Versoepelingen Zwitserland???

Iemand enig idee wanneer 2g komt te vervallen in Zwitserland?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 02 feb 2022 14:13

Hier zijn ze zelf nog niet over uit, je kan de ontwikkelingen volgen op de nieuwssite SRF
https://www.srf.ch/news/schweiz/moeglicher-freedom-day-turbo…

Dat zal fijn zijn als er een beetje vaart in zit wij worden nu geweigerd in onze accomodatie door niet voldoende geïnformeerd te zijn door TUI, volgens tui onze eigen verantwoording we hadden moeten weten dat ons hotel 2g handeert

Vanmiddag om 14:30 schijnt er een persco te zijn. Mogelijk dat daar één en ander wordt verteld…

Vanmiddag om 14:30 schijnt er een persco te zijn. Mogelijk dat daar één en ander wordt verteld…

Harm op 02 feb 2022 12:52

Jullie halen de moed uit me schoenen enige idee of ik dat ergens kan volgen!?

Dat zal fijn zijn als er een beetje vaart in zit wij worden nu geweigerd in onze accomodatie door niet voldoende geïnformeerd te zijn door TUI, volgens tui onze eigen verantwoording we hadden moeten weten dat ons hotel 2g handeert

Highroom op 02 feb 2022 12:45

Dat is vervelend, hotels zijn officieel volgens mij geen 2g op dit moment in Zwitserland. Dus dat je zelf had moeten weten dat je hotel een uitzondering is, is de vraag. Maar dat zal dal wel afgedekt zijn door de voorwaarden van TUI. Hopen dat het veranderd

Vanmiddag om 14:30 schijnt er een persco te zijn. Mogelijk dat daar één en ander wordt verteld…

Harm op 02 feb 2022 12:52

Jullie halen de moed uit me schoenen enige idee of ik dat ergens kan volgen!?

Highroom op 02 feb 2022 13:02

ja die kan je hier volgen: https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-…

Dat zal fijn zijn als er een beetje vaart in zit wij worden nu geweigerd in onze accomodatie door niet voldoende geïnformeerd te zijn door TUI, volgens tui onze eigen verantwoording we hadden moeten weten dat ons hotel 2g handeert

Highroom op 02 feb 2022 12:45

Dat is vervelend, hotels zijn officieel volgens mij geen 2g op dit moment in Zwitserland. Dus dat je zelf had moeten weten dat je hotel een uitzondering is, is de vraag. Maar dat zal dal wel afgedekt zijn door de voorwaarden van TUI. Hopen dat het veranderd

Michelle13 op 02 feb 2022 13:14

Klopt helemaal michelle, alles netjes uitgezocht mbt de covid voorwaarden… betaling gedaan etickets binnen en ergens op pagina 7 in de 12 pagina grote voorwaarden staat dat het hotel/appartementen 2g beleid hanteren

Vanmiddag om 14:30 schijnt er een persco te zijn. Mogelijk dat daar één en ander wordt verteld…

Harm op 02 feb 2022 12:52

Jullie halen de moed uit me schoenen enige idee of ik dat ergens kan volgen!?

Highroom op 02 feb 2022 13:02

Moed UIT je schoenen? Geruchten zijn juist dat ze gaan versoepelen en dat 2G mogelijk verdwijnt op korte termijn. Dat zou goed nieuws voor jou kunnen zijn…

Wanneer ga je eigenlijk?

Vanmiddag om 14:30 schijnt er een persco te zijn. Mogelijk dat daar één en ander wordt verteld…

Harm op 02 feb 2022 12:52

Jullie halen de moed uit me schoenen enige idee of ik dat ergens kan volgen!?

Highroom op 02 feb 2022 13:02

JA die was aardig in me mijn schoenen gezakt!

Moed UIT je schoenen? Geruchten zijn juist dat ze gaan versoepelen en dat 2G mogelijk verdwijnt op korte termijn. Dat zou goed nieuws voor jou kunnen zijn…

Harm op 02 feb 2022 14:03

Wanneer ga je eigenlijk?

