Car bags koffers op maat

Ik ben voornemens de tassen van car bags aan te schaffen, iemand hier die ze al heeft en wat over de kwaliteit kan vertellen?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 feb 2022 09:36

Ik heb ze laatst gekocht en meegenomen naar de sneeuw. Lijkt prima kwaliteit, zeker voor de prijs wat je betaald. Nu dus 1 keer gebruikt, volgende keer gaan ze weer mee. Verwacht niet de echte top kwaliteit, maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan.

Ik heb de car bags een paar jaar geleden besteld voor mijn Tiguan. Ze passen perfect in de kofferbak. Omdat ik de tassen nogal volgepropt had was het wel noodzaak de achterbank 1 tandje naar voren te schuiven zodat de klep ook wat makkelijker dicht gaat
Kwaliteit van de stof is prima. Mooi stevig en een aantal tassen heeft wieltjes. Op basis van je type auto krijg je een set. Je kan dus niet zelf kiezen welke tassen je krijgt (tenminste, toen niet)
Enig minpunt vind ik het trek dingetje van de rits. Dat materiaal is vrij bros en breekt makkelijk af.
Al met al tevreden mee. Al denk ik dat je met sporttassen en wat losse tussenprop tassen hetzelfde efficiënte inpak niveau bereikt.

Ik had voor mijn vorige wagen ook de carbags aangeschaft. Zeer tevreden over ze. Geen plaatsverlies meer in de koffer van de auto. Mijn set bestond 3 lange tassen voor onderaan in de koffer, met daarop nog 3 kleinere tassen. Alles werd mooi opgevuld. De grote tassen waren tamelijk lang waardoor het soms onhandig was ze via de trappen naar boven te sleuren. Ik heb ze een 8 jaar gebruikt. Kwaliteit was goed, maar niet top. Sommige waren nu een beetje beschadigd ( schuur sporen) aan de hoeken (onderzijde) Maar ze waren nog perfect te gebruiken. Nu ik een nieuwe wagen heb overweeg ik over te schakelen naar tassen van het merk “kjust”. Omdat Carbags heeft geen tassen op maat van mijn auto heeft. Deze van “kjust” zien er ook goed uit.

Heb ze ook al een jaar of vijf en ben er heel tevreden van. Het scheelt toch wel een heel pak vergeleken met de gewone sporttassen. Bij de zomervakantie zit alles in de koffer en is het zicht naar achter helemaal vrij … dat was voordien wel anders. Tenzij je ski’s meeneemt, kan je met een beetje goede wil de dakkoffer thuis laten voor de wintersport, afhankelijk van je auto en wat je allemaal wil meenemen natuurlijk.

*bericht bewerkt door Hupla op 02 feb 2022 09:56

Ik zit altijd vol verbazing naar die reclames hier van te kijken en denk altijd; waarom zou je dat in godsnaam willen. Je hebt vast al tassen thuis en koopt ooit weer een andere auto…

Ik zit altijd vol verbazing naar die reclames hier van te kijken en denk altijd; waarom zou je dat in godsnaam willen. Je hebt vast al tassen thuis en koopt ooit weer een andere auto…

MiKeZZa op 02 feb 2022 16:32

Ja zo zie ik het ook altijd. Als je gewoon tassen gebruikt in plaats van harde koffers kan je alles passend krijgen in je kofferbak. Als je alles verpakt in vaccuumzakken die je met je stofzuiger vacuüm trekt past er ook heel veel in. Maar goed. Car bags zien er wel mooi uit als je de kofferbak opent😉

*bericht bewerkt door Martin9 op 02 feb 2022 22:04

🏂

Mijn eerste reactie was «  zijn ze er toch ingetrapt »

Mijn eerste reactie was «  zijn ze er toch ingetrapt »

Pino op 02 feb 2022 21:59

Zo voelde het ook echt toen ik het wilde kopen. Toch maar gedaan aangezien ik geen geschikte tassen heb, alleen 2 trolley’s. Maar ja toch wel blij mee. Het past mooi en lijkt redelijke kwaliteit. Tot nu toe geen spijt van. Daarnaast 2 kleine kids, zal vaker van pas komen. De auto is ook net nieuw, niet gekocht om volgend jaar weer weg te doen.

We huren wel eens een camper en zijn mede daarom hoed voorzien van soepele tassen. Rugzakjes en grote boodschappentassen komen ter plekke ook vaak van pas. Ik zie me niet met een carbag boodschappen doen.
Maar als het mooi past, helemaal goed.

haha zo zie je maar weer dat die reclames wel werken. Ik dacht je maakt mij niet wijs dat ik in zo’n dom reclame spotje trap. Nou maak dat de kat maar wijs want ik ben er wel ingetrapt 😁🤦‍♂️ December koopwoede zullen we het maar noemen?

Overigens prima tevreden mee, je gebruikt de ruimte van de auto goed en het lijkt best degelijke kwaliteit te zijn. Overigens had ik wel graag een grotere SUV achtige auto gehad want dan krijg je meer waar voor je geld qua omvang koffers 🤣 (nu volvo V40).

Ben wel benieuwd of je met die tassen er nooit last van hebt dat bepaalde dingen juist er niet goed in passen juist doordat de tassen een bepaalde maat hebben?
M’n snowboards gaan sowieso ook achterin, dus dan wordt het al lastig en verder tetris ik de achterbak gewoon vol met tassen en her en der wat los spul (boots, rugzak, jassen etc.). Heb eigenlijk nooit last van loze ruimte. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er niet zo mooi uit als de carbags.

