Geldigheid herstelbewijs Oostenrijk

Goedenavond,

Er is door ons 2 maal naar Ages gebeld (door verschillende mensen) over de geldigheid van het herstelbewijs en 2 maal kregen we een ander antwoord.
Het ene antwoord is dat het ingaat 14 dagen na de positieve test en de andere vanaf 14 dagen na de eerste symptomen.

Staat deze regel ook ergens op een officiële site beschreven. Ik heb wel de volgende sites gecheckt, maar daarop heb ik het niet kunnen vinden:

Een aantal van onze groep is vandaag getest (positief) en we arriveren zondag 20 februari in Oostenrijk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hoi ,

In Nederland word de QR Code na 11 dagen gemaakt , zal dus 19/2 pas zichtbaar zijn , In oostenrijk is die (volgens mij) pas na 14 dagen geldig . je hebt dus waarschijnlijk wel een QR code voor vertrek , maar of die gaat werken in Oostenrijk vraag ik me af

En die QR code is voldoende voor “proof of recovery”? Of moet je ook nog naar de huisarts voor een geschreven certificaat / doktersverklaring?

*bericht bewerkt door nikagl op 08 feb 2022 20:05

Zijn die personen niet geboosterd dan? Want anders heb je toch eigenlijk geen probleem…?

Het zijn tieners, die in Nederland helaas geen booster mogen halen.

Als je de QR van het int. herstel in de gruner pass app stopt zie je dat de app het begin datum aangeeft en de datum dus + 14 dagen waarna hij geldig is, dus hiermee kan je checken wanneer je herstel geldig is…

Mbt herstel is begin datum dus de datum positieve uitslag van de GGD en 15e dag zie de Gruner pass de herstelling.
Bij mijn dochter staat 22.01.022 Datum des ersten positiven Resultats (was datum wanneer ze de positieve uitslag van de GGD heeft gekregen) en Zertifikat erstelt am 06.02.2022 (dus blijkbaar ziet AT je als 15e dag na de besmetting als hersteld). Anders checken bij Ages die soms ook niet exact weet heb ik gemerkt (ze noemen inderdaad die 14 dagen). Overigens als je een dag na je positieve uitslag via corona print je int. QR code van herstel in de Gruner pass stopt is hij direct groen en zie je direct de datum tot wanneer je in restaurants mag en wat ook direct een relatie is tot maximale geldigheid van je liftpas.

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 09:17

Beste Gerjon,

Ik snap niet helemaal wat je met die laatste zin bedoelt. Is dit een methode om wel sneller na een positieve test een groene qr code te genereren, zonder dat je op die 14 dagen hoeft te wachten?

Ages geef blijkbaar 14 dagen aan (ik zie in de Gruner pass pas dag 15 staan). In NL hanteren wij dat iemand na 7 dagen (sommige bedrijven zelfs 5 dagen) niet meer besmettelijk is en alles weer kan doen als hij/zij klachten vrij is…Dit zou je bijvoorbeeld nog met Ages kunnen bespreken of ze die 14 dagen niet kunnen verkorten naar 7 dagen…hoe dan ook staat Gruner pass app direct op groen als je volgende dag na besmetting via Corona print je int. herstel in de app stopt…helaas is volgens de Gruner app pas het herstel pas 15 dagen na GGD positieve datum geldig. Je kan checken wat die QR doet in andere apps of het met Ages overleggen daar wij in NL 7 dagen hanteren maar die gasten in AT zijn panisch en hanteren dus dag 15…

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 09:51

Maar moet je dan niet alsnog zo’n formulier laten invullen door de huisarts als je positief blijft testen?

Of hoeft dat niet omdat je geen PCR test hoeft te doen om in te reizen en kun je dus ook niet nog steeds positief testen?

Het ligt aan je situatie of je een PCR test moet doen, als je een vaccinatie hebt gekregen en daarna een herstel moet je een PCR test doen om AT binnen te komen. Als je weet dat je positief zal zijn dan zou je die medische verklaring kunnen gebruiken, ben je vlak voor de vakantie positief en je herstel is nog niet geldig ja dan kan je niet reizen…misschien slim om Ages te vragen als het herstel nog niet geldig is of je dan wel met een negatieve PCR toch mag inreizen…(kan altijd maar is afhankelijk van je situatie).
Je kan ook Ages bellen tel 0043 800555621 hier zitten vriendelijke mensen waar je alle cases kan voorleggen (Ages gaat je niets vertellen mbt case voor de liftpassen). In NL hanteren wij 7 dagen en die gasten in AT dag van besmetting + 14 dagen dus 15e dag staat in de Gruner APP dat het herstel ingaat…geen idee als je dag voor geldigheid van herstel je liftpas wil koppelen met je QR of het dan werkt…zou mooi zijn als oplossing is dat je voor je herstel geldigheid met een negatieve PCR toch vast naar binnen mag (dat mag altijd natuurlijk afhankelijk van je situatie)…hier zullen meerdere last van hebben en nog even vlak voor de vakantie positief zijn en helemaal niet meer kunnen afreizen…(of kinderen die een positieve PCR hebben vlak voor vakantie…), fijn maar niet heus…je kan afstuderen op die regels van Duitsland en Oostenrijk…

