Zoon 15 vaccinatie verloopt in Oostenrijk tijdens vakantie

Hallo,

Wij gaan in de voorjaarsvakantie op wintersport. Nu hebben wij 1 probleempje met de vaccinatie van mijn zoon. Hij is gevaccineerd op 2 augustus wat betekent dat die vaccinatie in de vakantie afloopt. Ook is hij geboren voor 30 augustus 2006 wat betekent dat die buiten de Ninja Holiday pass valt. Hij zou dus in principe met een pcr wel binnenkomen. Ik heb nu een vraagje: Als we eenmaal binnen zijn wordt er dan bij bijv de aankoop van de skipas gekeken naar de einddatum van de vaccinatie? Want anders zou de enige optie boosterprik in Duitsland halen zijn.

*bericht bewerkt door Henk101 op 01 feb 2022 23:17

Bestaan er nog 15 jarigen die geen Corona hebben gekregen? Kan ook nog een optie zijn

*bericht bewerkt door marklit op 01 feb 2022 23:18

Bestaan er nog 15 jarigen die geen Corona hebben gekregen? Kan ook nog een optie zijn

marklit op 01 feb 2022 23:18

Helaas heeft hij nog geen corona gekregen. Hij wilt het heel graag maar het lukt maar niet. Het lijkt wel alsof hij er immuun voor is. Meerdere klasgenoten waarbij hij dicht in contact is geweest met corona maar hij niet…

*bericht bewerkt door Henk101 op 01 feb 2022 23:21

Balen, je kind heeft een booster of natuurlijke booster nodig of als AT naar 3G gaat kan hij met PCR testen of antigen testen skiën…

*bericht bewerkt door Gerjon op 02 feb 2022 00:10

Nee, je kind zal aan de Ninja pas moeten tenzij hij nog even snel een herstelbewijs heeft door een positieve besmetting of een booster halen in Duitsland of afwachten of de regels nog veranderen, zie reisapp of bel de instantie Ages…

Gerjon op 01 feb 2022 23:43

Helaas valt hij net 2 maanden uit deze ninja pass. Ik denk dat boosterprik halen in Duitsland dan de enige optie is…

Bij mij was de controle op Innsbruck goed. Eenmaal in het hotel scannen ze met de “GreenCheck” app. Daarna hebben zij de skipassen direct geregeld (blijkbaar zonder qr). Ging allemaal prima.

Rest van de week in 1 berg restaurant een QR moeten laten zien. De rest was het feit dat je op de berg zag voldoende.

Je moet er vanuit gaan dat de skipas wordt vrij geschakeld zolang de vaccinatie geldig is, of dat je een skipas kunt kopen tot die datum.
Hopen dat het misschien lukt op basis van hetgeen je in verschillende reacties leest, lijkt mij niet de meest verstandige gok.
Je hebt dus 2 opties: boosterprik in DE of AT.
De booster is trouwens direct geldig, wel QR code regelen in DE bij Apotheek, in AT wordt deze per mail binnen 1 dag opgestuurd, maar je krijgt ook een papieren bewijs mee.

Wanneer de hotelier je een skipas verstrekt, is deze verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens, en dus ook voor het controleren van de QR code.

Horeca bezoeken zal met neg test wel kunnen bij 3G, gebruik openbaar vervoer en skiliften niet.

Volgens mij is gezegd dat de kans groot is dat skiliften ook terug gaan naar 2G vanaf half februari.
en dan kan je dus testen vanaf het moment dat de vaccinatie vervalt.
Naar ik heb begrepen wordt je skipas gekoppeld aan je qr code en als deze niet meer geldig is, werkt je skipas pas weer als je die weer opnieuw activeert met een geldige code.

Ik denk dat je heel veel geluk moet hebben per hotel/ plek waar je je skipas koopt.

Eerste week van januari zijn wij naar Oostenrijk geweest. Daar werd van iedereen de qr code gecontroleerd. Er werd ook bij details gekeken of deze nog lang genoeg geldig is. Bij sommige restaurants was het uit je zak pakken van je telefoon al genoeg. Als je zeg maar richting de app ging, werd je al binnengelaten.

Ski you later!

Ik heb gisteren met onze kinderen een booster gehaald in Duitsland, Meppen. Perfect geregeld! Ik heb de bewijzen al ingeladen in de grüner pass.
Heerlijk geen gestress meer van verlopen vaccinaties en wel/geen pcr.
En meest belangrijke: extra bescherming tegen covid

*bericht bewerkt door Dedek op 02 feb 2022 11:06

Je moet er vanuit gaan dat de skipas wordt vrij geschakeld zolang de vaccinatie geldig is, of dat je een skipas kunt kopen tot die datum.
Hopen dat het misschien lukt op basis van hetgeen je in verschillende reacties leest, lijkt mij niet de meest verstandige gok.
Je hebt dus 2 opties: boosterprik in DE of AT.
De booster is trouwens direct geldig, wel QR code regelen in DE bij Apotheek, in AT wordt deze per mail binnen 1 dag opgestuurd, maar je krijgt ook een papieren bewijs mee.

