Versoepelingen Zwitserland???

Ik woon zelf in Zwitserland en ben vorig jaar in coronarijd 10x naar Nederland op en neer gereden. Het laatst in januari dit jaar.
Ik ben niet gevaccineerd en nooit een PCR- of andere testen gehad.
Waarom niet? Er zijn namelijk geen grenscontroles, er is niemand te zien, je kan zo doorrijden dus zonde van je geld.
Overigens, om te skiën heb je hier geen certificaat nodig en alleen in de cabineliften is op dit moment nog een mondkapjesplicht, voor de overige liften niet.
Grote kans dat alles per 14 feb wordt opgeheven.

@Näfels heb je een auto met Zwitsers kenteken?

Wij zijn in de kerstvakantie wel degelijk ‘kenteken gescand’ bij de grens toen we Zwitserland binnen reden. Niet tot stilstand gehouden, maar kregen mail van het kanton, waarin we verzocht werden ons inreisformulier en testresultaat terug te sturen. Wat overigens keurig op orde was.
Waren toen de regels nog (inreisformulier en iedereen -ongeacht vaccinatiestatus- testen vooraf), die zijn inmiddels er af.

*bericht bewerkt door Marije77 op 03 feb 2022 15:24

❄️

Ik woon zelf in Zwitserland en ben vorig jaar in coronarijd 10x naar Nederland op en neer gereden. Het laatst in januari dit jaar.

Waarom niet? Er zijn namelijk geen grenscontroles, er is niemand te zien, je kan zo doorrijden dus zonde van je geld.
Overigens, om te skiën heb je hier geen certificaat nodig en alleen in de cabineliften is op dit moment nog een mondkapjesplicht, voor de overige liften niet.
Grote kans dat alles per 14 feb wordt opgeheven.

Näfels op 03 feb 2022 14:11

Geen grenscontroles?? Afgelopen zomer naar Italië gereden via Zwitserland en wel degelijk grenscontrole gehad. Wij mochten doorrijden suto voor ons werd gestopt. Het betrof Zwitserse controle niet Italiaanse.

Ik zou mensen niet aanmoedigen om maar gewoon zonder aan de corona vereisten op wintersport te gaan omdat er volgens iemand toch geen controle is.

Inderdaad, ik ben zelf ook regelmatig de grens over geweest, ook vorige winter en zomer. Geen controle gehad. Los daarvan: laten we ons gewoon aan de regeltjes houden van het desbetreffende land (ook al vinden we het misschien waanzin)

Let it snow

Iemand die in zwitserland zit en mij kan vertellen hoe het nu na de persco zit met 2g/3g?

Iemand die in zwitserland zit en mij kan vertellen hoe het nu na de persco zit met 2g/3g?

Highroom op 07 feb 2022 08:59

Eerstvolgende (mogelijke) wijzigingen zullen 16 februari plaatsvinden, zo is onlangs gecommuniceerd tijdens de persconferentie…

Las ergens dat de peildatum hiervoor 9 februari is. Paar dagen geduld nog dus…

Bron: https://www.srf.ch/news/schweiz/aufhebung-der-coronamassnahm…

Harm op 07 feb 2022 09:17

Volgens mij verder nog niet zoveel over bekend?

Let it snow

Zag vanmorgen dit bij de collega’s van skiinformatie.nl…
https://skiinformatie.nl/zwitserse-kantons-willen-coronabewi…

Wel degelijk beweging dus…

Is er al verder iets bekend over versoepelingen in Zwitserland.

?

*bericht bewerkt door Hanes op 15 feb 2022 13:55

Is er al verder iets bekend over versoepelingen in Zwitserland.

Hanes op 15 feb 2022 13:48

Donderdag wordt er een besluit genomen toch?

Let it snow

Donderdag wordt er een besluit genomen toch?

JurrianvanLoo op 15 feb 2022 15:24

Morgen volgens mij https://www.srf.ch/news/schweiz/maskenpflicht-und-zertifikat…

En dan gaat het in per de 17e. Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop dat in ieder geval 2G+ komt te vervallen want dan kunnen mijn tieners tenminste ook mee naar het zwembad en de wellness in onze appartementencomplex.

Donderdag wordt er een besluit genomen toch?

JurrianvanLoo op 15 feb 2022 15:24

Morgen volgens mij https://www.srf.ch/news/schweiz/maskenpflicht-und-zertifikat…

En dan gaat het in per de 17e. Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop dat in ieder geval 2G+ komt te vervallen want dan kunnen mijn tieners tenminste ook mee naar het zwembad en de wellness in onze appartementencomplex.

vlinder72 op 15 feb 2022 16:46

Je hebt gelijk. Er wordt trouwens niks vermeld over de testverplichting bij inreizen?!

Let it snow

Kogel is door de kerk:

Ab Donnerstag, 17. Februar, sind folgende schweizweite Corona-Beschränkungen aufgehoben:

Maskenpflicht in Läden und Innenbereichen von Restaurants sowie öffentlich zugänglichen Einrichtungen, Betrieben und Veranstaltungen
Zertifikatspflicht in Einrichtungen und Betrieben wie Kinos, Theatern, Innenbereichen von Restaurants sowie Veranstaltungen
Bewilligungspflicht für Grossveranstaltungen
Einschränkung für private Treffen
Homeoffice-Empfehlung
Impf-, Genesung- oder Testnachweis bei Einreise und Einreiseformular
Freiwillige Kapazitätsbeschränkungen im Detailhandel und Seilbahnen

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 16 feb 2022 14:16

Let it snow

Plaats een reactie