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 12:17

Ages geef blijkbaar 14 dagen aan (ik zie in de Gruner pass pas dag 15 staan). In NL hanteren wij dat iemand na 7 dagen (sommige bedrijven zelfs 5 dagen) niet meer besmettelijk is en alles weer kan doen als hij/zij klachten vrij is…Dit zou je bijvoorbeeld nog met Ages kunnen bespreken of ze die 14 dagen niet kunnen verkorten naar 7 dagen…hoe dan ook staat Gruner pass app direct op groen als je volgende dag na besmetting via Corona print je int. herstel in de app stopt…helaas is volgens de Gruner app pas het herstel pas 15 dagen na GGD positieve datum geldig. Je kan checken wat die QR doet in andere apps of het met Ages overleggen daar wij in NL 7 dagen hanteren maar die gasten in AT zijn panisch en hanteren dus dag 15…

Gerjon op 09 feb 2022 09:40

Ik lees heel vaak die Gruner Pass. Waarom is die nodig? Je Corona Check app werkt toch in Oostenrijk ook gewoon?

Klopt, je CoronaCheck app is voldoende voor AT, die Gruner Pass app van AT is handig daar als je je QR code daar inzet je kan zien tot wanneer je QR geldig is in AT meer niet (en je kan alle QR codes van het hele gezin in deze app zetten). Dus je CoronaCheck app is voldoende voor AT…

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 13:55

Ages geef blijkbaar 14 dagen aan (ik zie in de Gruner pass pas dag 15 staan). In NL hanteren wij dat iemand na 7 dagen (sommige bedrijven zelfs 5 dagen) niet meer besmettelijk is en alles weer kan doen als hij/zij klachten vrij is…Dit zou je bijvoorbeeld nog met Ages kunnen bespreken of ze die 14 dagen niet kunnen verkorten naar 7 dagen…hoe dan ook staat Gruner pass app direct op groen als je volgende dag na besmetting via Corona print je int. herstel in de app stopt…helaas is volgens de Gruner app pas het herstel pas 15 dagen na GGD positieve datum geldig. Je kan checken wat die QR doet in andere apps of het met Ages overleggen daar wij in NL 7 dagen hanteren maar die gasten in AT zijn panisch en hanteren dus dag 15…

Gerjon op 09 feb 2022 09:40

Ik lees heel vaak die Gruner Pass. Waarom is die nodig? Je Corona Check app werkt toch in Oostenrijk ook gewoon?

Ramonski_ op 09 feb 2022 13:45

Naast wat Gerjon zegt is het ook zo dat NL (ook op dit vlak) een kansloos product opgeleverd heeft waar je geen buitenlandse zaken in kunt inladen, dus mensen die bijv. in het buitenland een vaccinatie gehaald hebben komen uit op betere apps zoals de Gruner Pass.

Ik mag toch aannemen, dat wanneer onze 17 jarige zaterdag positief zou testen, dat ik 11 dagen later een herstelbewijs kan maken.
benodigd is 2 vaccinaties en nog een booster of herstelbewijs.
een booster uit NL is oke (maar kan helaas niet), dus ik zou zeggen 11 dagen is dan toch ook oke.
maw waarom zou ik 14 dagen moeten hanteren.??

Ik mag toch aannemen, dat wanneer onze 17 jarige zaterdag positief zou testen, dat ik 11 dagen later een herstelbewijs kan maken.
benodigd is 2 vaccinaties en nog een booster of herstelbewijs.
een booster uit NL is oke (maar kan helaas niet), dus ik zou zeggen 11 dagen is dan toch ook oke.
maw waarom zou ik 14 dagen moeten hanteren.??

GeJe op 10 feb 2022 22:32

Elk land heeft andere voorwaarden. In Nederland is dat dus 11 dagen, in Oostenrijk 14. Het scannen van een herstelbewijs van 11 dagen oud zal in Nederland dus een groen vinkje opleveren maar in Oostenrijk niet.

Das Genesungszertifikat gilt sechs Monate lang – frühestens vom 11. Tag nach der ersten molekularbiologisch bestätigten Infektion (mittels PCR-Test) eines Krankheitsfalles bis zu 180 Tage danach.

van de site : der grunne pass

Plaats een reactie