Vanwege de stress/onzekerheid zou ik persoonlijk ook niet hopen op tijdige besmetting of veranderende regels. En inderdaad wordt je skipas gekoppeld aan de geldigheid van je QR code.
Onze ervaring met boosteren in Oostenrijk is zeer positief. En dan heb je binnen no-time je QR code verlengd en dus ook je skipas. Als alternatief voor booster kan je voor de laatste dagen ook nog PCR test doen (is in meerdere skigebieden bij de grotere liften mogelijk) en met een negatieve test de skipas ontgrendelen. Maar goed, dan loop je ook het risico op een positieve test. Ik zou het wel weten ;-)

Je moet er vanuit gaan dat de skipas wordt vrij geschakeld zolang de vaccinatie geldig is, of dat je een skipas kunt kopen tot die datum.
Hopen dat het misschien lukt op basis van hetgeen je in verschillende reacties leest, lijkt mij niet de meest verstandige gok.
Je hebt dus 2 opties: boosterprik in DE of AT.
De booster is trouwens direct geldig, wel QR code regelen in DE bij Apotheek, in AT wordt deze per mail binnen 1 dag opgestuurd, maar je krijgt ook een papieren bewijs mee.

Vanwege de stress/onzekerheid zou ik persoonlijk ook niet hopen op tijdige besmetting of veranderende regels. En inderdaad wordt je skipas gekoppeld aan de geldigheid van je QR code.
Onze ervaring met boosteren in Oostenrijk is zeer positief. En dan heb je binnen no-time je QR code verlengd en dus ook je skipas. Als alternatief voor booster kan je voor de laatste dagen ook nog PCR test doen (is in meerdere skigebieden bij de grotere liften mogelijk) en met een negatieve test de skipas ontgrendelen. Maar goed, dan loop je ook het risico op een positieve test. Ik zou het wel weten ;-)

Mijtje op 02 feb 2022 11:07

Niet om andermans verhalen tekort te doen of om advies te geven, maar puur om het grote plaatje te schetsen (van 1 ervaring dus, niks meer dan dat). In Gerlos werd er volgens mij niks met de QR gedaan qua skipas. Hotel scande ons (7 personen) a la bliep-groen-bliep-groen-etc zonder naar de datums of wat dan ook te kijken. Daarna regelden zij de skipas. Hebben dus onze QR 2 seconden bekeken en geloofden het daarna wel. De kans dat de skips ergens aan gekoppeld is lijkt me daarom klein.

Waarom roep ik dit, misschien is het per gebied anders maar ik gok (nadruk op gok) dat als je eenmaal een skipas hebt, dat je dan je week lekker vol kunt maken en nobody cares.

Ik heb gisteren met onze kinderen een booster gehaald in Duitsland, Meppen. Perfect geregeld! Ik heb de bewijzen al ingeladen in de grüner pass.
Heerlijk geen gestress meer van verlopen vaccinaties en wel/geen pcr.
En meest belangrijke: extra bescherming tegen covid

Dedek op 02 feb 2022 11:04

Dat gaan wij nu doen in Aken, Duitsland. Nog enige tips daarvoor?

Als je hier op forum zoekt op ‘Aken’, vindt je heel veel ervaringen

Je moet er vanuit gaan dat de skipas wordt vrij geschakeld zolang de vaccinatie geldig is, of dat je een skipas kunt kopen tot die datum.
Hopen dat het misschien lukt op basis van hetgeen je in verschillende reacties leest, lijkt mij niet de meest verstandige gok.
Je hebt dus 2 opties: boosterprik in DE of AT.
De booster is trouwens direct geldig, wel QR code regelen in DE bij Apotheek, in AT wordt deze per mail binnen 1 dag opgestuurd, maar je krijgt ook een papieren bewijs mee.

Vanwege de stress/onzekerheid zou ik persoonlijk ook niet hopen op tijdige besmetting of veranderende regels. En inderdaad wordt je skipas gekoppeld aan de geldigheid van je QR code.
Onze ervaring met boosteren in Oostenrijk is zeer positief. En dan heb je binnen no-time je QR code verlengd en dus ook je skipas. Als alternatief voor booster kan je voor de laatste dagen ook nog PCR test doen (is in meerdere skigebieden bij de grotere liften mogelijk) en met een negatieve test de skipas ontgrendelen. Maar goed, dan loop je ook het risico op een positieve test. Ik zou het wel weten ;-)

Mijtje op 02 feb 2022 11:07

Niet om andermans verhalen tekort te doen of om advies te geven, maar puur om het grote plaatje te schetsen (van 1 ervaring dus, niks meer dan dat). In Gerlos werd er volgens mij niks met de QR gedaan qua skipas. Hotel scande ons (7 personen) a la bliep-groen-bliep-groen-etc zonder naar de datums of wat dan ook te kijken. Daarna regelden zij de skipas. Hebben dus onze QR 2 seconden bekeken en geloofden het daarna wel. De kans dat de skips ergens aan gekoppeld is lijkt me daarom klein.

Waarom roep ik dit, misschien is het per gebied anders maar ik gok (nadruk op gok) dat als je eenmaal een skipas hebt, dat je dan je week lekker vol kunt maken en nobody cares.

