de Kohlmais de 155 nemen, die is ietsje lastiger maar goed te doen.

Op de Schattberg Ost is piste 4 ook goed te doen. De dalafdaling (2a) werd ons door onze leraar nog afgeraden, omdat daar tegen het einde een steil/moeilijk stuk in zit.

En inderdaad: Neem les. Hebben wij ook gedaan, de leraar weet precies welke pistes je aankan en van welke je op dit moment nog beter een weg kan blijven.

dit is wat het skigebied er zelf van zegt:
https://www.saalbach.com/de/service/stories/top-10-pisten-fu…

Plaats een reactie