Michelle13 op 02 feb 2022 14:09

13 feb wil ik op de latten staan! wat we nu bedacht hebben gezien we de skipas inc hadden geboekt een goedkoop app via booking te boeken als 2g blijft… helaas kosten het weer minimala 600 extra

Oh, ik hoop toch zo dat 2g+ komt te vervallen voor onder 18 jaar. Onze accommodatie heeft een wellnes center, zwembad en fitness maar vanaf 16 jaar alleen toegankelijk met 2g+ en wij reizen met een 16 en 17 jarige die nog geen booster kunnen krijgen. Dus eigen belang als in ieder geval dat komt te vervallen.

Hopelijk snel meer nieuws.

Oh, ik hoop toch zo dat 2g+ komt te vervallen voor onder 18 jaar. Onze accommodatie heeft een wellnes center, zwembad en fitness maar vanaf 16 jaar alleen toegankelijk met 2g+ en wij reizen met een 16 en 17 jarige die nog geen booster kunnen krijgen. Dus eigen belang als in ieder geval dat komt te vervallen.

Hopelijk snel meer nieuws.

vlinder72 op 02 feb 2022 14:22

Same Here! na 6 jaar geen wintersport te kunnen gaan had ik dit jaar zo gehoopt…

Weet niet of iemand het kan volgen en evt op de hoogte houden?

Ben aan het luisteren. Probeer straks een update te geven…

Duurt alleen even want 3-talige persco…

Ze zijn optimistisch, pandemie is nog niet voorbij maar wel positief gestemd.

Samenvatting van de 2 scenario’s, mogelijke ingangsdatum 16 februari:

  • Variante 1: Sämtliche Massnahmen werden aufgehoben. Das heisst: Keine Maskenpflicht mehr in Innenräumen und dem ÖV, keine Kapazitätsgrenzen bei öffentlichen und privaten Veranstaltungen und auch 2G, 2G+ oder 3G würden der Vergangenheit angehören.

  • Variante 2: Die Gesundheitsdirektorinnen und -direktoren scheinen gemäss den Tamedia-Zeitungen gegen eine sofortige Aufhebung sämtlicher Massnahmen zu sein. Aus diesem Grund könnte der Bundesrat heute auch beschliessen, dass die Zertifikats- und Maskenpflichten noch eine Weile weiter bestehen bleiben und einzig die Kapazitätsgrenzen für private und öffentliche Veranstaltungen bereits vorher fallen.

Wie auch immer der Bundesrat heute entscheidet – die Vorschläge müssten noch von den Kantonen angenommen werden. Der Schweizerische «Freedom Day», wie ihn bürgerliche Politikerinnen und Politiker bereits seit längerem fordern, könnte also frühestens am 16. Februar Realität werden.

Bron: https://www.20min.ch/story/beschliesst-der-bundesrat-heute-d…

*bericht bewerkt door Harm op 02 feb 2022 14:44

DUSS vervalt de 2g regel nog niet :(

Op z’n vroegst 16 februari…

DUSS vervalt de 2g regel nog niet :(

Highroom op 02 feb 2022 15:08

In variant 1 wel toch? Vanaf de 16e… zou top zijn, ik kom 18 februari aan daar

Let it snow

ik ben er al de 13e…

Er is nogal een verschil zeg tussen variant A en B. Het is dus of alles afschaffen of niet maar dan wel enige aanpassing in groepsgrootte

Er is nogal een verschil zeg tussen variant A en B. Het is dus of alles afschaffen of niet maar dan wel enige aanpassing in groepsgrootte

vlinder72 op 02 feb 2022 15:36

vond ik ook wel bijzonder… alles of bijna niets…

Tot nu toe zijn de Zwitsers vaak vooruitstrevend met hun beleid dus ik heb voor iedereen goede hoop op het afschaffen van 2G. Ik ga zelf de 26ste nog een paar dagen maar wij hebben 2G. Echter het zou fijn zijn als we weer van de 2G af zijn.

