7 dagen skiën

Voor de mensen die al vaker 7 dagen zijn gaan skiën hoe bevalt dit?

Ik ga dit jaar voor het eerst ook de hele zaterdag skiën, en reis vrijdag ochtend vroeg al af naar Oostenrijk.

Ik doe dit ook vaak, naar dan dus einde van de week. Dan rijden we eind van de middag pas naar huis. Ik vind het heerlijk die extra dag. Spullen op vrijdag inpakken en in de bagage ruimte zetten van appartementen complex -dorp is alleen per gondel te bereiken dus kan niet de auto inladen - en dan nog een dag genieten. Het is vaak ook niet druk in ons skigebied op zaterdag en de kinderen skiën gratis op die dag. Geen drukte op de weg na 16u en vanuit zwitserland zijn we dan rond 24u thuis.

Wat ik ook een voordeel vind is dat we dus niet zaterdag ochtend in de spits zitten bij de gondel naar beneden, einde middag is er echt bijna niemand meer die vertrekt.

Als je dit voor je vakantie doet lijkt me ook top. Maar dan moet je wel in je accommodatie kunnen op vrijdag toch?
Dat zou bij ons niet gaan. Ook niet omdat de kinderen op vrijdag nog school hebben

Al met al…extra dag is altijd top!

Ik doe dit ook vaak, naar dan dus einde van de week. Dan rijden we eind van de middag pas naar huis. Ik vind het heerlijk die extra dag. Spullen op vrijdag inpakken en in de bagage ruimte zetten van appartementen complex -dorp is alleen per gondel te bereiken dus kan niet de auto inladen - en dan nog een dag genieten. Het is vaak ook niet druk in ons skigebied op zaterdag en de kinderen skiën gratis op die dag. Geen drukte op de weg na 16u en vanuit zwitserland zijn we dan rond 24u thuis.

Wat ik ook een voordeel vind is dat we dus niet zaterdag ochtend in de spits zitten bij de gondel naar beneden, einde middag is er echt bijna niemand meer die vertrekt.

Als je dit voor je vakantie doet lijkt me ook top. Maar dan moet je wel in je accommodatie kunnen op vrijdag toch?
Dat zou bij ons niet gaan. Ook niet omdat de kinderen op vrijdag nog school hebben

Al met al…extra dag is altijd top!

Michelle13 op 03 feb 2022 22:47

Klopt toevallig hebben mijn kids vrijdag al vrij en kon ik voor 1 nacht een appartement huren op 10 km van het andere appartement.

Of 8 dagen…. Skien doorgaans in L3V: Vrijdag rijden en vlakbij Moutiers een hotelletje. Dan zaterdagochtend voor de file in Les Menuires en de eerste rustige zaterdag meepakken. De laatste zaterdag skien tot ca 15 uur en dan filevrij naar Dijon rijden. Weer een voordelig frans hotel en dan nog een paar uurtjes op zondag zonder verkeer naar huis….

Paulr

Hier ook 8 dagen, vrijdag heen, overnachten vlakbij het skigebied, zaterdag 0900 op de piste, huisje tot en met de zondag daarop. Je skiet dan van zaterdag t/m zaterdag. Pak je beide wisseldagen mee!

Wij skien tegenwoordig meestal de laatste zaterdag nog een tijdje, rijden dan in de loop van de middag terug.
onder de streep scheelt t niet zo heel veel want je rijd achter de drukte aan maar hebt toch nog een dagje plezier.

De 1e zaterdag zijn we vaak wel optijd (vrijdag op zaterdag normaal overnachting in duitsland, nu in oostenrijk).
maar is meestal skilessen regelen, boodschappen doen, etc.

*bericht bewerkt door Powermage op 03 feb 2022 23:53

7 of 8 bevalt goed. Kost geen extra overnachting (slapen in de auto) en 2 extra skidagen voor kleine meerprijs :). T geeft wat minder druk alles uit die normale 6 dagen te willen halen.

Voor de mensen die al vaker 7 dagen zijn gaan skiën hoe bevalt dit?

Ik ga dit jaar voor het eerst ook de hele zaterdag skiën, en reis vrijdag ochtend vroeg al af naar Oostenrijk.

Jeroen2 op 03 feb 2022 22:38

Net als een paar anderen ook al aangaven, waarom niet lekker acht dagen skiën. Zo deden wij het vroeger ook (toen we nog zonder kinderen gingen). Vrijdagavond rijden. 's Morgens aankomen, omkleden en skiën. Vaak is de zaterdag niet zo druk.
Die avond ben je wel vaak moe, maar daar merk je zondag niets van.
En dan op de laatste zaterdag, auto inpakken. Skiën tot een uur of één. Even omkleden en opfrissen en kort na middernacht thuis. Zondag moest er dan weer gewerkt worden :-)

Peter Pos

Vroeger ging ik altijd met de bus (want eerst geen auto enik vind het te ver om zonder 2e chauffeur te rijden). Dan heb je standaard 8 dagen, bus vertrekt vrijdagmiddag, je komt zaterdag vroeg aan en vertrek zaterdag aan het eind van de middag.
Inmiddels ben ik wat ouder en vooral krakkemikkiger en merk ik dat ik een nacht weinig slaap niet meer goed verteer.
Meestal komen we op zaterdag wel in de middag aan, maar dan is het tijd om skihuur, les en pas te regelen, en nog ff lekker te zwemmen in het hotel.

Voor de mensen die al vaker 7 dagen zijn gaan skiën hoe bevalt dit?

Jeroen2 op 03 feb 2022 15:38

Heerlijk. Maar natuurlijk niet zo fijn als 8 dagen skiën… 😅

*bericht bewerkt door Slim op 04 feb 2022 15:14

Ik doe dit al jaren. Lekker nog tot een uur of één skiën. Even een hapje eten en omkleden en dan op weg. Meestal zijn we dan rond elf uur thuis. Bevalt goed.

Doen wij altijd. niet alleen op de heenreis, maar ook terugreis pas op zondag na de lunch zodat ook deze dag nog meeteld.

Wij skiën ook altijd 8 dagen. Rijden vrijdag heen. Als we in appartement kunnen doen we dat, zo niet dan iets in de buurt ter overnachting. Hele nacht rijden is aan mij niet besteed, dan ben ik toch te brak om fatsoenlijk en veilig te skiën. Terugweg skiën we tot een uur of 4 à 5 (afhankelijk van de zon) en rijden dan alvast een stuk richting Duitsland. Kan het iedereen aanraden, is zoveel relaxter op zondag rijden!

Plaats een reactie