Overnachten tijdens reis

Voor het voorjaar gaat onze reis naar Santa Cristina val Gardena. Vanaf Eindhoven bijna 11 uur sturen. Nu overweeg ik om halverwege de route een overnachting te boeken. Iemand nog goede en betaalbare overnachtings tips?

Alvast dank.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 10 feb 2022 20:06

booking of https://autobahn-guide.com/de/
Dag van te voren even een hotelletje bellen of zelfs onderweg.
Best iets van 10 kilometer van de snelweg af, in de kleinere dorpjes, heb je vaak leuke hotelletjes voor weinig en van prima kwaliteit.

Halverwege levert je qua files ontwijken overigens niet zoveel op, je staat dat hooguit wat meer tussen de witte platen dan tussen de gele platen. Ik reis buiten het hoogseizoen, dus files vallen wel mee, maar ik overnacht het liefst iets onder München, dan kun je ook nog even skiën (of passen/lessen/materiaal regelen) op zaterdag.

En dan inderdaad, een dorpje, iets van de snelweg af.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hangt er ook een beetje vanaf hoe laat en welke dag je vertrekt, wij normaliter vrijdagochtend vroeg en dan overnachting rond München echter dit jaar vertrekken wij pas later in de ochtend dus nu iets dichterbij namelijk in Nuernberg, eindpunt is Corvara Italië.
Tips: Ibis budget / NH Hotels of inderdaad iets van de snelweg af

*bericht bewerkt door Zorba op 08 feb 2022 10:37

Halverwege levert je qua files ontwijken overigens niet zoveel op, je staat dat hooguit wat meer tussen de witte platen dan tussen de gele platen. Ik reis buiten het hoogseizoen, dus files vallen wel mee, maar ik overnacht het liefst iets onder München, dan kun je ook nog even skiën (of passen/lessen/materiaal regelen) op zaterdag.

En dan inderdaad, een dorpje, iets van de snelweg af.

Roy83 op 08 feb 2022 09:21 Eens. Ik zoek op Booking gewoon naar hotels in Bayern. In de praktijk kom ik vaak rond Munchen airport uit :)

Als het kan en past met je schema, zou ik adviseren om na de bekende knooppunten (Fernpas, Munchen) te overnachten. Een paar jaar geleden deden vrienden van ons nog een hele dag over de laatste 200 km door enorme files vanwege sneeuwval.

Dat gebeurt niet elk jaar natuurlijk op zo’n specifiek moment. Maar het was wel heel frustrerend voor ze dat wij op zaterdag al in de zon op de piste stonden in Italië en zij om 17:00u helemaal gesloopt aankwamen. Als ze vrijdag een uurtje langer hadden doorgereden, hadden ze nergens last van gehad.

Fun Lovin' Skier

@FLS80 Als je de Fernpass eenmaal hebt gehad is het nog een uurtje of 2 rijden naar Sankt Christina; dan kun je net zo goed doorrijden in mijn opinie.
Vanuit Zeeland is het ook uurtje of 12 rijden naar Dolomieten, wij kiezen ervoor om avond voor reisdag bijtijds naar bed; dan uur of half 3 mandje uit en dan gaan rijden.
Als je dan een aantal fatsoenlijke pauzes houdt, ben je eind van de middag op je bestemming.
Als je op zondag reist is het overigens ook een stuk rustiger vanwege ontbreken vrachtverkeer Duitsland en dus ook veel minder op Fernpass en Brennerpas (in alle opzichten, zowel minder druk in aantallen als ook het verkeersbeeld door minder inhaalmanoeuvres door/op vrachtverkeer)
Kies je er toch voor om een overnachting te nemen dan is wellicht omgeving Ulm een optie. Als je dan de dag erop bijtijds vertrekt ben je ook wel voor de drukte over de Fernpass (of München, als dat je route is)

Zeeuwski
Zo heeft ieder zijn voorkeuren en mogelijkheden ivm werk, school, wagenziekte, 's nachts rijden etc.
Als dat het beste werkt voor jou, prima toch

Fun Lovin' Skier

Wij rijden vrijdagmiddag richting Val Gardena en hebben een overnachting bij Ulm (LH Hotel - Leipheim). Zaterdagochtend nog 330km, en kom je rond de lunch aan. Top!

*bericht bewerkt door JackE op 08 feb 2022 22:34

Zo heeft ieder zijn voorkeuren en mogelijkheden ivm werk, school, wagenziekte, 's nachts rijden etc.
Als dat het beste werkt voor jou, prima toch

FLS70 op 08 feb 2022 12:03

Dat is het een beetje, kind dat wagen ziek wordt, met kerst naar Frankrijk besloten om tijdig te vertrekken waardoor het medicijn niet genoeg tijd gehad om in te werken waardoor ze 6 uur ziek geweest is. Op de terug weg 2,5 uur gewacht na het innemen van het medicijn en nergens last van gehad.

Ik overnacht meestal in Gersthofen, nabij Augsburg. Is zo’n 5,5u rijden vanaf Eindhoven, dus precies halverwege.
Ibis niet gehad, maar de drie andere betaalbare opties op Booking zijn allemaal goed en max. 6 minuten van de snelweg. Stadthotel Gersthofen vind ik de leukste.

Plaats een reactie