Bens op 02 feb 2022 12:43

Wellicht hangt het inderdaad af van waar je skiet. Bij ons werd er wel degelijk gekoppeld aan de QR. Bij het afhalen van onze seizoenspas werd er ook duidelijk bij vermeld hoe en waar we de pas konden activeren. Tijdens het scannen (bliep) van de QR code worden de vaccinatiedata ook gecontroleerd (en hopenlijk groen). We kregen van de week ook een schrijven met de waarschuwing dat we na 1 februari onze seizoenspas even moesten checken.
Ook weekpassen werkten zo en passen die met negatieve PCR testen moesten worden ontgrendeld waren daadwerkelijk geblokkeerd op de datum van verloop PCR. Heb meerdere mensen de poortjes 's ochtends niet door zien komen.

Bij een kennis van mij ook skipas gekoppeld aan QR. Missschien ff checken op jouw locatie dus,

Wat nou als je niet alle passen in 1 keer koopt? Eerste ronde koop je de passen als gezelschap zonder 15 jarige. Daarna sta je in een andere rij om 1 skipas voor “jezelf” te kopen en die geef je door aan de 15 jarige. Heel illegaal natuurlijk, maar even vanuit de theorie benaderd

Het lijkt me dat ze bij de QR check ook om je ID vragen

In Gerlos werd er volgens mij niks met de QR gedaan qua skipas. Hotel scande ons (7 personen) a la bliep-groen-bliep-groen-etc zonder naar de datums of wat dan ook te kijken. Daarna regelden zij de skipas. Hebben dus onze QR 2 seconden bekeken en geloofden het daarna wel.

Bens op 02 feb 2022 12:43

Wij hebben bij aanschaf skipas in Gerlos wel QR code moeten laten zien, weet niet of ook gekeken is naar datum.
Misschien als dat via het hotel loopt dat het anders is, maar bij de skipas verkoop zou ik er niet van uit gaan dat het niet nodig is.

Software in AT is (helaas) intelligent en ziet tot wanneer de QR code geldig is dus je laatste QR code bepaald tot wanneer je de liften kan gebruiken en restaurants in kan (referentie is bijvoorbeeld als je de QR code in de Gruner pass app stopt, dan zie tot wanneer je een restaurant in komt en is ook direct zelfde datum tot wanneer je liftpas geldig gemaakt kan worden).

*bericht bewerkt door Gerjon op 03 feb 2022 11:42

Bestaan er nog 15 jarigen die geen Corona hebben gekregen? Kan ook nog een optie zijn

marklit op 01 feb 2022 23:18

Helaas heeft hij nog geen corona gekregen. Hij wilt het heel graag maar het lukt maar niet. Het lijkt wel alsof hij er immuun voor is. Meerdere klasgenoten waarbij hij dicht in contact is geweest met corona maar hij niet…

Henk101 op 01 feb 2022 23:20

Je kan een pcr test laten doen, hij hoeft geen klachten te hebben. Moet je wel snel doen aangezien het herstelbewijs na 11 dagen geldig is.

We kunnen met z’n allen wel heel creatief zijn, maar makkelijkste is toch echt de booster halen. Dan ben je (voorlopig) van alles af en hoef je je alleen nog maar ‘zorgen’ te maken wat er in je koffer meegaat en welke route je gaat rijden.

Ik snap het punt niet van sommigen dat een booster in duitsland gehaald moet worden. We hebben toch prikken zonder afspraak in nederland waar je dichtbij een booster kunt halen voor iedereen boven 12 jaar? TS gaat pas in voorjaarsvakantie dus geldigheid niet meteen relevant.

*bericht bewerkt door Maarten80 op 03 feb 2022 12:14

Ik snap het punt niet van sommigen dat een booster in duitsland gehaald moet worden. We hebben toch prikken zonder afspraak in nederland waar je dichtbij een booster kunt halen voor iedereen boven 12 jaar? TS gaat pas in voorjaarsvakantie dus geldigheid niet meteen relevant.

Maarten80 op 03 feb 2022 12:04

Booster kan in NL alleen vanaf 18 jaar
Tot 18 jaar alleen de eerste 2 vaccinaties.

Bovendien begint de voorjaarsvakantie in zuid Nederland pas eind feb, dus geldigheid kan zeker wel relevant zijn!

*bericht bewerkt door Dedek op 03 feb 2022 12:47

Bestaan er nog 15 jarigen die geen Corona hebben gekregen? Kan ook nog een optie zijn

marklit op 01 feb 2022 23:18

Helaas heeft hij nog geen corona gekregen. Hij wilt het heel graag maar het lukt maar niet. Het lijkt wel alsof hij er immuun voor is. Meerdere klasgenoten waarbij hij dicht in contact is geweest met corona maar hij niet…

Henk101 op 01 feb 2022 23:20

Vreemde opmerking, helaas heeft hij nog geen corona gekregen.Ik denk dat je daar blij om moet zijn.
Er zijn ook jongeren behoorlijk ziek van geworden.

Plaats een reactie