Help ik wil graag naar Oostenrijk/Dokterverklaring?

Hallo,
Graag hoor ik of er ervaringen zijn met de doktersverklaring. Het probleem is dat ik in buitenland tijdens kerstvakantie positief getest ben en dit niet als herstel bewijs in Nederlandse CoronaCheck App kan komen en ik dus niet naar Oostenrijk, Italië of Frankrijk op vakantie kan zonder dit herstel bewijs aangezien vaccinatie inmiddels verlopen is (Juli 2021 laatste 2e prik). Booster wordt officieel ook niet aangeraden aangezien het binnen de 3 maanden na besmetting zit. Ik ben dus feitelijk hersteld (positieve test van 8 januari) maar kan dit niet in welke Corona Check app dan ook binnen Europa krijgen. Ik las iets over doktersverklaring in combinatie met vaccinatie, gaat dit werken? en zijn er al mensen die zo een verklaring getekend hebben gekregen door een NL arts?
En zou een Antistoffen test een optie zijn? weet iemand of dit geldt als herstelbewijs?
Alvast dank voor alle hulp en info!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 feb 2022 14:34: verhuisd naar juiste subforum

Waar ben je getest in december? Geen QR code gekregen daar? Dan zou je evt gewoon die in de AT/IT/FR app kunnen inlezen. In de Nederlandse gaat dit (nog) niet inderdaad.

Edwin van Riel

Hoi! Dank voor snelle reactie!
Ik ben in Dubai getest en helaas de QR is niet geldig in de Gruner Pass

Je zou je eigen huisarts kunnen vragen en er zijn ook commerciële bedrijven die misschien je bewijs uit Dubai kunnen omzetten naar een Nederlands bewijs. (Er schreef hier iemand namens een commercieel bedrijf dat artsen in dienst heeft om je oostenrijkse formulier te ondertekenen, maar volgens mij is dat verwijderd, maar vast wel te googelen)
Als je getest bent met een PCR test en je hebt een bewijs op naam met een datum, dan zouden er opties moeten zijn.

" Als je getest bent met een PCR test en je hebt een bewijs op naam met een datum, dan zouden er opties moeten zijn."
Ja precies dat zou ik ook denken, maar huisarts wil niet meewerken en vraag me af of iemand dus een arts kent of ervaring heeft hiermee. Hoor graag.

Neem even contact op met vaccinatiecentrum.nl Wellicht kunnen zij je verder helpen.

Edwin van Riel

Je zou ook kunnen overwegen om toch een booster te halen. Nee, heeft weinig effect, want je bent al beschermd door je recente infectie. Maar kwaad kan het ook niet. En als Nederland die infectie niet administratief wil\kan honoreren, dan kun je op je gezondheidsverklaring bij de booster bij ‘recent covid gehad?’ gewoon ‘nee’ invullen. Klaar.

https://www.ggdnog.nl/corona/alles-over-corona/opnieuw-teste…

Hier staat (wat meer naar onderen) dat je 8 weken na besmetting nog positief test. Misschien kan je je nog een keer laten testen bij de ggd. Er is een kans dat je weer positief test. Volgensmij krijg je 10 of 11 dagen na de test (als deze positief is) een herstelbewijs in je corona app.

Ski you later!

Je zou ook kunnen overwegen om toch een booster te halen. Nee, heeft weinig effect, want je bent al beschermd door je recente infectie. Maar kwaad kan het ook niet. En als Nederland die infectie niet administratief wil\kan honoreren, dan kun je op je gezondheidsverklaring bij de booster bij ‘recent covid gehad?’ gewoon ‘nee’ invullen. Klaar.

Hannah op 02 feb 2022 15:15

Mogen we hier medisch advies geven? Ik weet het niet hoor… De regel is dat je de 1e 3 maanden na besmetting geen prik mag. Ik vind het nogal wat om te roepen dat dat allemaal voor niets is. Ik zou gewoon kijken wat je via de officiële kanalen kunt regelen, het is tenslotte een PCR-test, die moet door een welwillende partij te registreren zijn.

Mikezza, dat is geen medisch advies maar een pragmatische oplossing. Je krijgt i.h.a geen booster binnen de 3 maanden (was 6 maanden) omdat dat niet zo nuttig is en dan een beetje zonde van de kosten van die prik. Gevaarlijk is het niet. Moerlandr kan dat als open vraag navragen bij de vaccinatielijn.

Ik zou de GGD bellen. Die moeten het toch kunnen oplossen als je bewijs hebt?

