hoe gaat van te voren skipassen bestellen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hallo forummers,

Skipassen van te voren bestellen is goedkoper. Sturen ze die op naar je huisadres? Dan moet het tijdig ivm de verzendtermijn. Of meld ik mij met de aankoopbewijzen ter plekke bij de kassa?

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Chatel (portes du soleil)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 09 feb 2022 11:06

Bij Les Deux Alpes sturen ze je naar je huis adres of kan je ze afhalen bij een kassa. Omdat wij wel aan de piste zitten maar niet in de buurt van een VVV heb ik besloten om ze naar mijn huis adres in Nederland te laten sturen. Gewoon met mijn creditcard gedaan, dus als ze niet aankomen is het gewoon verzekerd…

Als je het bestel programma doorloopt zul je vast de opties krijgen. Voor de voorjaarsvakantie zal ik maar vast bestellen want als er een beetje vertraging is bij de post heb je ze niet op tijd. Zonde van je vakantie om daar in de rij te staan toch?

Met skiën kom je echt tot rust.

Begin vorige week de skipassen van Val Thorens besteld en vrijdag binnen gehad, top geregeld. Scheelt weer daar te halen bij automaten die niet altijd meewerken of achter een rij aan te sluiten.
Geen korting oid maar wel gratis verzending.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Begin vorige week de skipassen van Val Thorens besteld en vrijdag binnen gehad, top geregeld. Scheelt weer daar te halen bij automaten die niet altijd meewerken of achter een rij aan te sluiten.
Geen korting oid maar wel gratis verzending.

Dree op 08 feb 2022 21:05

Als je met meerdere mensen gaat heb je vaak wel groepskortingen, vaak moet je daar wel even naar zoeken.

Met skiën kom je echt tot rust.

Dit is wel een beetje riskant in verband met de coronamaatregelen.
Als je die skipassen 2 weken voordat je op vakantie gaat besteld, maar 2 dagen voor vertrek krijg je corona zit je met je skipassen.

Dat was mijn gedachte ook inderdaad. Is toch een hoop geld

Geen idee hoe het in Frankrijk zit, maar hoorde ook van mensen die pas lokaal de pas wouden kopen, dat alle passen uitverkocht waren. Weet niet of het corona beperkingen waren of dat ze het al te druk vonden (het was in iedergeval ook druk). Dat is weer de andere risico die je neem als je niet reserveert.

Ik haal ze daar in de automaat op denk ik. Kan ik ze ( om financiële risico’s een beetje te verkleinen) twee dagen voor vertrek nog op internet bestellen?

Hallo forummers,

Skipassen van te voren bestellen is goedkoper. Sturen ze die op naar je huisadres? Dan moet het tijdig ivm de verzendtermijn. Of meld ik mij met de aankoopbewijzen ter plekke bij de kassa?

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Chatel (portes du soleil)

yoguido op 08 feb 2022 12:42

Beste Yoguido,

Ik weet niet of je inmiddels al op vakantie bent, maar in de Portes du Soleil is het zo dat je eenmalig een skipas aanschaft en met je aankoopbewijs kan je die ophalen bij het bergstation met je aankoopbewijs. Je moet wel even kijken of ze niet naar je huis toegestuurd worden of dat je ze bij een bergstation ophaalt, dat is als het goed is bij betaling aangegeven. De aangeschafte passen zijn skipassen op naam die je het jaar daarop weer kan gebruiken, dan is het een kwestie van je pasnummer ingeven en de benodigde skipas online betalen. Daarna hoef je niks meer te doen, je kan dan op de dag gelijk skiën. Ik weet niet waar je gaat skiën in Port du Soleil maar in het Franse gedeelte zijn de skipassen veel goedkoper als op de Zwitserse website. Het hangt af waar je appartement is. Wat wij vaak doen is ze aanschaffen op de Franse website in euro’s en dan moet je eerste skidag ook in Frankrijk zijn anders werkt het niet…

Mijn ervaring is dat je prima skipassen kan kopen bv in Les Crosets bij het bergstation aan de kassa, hoe het nu zit met Corona weet ik niet. Vaak krijg je dan nog iets korting in vergelijking met als dat je nu skipassen online besteld.

Let trouwens ook op dat je volledige skipas van het hele gebied koopt, dus de Portes du Soleil pas en niet alleen van het gebied waar je zit. Anders kan je niet in het hele gebied skiën… Dan kan je als je ervaren skiër bent een gehele dag via allerlei pistes de hele ronde skiën, naar Frankrijk en Zwitserland.

Met korting online gekocht voor Tignes / Val-d’isere. Bij het sleutel adres lagen de passen klaar net zoals de inritkaart voor de parkeergarage.

Dit is wel een beetje riskant in verband met de coronamaatregelen.
Als je die skipassen 2 weken voordat je op vakantie gaat besteld, maar 2 dagen voor vertrek krijg je corona zit je met je skipassen.

Hofstadl op 09 feb 2022 09:06

Dit valt vaak onder je reisverzekering. Wij hebben dat speciaal nagevraagd. Als we niet op vakantie kunnen ivm ziekte (positieve test voor vertrek) krijgen we óók de vooraangekochte skipas terug.

Hier skipassen van tevoren besteld en opgehaald in Chatel. Bij de plaatselijke VVV staat een machine. Hier kun je de toegestuurde qr code (zaten in de spam vak) scannen en dan krijg je de skipassen. Vonden het de korting zeker waard. Veel plezier!

Plaats een reactie