Weet iemand het antwoord op deze vraag…?

Om Zwitserland binnen te komen is er een PCR of antigen test nodig.
Nou is de vakantie stukken duurder uitgevallen door 2g beleid van onze accomodatie!
En is het fijn om even te kijken naar de goedkoopste oplossing!

Is de Antigen test van testen voor toegang voldoende om Zwitserland binnen te komen?

Alvast bedankt!

Weet iemand het antwoord op deze vraag…?

Om Zwitserland binnen te komen is er een PCR of antigen test nodig.
Nou is de vakantie stukken duurder uitgevallen door 2g beleid van onze accomodatie!
En is het fijn om even te kijken naar de goedkoopste oplossing!

Is de Antigen test van testen voor toegang voldoende om Zwitserland binnen te komen?

Alvast bedankt!

Highroom op 03 feb 2022 07:15

Dit hoeft alleen als je niet gevaccineerd bent. En als dat bij jou zo is, kan je via spoedtest.nl met een kortingscode voor 33 euro per persoon een testje doen. Dat is best goedkoop tov andere aanbieders maar heb al een tijdje niet meer gekeken naar die prijzen dus loont wellicht wel om even te checken

Testen voor toegang is zonder reiscertificaat dacht ik? is alleen voor Nederland? misschien weet iemand dat hier op het forum

*bericht bewerkt door Michelle13 op 03 feb 2022 08:09

Onderstaande staat op de site van testen voor toegang dus ik zou dit niet doen, zorg voor een test met certificaat om te reizen dan krijg je in ieder geval geen problemen. De boetes zijn namelijk heel hoog in Zwitserland. Loopt in de duizenden euro’s

Ik wil op reis, kan dat met testen voor toegang?
Nee, Testen voor Toegang is bedoeld om je te laten testen voor horeca, evenementen en andere activiteiten binnen Nederland. Boek je toch een afspraak voor een antigeentest via Testen voor Toegang voor je reis, dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van je testuitslag of het gebruiken van de voor jouw reis benodige testtype.

U kunt zich laten testen via een zelfgekozen commerciele testlocatie.

.

Zie reactie van @JurrianvanLoo in dit topic: https://www.wintersport.nl/nieuws/19/01/2022/geen-pcr-test-m…

TvT zou derhalve ook moeten kunnen lijkt mij. Ik heb geen ervaring met tests in de app zetten dus zou daarbij zelf ook afgaan op de kennis en ervaring van anderen.

*bericht bewerkt door Harm op 03 feb 2022 08:27

Ik had dat ook gelezen wat je stuurt!

Vandaar mijn vraag ook wat is dan eigenlijk het verschil met een antigen van testen voor toegang en spoedtest.

Ik wil het namelijk ook gewoon goed geregeld hebben!

Ik had dat ook gelezen wat je stuurt!

Vandaar mijn vraag ook wat is dan eigenlijk het verschil met een antigen van testen voor toegang en spoedtest.

Ik wil het namelijk ook gewoon goed geregeld hebben!

Highroom op 03 feb 2022 08:48

Geen. Als een antigeen test voldoende is dan kan je prima een test doen via testen voor toegang. Binnen een half uur de uitslag en dan kan je een qr code aanmaken en die staat dan ook gelijk bij de internationale qr codes.

En dat weet ik want gedaan en het werkt prima.

Ik vind testen in Zwitserland overigens wel heel erg duur dus ik hoop dat je daar niet elke 24 uur een test nodig hebt.

Kijk hier eens naar:
https://www.toegangsbewijs.nu/

Heb er zelf geen ervaring mee maar kwam het tegen in het onderwerp over doorreis DLD in het forum op deze website.

Bestellen, meenemen vanuit NL en binnen een uur een code (op werkdagen; beperkt op zaterdag en niet op zondag).

Plaats een reactie