Dolomiti Superski - mondkapjes of buff

Hi allen, ik weet dat in Italie mondkapjes in buitenlucht en in openbaar vervoer (skilift) verplicht zijn. Weet iemand of je ook een buff kan gebruiken? Ik hoor en lees namelijk dat in veel skigebieden ze buffjes gebruiken ipv mondkapjes bij de skiliften en dat dit oke is. Iemand ervaring? Wij gaan naar Ski Civetta en Dolomiti Superski. Mvg

Vorige maand was een FFP2 echt verplicht, geen buff. Wel worden buffs met filter erin toegestaan.

Mijn ervaring van eind december begin januari is dat inderdaad FFP2 verplicht is en hier ook bij een aantal liften streng op gecontroleerd werd.

Dank voor jullie reacties. Lijkt mij wel ingewikkeld steeds een mondkapje voor moeten doen met een skihelm op 😬

Kronplatz januari FFP2 en strenge controle, alleen kinderen onder de 12 mogen een buff.

Dank voor jullie reacties. Lijkt mij wel ingewikkeld steeds een mondkapje voor moeten doen met een skihelm op 😬

Zuid op 08 feb 2022 09:24

Als je even rondkijkt op het forum zie je meerdere oplossingen hiervoor, zoals clipjes of knopen op je helm of het mondkapje aan je helm vastmaken met de strap onder je kin.

Je kunt ook thuis blijven of in je hotel blijven zitten.
Het valt allemaal wel mee. Het is een beetje een gedoe en soms knapt er een elastiekje of ben je m kwijt. Maar je kunt tenminste wel gaan wintersporten (en alsnog een coronaatje pakken).

Dank voor jullie reacties. Lijkt mij wel ingewikkeld steeds een mondkapje voor moeten doen met een skihelm op 😬

Zuid op 08 feb 2022 09:24

Here you go: https://www.wintersport.nl/weblog/26/12/2021/de-beste-tip-om…

Is echt geen probleem, had hem gewoon achter mijn oren en hield hem tijdens skiën gewoon op. Lekker warm, totaal geen probleem dus mocht je deze tijdens skiën moeten dragen. Clipje kan, maar zit wel vrij los mi.

Neem altijd één of meerdere reserves mee is mijn tip. Verliezen gebeurt nog wel eens.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

dank voor alle reacties en tips!

Altijd 2 meenemen. 1 in de jas, 1 aan de helm met clipje.

Degene aan de helm voor in de liften, degene in de jas voor lopen op het terras/in het restaurant.

Enige nadeel van mondkapje is wmb het enorm hard beslaan van brilglazen, zeker als hij niet helemaal goed afdicht.

Plaats een reactie