Wij wilde ook graag Car bags, maar hebben toch voor een andere oplossing gekozen. We zijn heel blij met onze auto (VW Sportsvan) maar je weet nooit of er wellicht een andere auto komt.
We zijn op zoek gegaan naar vergelijkbare tassen op wielen, en hebben een puzzel van de auto gemaakt. Uiteindelijk werden het 5 tassen van de Lidl shop. De achterbank inderdaad een tikje naar voren en de puzzel past er zo in!
Wel de ski’s en schoenen in de dakkoffer

null

Ja prima spul,echt handig. Alleen helaas bij aanschaf andere auto passen ze niet echt meer. Net als de winterbanden en velgen en ook de sneeuwkettingen mee verkocht. voortaan gewoon weer sporttassen.

In mijn studententijd had iedereen van de groep waar we mee gingen skiën precies één old school carbag ter beschikking: de gewone grijze vuilniszak. Dat stouwde en propte prima. Geen gezicht? Boeien. En in de bezemkast met uitzicht nam deze ‘tas’ geen ruimte in, dat was ook weer prima.

Life is what happens while you were checking your phone

Ik zit altijd vol verbazing naar die reclames hier van te kijken en denk altijd; waarom zou je dat in godsnaam willen. Je hebt vast al tassen thuis en koopt ooit weer een andere auto…

MiKeZZa op 02 feb 2022 16:32

haha ja precies dit, hoeveel neem je dan ook mee om dit te willen? gewoon wat minder meeslepen en in een normale tas of koffer doen lijkt me stuk een praktischer

Misschien zijn die carbags juist goed om de hoeveelheid spullen te beperken. Ieder gezinslid Max 1 carbag vol. Nu stouwen we de achterbak vol, en de helmen, extra schoenen, liggen bij de voeten van de kinderen.

Luxeprobleem hier is dat man elke 4 jaar een nieuwe leasebak “ krijgt “, en dan passen ze niet meer.

Een nog niet vermeld voordeel van die car bags is de positieve invloed die deze tassen kunnen hebben op je relatie. Niet iedereen is even goed in ruimtelijk inzicht en het kunnen inschatten van wat er in de auto past. Die optimistische kijk op de kofferruimte kan voor spanningen in de relatie zorgen of toch minstens voor een minder prettig vertrek naar de vakantie bestemming. Waarom neem je weer zo veel mee? Kan jij wel een auto inladen? Waarom zoveel schoenen, je hebt toch maar twee voeten? Enz.

Als je dan die tassen op maat voor de eerste keer gebruikt en je hoort tijdens het inpakken: “Schat, die car bags zijn echt wel veel te klein!”, dan kan je de situatie onmiddellijk de-escaleren door te zeggen: “Tja, grotere tassen passen echt niet in de auto, die dingen zijn helemaal afgemeten.” Dat begrijpt iedereen. Geen discussie, geen gedoe. Een rustig vertrek naar de wintersport is misschien ook wel wat waard, toch? 😉

Alleen jammer dat ze dan weer te groot zijn voor handbabage in het vliegtuig. Moet ik naats mijn carbag ook een setje planebags.

Voor de dakkoffer hebben wij deze aangeschaft, ziet er robuust uit, flexibel en kleurrijk 😂. En voor 2,99 kun je heel wat tassen aanschaffen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/frakta-tas-voor-steekwagen-blau…

P.s. ik denk dat ze ook in de achterbak passen van de meeste auto’s 😉

Ik hoor dat Sander Janson er al jaren zeer tevreden over is :-)

Hebben ze dan ook een koelbox en krat voor etenswaren? Ik weet na een paar vakanties precies hoe veel er in de auto past.

Ik zoek nog zo’n set voor mijn VW T5.1 🤪

Disturbing the peace since 1975

Voor de dakkoffer hebben wij deze aangeschaft, ziet er robuust uit, flexibel en kleurrijk 😂. En voor 2,99 kun je heel wat tassen aanschaffen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/frakta-tas-voor-steekwagen-blau…

P.s. ik denk dat ze ook in de achterbak passen van de meeste auto’s 😉

Taco op 06 feb 2022 22:59

Dat is een geinige oplossing. Bijkomend voordeel is dat als ze leeg zijn ze ook geen ruimte innemen.
Sporttassen, koffers etc blijft ter plekke altijd toch de nodige ruimte innemen. Mooie tip.

It is an amazing world

Ik hoor dat Sander Janson er al jaren zeer tevreden over is :-)

ebben ze dan ook een koelbox en krat voor etenswaren? Ik weet na een paar vakanties precies hoe veel er in de auto past. § JaapD op 07 feb 2022 10:34

Die is daar zeker fan van ;) en ook van skischoenen laten aanmeten.

En vergeet de Falke sokken niet!

En ook niet de Continental winterbanden!

Paul

Voor de dakkoffer hebben wij deze aangeschaft, ziet er robuust uit, flexibel en kleurrijk 😂. En voor 2,99 kun je heel wat tassen aanschaffen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/frakta-tas-voor-steekwagen-blau…

P.s. ik denk dat ze ook in de achterbak passen van de meeste auto’s 😉

Taco op 06 feb 2022 22:59

Dat is een geinige oplossing. Bijkomend voordeel is dat als ze leeg zijn ze ook geen ruimte innemen.
Sporttassen, koffers etc blijft ter plekke altijd toch de nodige ruimte innemen. Mooie tip.

Henrike op 07 feb 2022 11:37

Wij hebben dit soort tassen, ziet er nog net iets gezelliger uit :)
https://www.fleurigenkleurig.nl/a-60813874/rex-london/opberg…

Passen ook prima in de dakkoffer.

Ik heb de diverse reacties gelezen, en ik heb ze besteld!

En? Wordt het de frakta of de appeltas?

Plaats een reactie