Helaas de officiële kanalen wijzen naar elkaar en kunnen of willen niks betekenen. Booster is altijd een optie maar niet wenselijk en zou ook niet nodig moeten zijn. Het is en blijft vreemd dat er regels worden bedacht zonder uitvoerbaarheid. Pcr is pcr en wat maakt het uit waar deze is afgenomen. En helaas ik ben gisteren negatief getest dus dat gaat hem niet worden. Dank voor alle input en enige oplossing lijkt een arts of iemand vinden die alsnog het positive pcr resultaat om wil zetten in herstelbewijs.

Ik zou idd opnieuw Pcr af laten nemen en hopen dat je nog positief test, je CT waarden zullen dan hoger zijn zodat je niet opnieuw in quarantaine hoeft. zou niet voor een booster kiezen nu al. Er is vast wel een manier of je certificaat te registreren.
Voor diegene die in AT positief getest zijn, via de BH krijg je een mail met een link naar het Gesundheidsportal waar je kan inloggen en je certificaat kan downloaden in je Gruenepass.
Alleen heb je hier een Handy signatur voor nodig dan krijg je een code om in teloggen. Deze kun je anvragen bij de gemeente van een grotere plaats in de buurt .
Zonder een E-kart nummer Lees nu dat je al negatief bent

*bericht bewerkt door Elly3 op 02 feb 2022 20:13

Dienten Die Alte schule

Heb je contact opgenomen met vaccinatiecentrum.nl zoals hier geopperd werd?

Want ik heb hier gelezen dat die (tegen betaling) bepaalde verklaringen kunnen tekenen/leveren. Misschien kunnen ze dus ook helpen met het registreren van je coronabesmetting bij de GGD? Andere commerciële testers kunnen dit volgens mij ook. Wellicht is er 1 (commercieel als ze zijn) die dat wil doen voor je…

Of gok het er simpelweg op en zwaai in Oostenrijk lang, hard en overtuigend met dit bewijs.

Ik heb indd vaccinatiecentrum gemald maar nog geen reactie . Zal morgen even bellen. Nog geen commerciële partij gevonden die het wil doen, dus mss toch niet zo commercieel ;)

Ik heb indd vaccinatiecentrum gemald maar nog geen reactie . Zal morgen even bellen. Nog geen commerciële partij gevonden die het wil doen, dus mss toch niet zo commercieel ;)

moerlandr op 02 feb 2022 21:31

Door de achterstand bij de doormeldingen van positieve besmettingen heeft onze dochter nog geen herstelbewijs. Om die reden afspraak gemaakt bij vaccinatie centrum. We moeten even inloggen en het positieve testresultaat laten zien en dan zorgen zij voor herstelbewijs. Als je inderdaad kan aantonen dat je in Dubai positief bent getest dan neem ik aan dat ze hetzelfde voor jou kunnen doen.

Ik vrees dat ook vele in NL positief geteste mensen hier de komende weken tegenaan gaan lopen door de enorme achterstand in de registraties. Back-office GGD maakt een ticket aan maar het kan alsnog wel 2-3 weken duren geven ze aan.

Je kunt op de site van de Oostenrijkse regering een standaardformulier downloaden (Duits- of Engelstalig). Met je positieve test uit Dubai en je Isolation Clearance van de Dubai Health Authority (DHA) ga je naar je huisarts voor handtekening en stempel. Sommige huisartsen schijnen hier niet aan mee te werken (ze hebben het al zo druk).Mijn huisarts echter wel. Het formulier wordt in Oostenrijk algemeen geaccepteerd. Tip: je huisarts kan eenvoudig de echtheid controleren door de QR-codes te checken op je testformulier en de Isolation Clearance!

*bericht bewerkt door Fernwehstillen op 04 feb 2022 13:37

Hoi! Dank je wel voor reactie! Kun je mss in privé bericht nummer van je huisartes geven dan? Hier al 2 keer gebeld en helaas…

@Paddy, afgelopen week vrouw en ik positief getest. Binnen 16 uur uitslag en paar uur later in de coronacheck app op te halen. Het gaat echt geen 2-3 weken duren hoor…

Hoi in België kan je je booster krijgen 10 dagen na je corona besmetting. In Duitsland kan je gewoon een booster krijgen dan even langs de apotheek in Duitsland en zij kunnen deze toevoegen op je corona save app. Dus kan geen kwaad en als GGD lastig doet gewoon naar Duitsland hou wel rekening dat er landen zijn die willen dat de booster minimaal 14 dagen oud is succes en veel plezier

Plaats een reactie